Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Moderátor: peta.smolik

Sirk9
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 31 pro 2010, 18:50

Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Sirk9 »

Dobrý den,
rozhodl jsem se, že si koupíme Fiat Stilo kombi, pročítal jsem forum a zjistil, že doporučujete 1,9JTD 85kW...osobně bych radši 1,9JTD 88kW...(myslím si, že oproti staršímu motoru, by mohly mít nějaké ty mouchy vychytané a i vzhledově mě příjde lepší), nevím jaký je v tom rozdíl, myslím tím náklady a udržbu.Trochu se bojím, že se občas dějí věci, které se těžko opravují a zjištují, jak tu někteří popisujete, někdo do auta da třeba 30.000kč a porucha trvá nadále nebo zjistí,že to je potom součástka za 1000kč.Známý má Stilo 1,9JTD 85kW a říkal, že je spokojený má najeto skoro 200.000km.Co jediné mi říkal, že nekupovat s aut.klimatizací, pokud se prý rozbije (elektronika,modul), je to dost nakladné, radši mit manualní a mít klid,potom ještě něco se zadní nápravou.

Pár otázek: Mají tyto motory filtr pevných částic? (nebylo mi doporučeno kupovat auto s tímto filtrem)
Jakou mají tyto motory průměrnou spotřebu? (jaký motor ma lepší spotřebu?)
Na co si dát nejvíc pozor při koupi vozu?
Jaké bývají nejčastější závady u Stila?
Jaký se používá kabel na diagnostiku a dají se zjistit i kilometry na ŘJ?
Jaký je rozdíl mezi motory JTD 85kW,88kW? (je nějaký poruchovější nebo náročnější na udržbu?)
Je auto pozinkované nebo aspon nějaké díly? (setkal se někdo s korozí?)

Zatím mě nenapadají další otázky,tak díky všem co poradí....

Jinak Všem přeji všechno nejlepší do Nového roku a hodně štastně najetých kilometrů...
Naposledy upravil(a) Sirk9 dne 01 led 2011, 20:03, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Japa
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 23 lis 2008, 14:58
Bydliště: Karviná

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Japa »

Zdravím potencionálního fiatistu. :)
Já sedm let jezdím MW se 140 koňovým JTD, ten motor je myslím si fantastický - dostatek výkonu v jakémkoliv jízdním režimu ve spojitosti se 6 st. převodovkou, plynulý nárust výkonu vlasně od volnoběžných otáček a kombinovaná spotřeba do 6 l. Co se týče servisních nároků - já pouze měním olej po 20 tis. km a filtry - já bych tedy doporučoval tento motor.
Co se týče obecných nedostatků Stila MW - málo místa pro nohy na zadních sedadlech, což úplně eliminuje posuvná zadní lavice (kterou já nemám) takže Stilo vybírat s posuvnými zadními sedadly.
Dále hlavně u MW díky většímu zadnímu převisu je kratší životnost silentbloků zadní nápravy, u mého Stila vydržely 80 tis. km. Pokud jsou silentbloky mastné, tak jsou špatné - mají olejovou náplň, když prasknou a olej z nich vyteče, začnou přenášet rázy a klepou.
Jinak s elektronikou ev. klímou, v mém případě duální jsem nikdy problémy neměl, vše mi funguje jak má. Snad jen trochu mě trápí opotřebený přepínač směrovek - nedrží aretace - na to si při koupi také dát pozor, tento problém sice odstraní uvolnění krycí manžety, ale jen dočasně.
Co se týče filtrů pevných částic, tak ty Stila myslím si neměly (já ho nemám), pouze oxidační katalyzátory.
Karosérie je pozinkovaná, já problém s korozí nemám ani výfuku a to parkuji ve vytápěné garáži, která karoserii a podvozek hlavně teď v zimě nešetří.
Mám sice najeto necelých 100 tis. km, ale jezdím téměř denně, zpravidla kratší vzdálenosti a za tuto dobu jsem kromě již zmíněných silentbloků měnil přední pružiny - jedna praskla + pár žár. H7, rozvodový řemen a přední destičky.
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
Sirk9
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 31 pro 2010, 18:50

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Sirk9 »

Mockrát díky za tvé zkušenosti, snad jsem ještě někdo napíše kdo má motorizaci 85kW a 88kW...o těch zadních sedadlech jsem neslyšel, nemá to třeba jenom menšina vozu?Známému taky nedrží přepínač na směrovky...co se tam rozbije, že to potom nedrží?(nový jsem se díval,že stojí od 3200kč).Po kolika se mění rozvody a dělá se to se vším všudy?(řemen,kladky,vodní pumpa), nějaký napínak hydraulický tam není?Jinak jsem viděl na inzerát kvalitní rozvody i s pumpou např.značky SKF,Ruville nebo Contitech stojí do 3000kč což se mi zdá hodně dobrá cena.

Kolik stojí takový silenblok zadní nápravy,u autokelly to nemají v nabídce.
Geeker_cz
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 25 lis 2006, 08:23

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Geeker_cz »

Ja mám MW 85kw rv. 2003 najeto 230tis. mám auto 4 rok a jsem max. spokojeny. Problém na zadních sedadlech není tak hozný, ale pokud casto vozis plne auto muze byt vyssim cestujicim trosku tesno. s tema posuvnyma sedackama to slysim poprve, ale uznavam ze by to bylo super. Mel jsem moznost jezdit v ve 110kw a je to super svezenicko.Co neni u MY od 2004 moc praktické je svetly interier a ocesana vybava a to i u modelu dynamic.

packy nejsou problem, ty drzi skvele, musis jenom oddelat tu gumu co je mezi plastem okolo volantu a samotnyma packama.

Bohuzel i Stilo trpi nekolika zasadnima zavadama. 1. spatny silentblok pod motorem vymena 1800 +prace, 2. silentblok na zadni naprave, uz byl znimovany, cena za kus 800 (potrebujes 2), 3. digitalni klima - casto odchazi motorky a nefouka tam, kam ma. 4. problem ztraty vykonu vetsinou se jedna o EGR ventil, nebo vahu vzduchu (z 80% EGR).

ohledne rozvodu mrkni sem. http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... ht=rozvody" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Japa
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 23 lis 2008, 14:58
Bydliště: Karviná

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Japa »

Posuvná zadní sedadla byla tenkrát za příplatek 10 tis. S tím místem vzadu díky vyššímu posedu to zase tak špatné není, ale já tam vozím dvě malé děti v sedačkách a pořád mě okopávají opěradla, takže bych to posunutí lavice směrem vzad ocenil.
Ty zadní silentbloky nejsou drahé, ale problematická je jejich výměna - musí se vymontovat celá zadní náprava a staré vylisovat ven - já jsem to nechal udělat ve Fiat servisu s tím, že jsem jim dal své nové, levněji koupené silentbloky.
Rozvod se dělá myslím si po 1OO OOO km nebo 5 -ti letech - podle toho, co nastane dříve.
Mi měnili řemen + 2 kladky a i s prací jsem platil 4 tis.
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
Sirk9
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 31 pro 2010, 18:50

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Sirk9 »

Jaký přesně používáte olej do JTD,co jsem se díval třeba od Selenie, zdá se mi dost drahý, není nějaký schodný za rozumný peníz?
Ještě mě zarazilo, když jsem koukal kolik stojí palivový filtr....1500-2200kč...to se mi zdá šíleně moc, brácha má Bravo JTD a dalo by se říct vypadá skoro stejně a dal za něj 200kč.

Japa:Co se týče rozvodů, tak neměla by se měnit pokaždé i vodní pumpa?
Uživatelský avatar
Japa
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 23 lis 2008, 14:58
Bydliště: Karviná

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Japa »

Já používám orig. Selenii WR 5W 40, 2l stojí 576,- Kč, ale můžeš použít jakýkoliv olej stejné specifikace a stejné viskozní třídy. Naftový filtr stojí do 1 000,-kč.
Co se týče výměny vodní pumpy, mi rozvody měnili ve Fiat servisu a říkali, že ji není třeba měnit - tak nevím.
Naposledy upravil(a) Japa dne 02 led 2011, 16:41, celkem upraveno 1 x.
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
brano0523
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 25 srp 2010, 17:09

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od brano0523 »

Kúp si palivový filter bez čidla ktoré je nakrútené na spodu.Bez čidla stojí okolo 9 € je zbytočné kupovať s čidlom keď ho máš dobré.
Sirk9
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 31 pro 2010, 18:50

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Sirk9 »

Levnější palivový filtr jsem fakt nenašel,díval jsem se u dvou dodavatelů.(pošli mi odkaz).Ten bez toho čidla asi nebude přímo na Stilo vid?

Když bych chtěl kratší interval výměny oleje, tak se používá jaká specifikace?Selenia 10W40?Ten bude zřejmě na 15.000km?


5W40 je na 20.000km nebo jeden rok?Našel jsem nahradu za Selenii...Castrol EDGE TD 5W40....je o 500kč lacinější.
Uživatelský avatar
idefix
Znalec
Příspěvky: 726
Registrován: 22 lis 2010, 20:26
Bydliště: Kolín

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od idefix »

Ve Světě motorů 46/2010 je slušná recenze bazarového kusu a na co si dát pozor.Jestli nemáš mohu poslat,zkoušel jsem to sem vložit,ale nedařilo se.Spotřeba loni Chorvatsko přez Maďarsko a Slovensko cca 5000Km 4 dospělí plně naložené auto 5,3l .
Jinak se průměr drží na 6l hodně zaleží na stilu jízdy.Rozvody stojí okolo 7000,-Kč včetně vodní pumpy.Filtr 800-1500Kč dle výrobce.Nejvíc vyčteš na http://www.gabriel-net.de/forum/forumdisplay.php?f=35" onclick="window.open(this.href);return false; olej používám Mogul 5W-40.
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Uživatelský avatar
radekrat
Znalec
Příspěvky: 770
Registrován: 17 úno 2008, 20:31
Bydliště: Brno

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od radekrat »

Já se přidám s autem z roku 2005. Bohužel jak kolegové píšou, tahle série znamenala ochuzení základní výbavy, takže nemám ASR. Jinak ale auto má najeto 150tisíc, 60tisíc jsem najel já. Otázka je o kolik je stočené v Italii :) .. jezdí v pohodě, opravy které jsem dělal jsou rozvody, silentblok motoru, silentbloky zadní nápravy, desky vpředu, desky a kotouče vzadu, uložení tlumičů vpředu. Minuli mě jakýkoliv problémy s elektrikou. Poslední problém sem řešil před vánocema .. zasekly se zadní brzdiče a podle servisu už nešli rozhýbat .. musel sem měnit komplet :(

Jinak ale auto jezdí spolehlivě, spotřeba 5.6, na delší trasy v létě i o dost míň. Vzadu jezdí dvě děti, na střeše kola a lyže, auto využíváme maximálně. Duální klima jede v pohodě, Connect Nav s barveným displejem je něco, co bych si asi nekoupil, ale když už to mám .. a dobrá věc je otevíratelné okno v pátých dveřích.

Porod je výměna žárovek v předních světlech, které po dvou pokusech svěřuju Autu Horák, kde tuhle práci dávají zatrest nebo nováčkům :lol:
Sirk9
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 31 pro 2010, 18:50

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Sirk9 »

radekrat: Díky za zkušenosti a jaký máte motor 85,88kW?
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od kejml »

Kombi JTD 85 kW jsem jezdil dvě. První (2004) 60tkm od nuly a druhé (2003) 40tkm do 120. Obě ve výbavě Dynamic, s ASR a automatickou klimou. To druhé jezdilo od nuly v rodině.
S auty nebyl nikdy žádný vážný problém, kromě sjíždění předních gum a výměny zadních silentbloků. Autoklima chodila parádně. Všechny problémy, které auta měla, byly způsobeny podpětím v elektrické síti - slabým akumulátorem.

První jsem vrátil při odchodu z práce a druhé jsem prodal, protože začínalo vyžadovat jinou, než běžnou údržbu. EGR ventil, lopatky turba, tlumiče, DRV ventil, lanka ruční brzdy, baterka, gumy, ramena, váha vzduchu, LZ brzdič ... Prostě se toho nashromáždilo v jednu chvíli moc, tak šlo světem...

Motory 85 a 88 kW jsou hardwarově téměř totožné. Rozdíl je pouze ve vstřikovačích a řídící jednotce. Motor je držák, olej nežere a nafty málo. Obecně do Stila asi nejlepší volba v poměru cena/výkon/spolehlivost.
Pokud bych natrefil na pěkný kousek, nebránil bych se ani verzi JTD 58 kW. Není to trhač asfaltu, ale na předpisovou jízdu OK.

Doporučený olej do JTD je Selenia Turbo Diesel, nebo jiný shodné viskozní (SAE 10W40) i výkonové API CD/SF) specifikace. Pro motor neexistuje lepší, než předepsaný olej. Interval výměny nepředepisuje výrobce oleje, ale výrobce motoru.
Selenia WR Diesel 5W40 je doporučena pro extrémní zimní provoz. Že ji do aut v servisech lejou i v létě, je pouze z důvodu 2x vyšší ceny (marže).

Kupuješ ojetinu, budeš se muset starat víc, než o nové. Nerozhoduje se ani podle motoru, ani podle výbavy.
Vybírej podle stavu a servisní historie. Hledej prokazatelně nebourané auto se prokazatelnou servisní historií. Serivska, faktury, protokoly z STK... Požaduj k autu kompletní dokumentaci - návod, klíče, CODE karty.
Jak se o auto bordelář, který ty věci ztratil, asi tak mohl starat?
Nedej na první dojem. Leštěnka se dá udělat i z vraku. Nekupuj první, do kterého sedneš.
Investuj litr, dva a vybrané auto odvez do autorizáku, ať ti ho prověří dle VIN a udělají kalkulaci na opravy.
Můžeš jí pak použít jako podklad pro vyjednání slevy.
Pokud se rozhodneš pro 88 kW, verze bez DPF je lepší. Má o kurvítko méně...

Nejvíce informací najdeš na http://www.stilo.org" onclick="window.open(this.href);return false;, ale to už se tady psalo.
Přeju Ti hodně štěstí při nákupu ojetého italského vozu!
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Uživatelský avatar
radekrat
Znalec
Příspěvky: 770
Registrován: 17 úno 2008, 20:31
Bydliště: Brno

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od radekrat »

Sirk9 píše:radekrat: Díky za zkušenosti a jaký máte motor 85,88kW?


2005tka byla jen 85kW, multijet byl podle me az 2006 a dal.
Sirk9
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 31 pro 2010, 18:50

Re: Jaké by jste doporučily Stilo v kombi?

Příspěvek od Sirk9 »

kejml: Díky za informace...jak jsi zjistil, že je špatné turbo nebo lopatky?....právě před půl rokem kupoval známý Forda Focuse C-maxe v bazaru dovoz Francie a zjištuje že se mělo nechat pořádně prohlídnout někde v servisu, protože tam byl vadný setrvačník,(nový stojí 17-19.000kč, většnou se mění i celá spojka,ložisko, takže s prací by to bylo dohromady 29.000kč, ale znám dobrého člověka co vozí díly z Německa se zárukou 2roky a vyšlo ho to na 16.000kč bez práce,tu mu dělal známý zadarmo) nebyl ještě slyšet, ted auto po prvním startu kouří a kolísají otáčky, takže většinou na autech z dovozu něco člověk musí najít, aby srazil cenu...podle mě ani skoro žádné auto není, které by bylo uplně bez závady, to už musí být náhoda.V cizině se zbavují aut, aby do toho už nemuseli investovat a radši si koupí nové auto.Proto bych radši nějaké auto z ČR, servisní knížkou, po prvním majiteli, po nějaké prohlídce, kde bych věděl na čem jsem.Chtěli jsme prvně Škodu Octavii 2, 1,9TDI 77kW, ale je tam větší pořizovací cena než u Stila a hodně často tam odchází dvouhmotný setrvačník, turbo.....Předtím jsme měly Mazdu 323F v dieselu, celkem spokojenost, ale originál díly jsou strašně drahý (někdy druhovýroba ani není) a už byla stará 10let...takže to chce něco novějšího.Stilo už se mi líbilo delší dobu, ale moc jsem Fiatu nevěřil, bratr má Bravo JTD,77kW přes 2roky a je vcelku spokojený...(až na to, že měnil dost dílů, které se mění běžně, těsnění pod ventily, všechny tlumiče, komplet brzdy, nějaké to čidlo, kinetáky, ložiska přední, ramena přední).Brácha má diagnostiku na Fiaty,tak jak se pojedeme na nějaké Stilo podívat, hnedka to napíchne, u svého zjistil po 2rokách, že je auto stočené o 78.000km, takže ve skutečnosti už má najeto celkem 282.000km což není tak moc, ale kdoví jak s tím taky kdo v Italii jezdil...určitě to měl někdý mladý chlapík...Přitom, když jsme tenkrát scháněli Bravo, tak to jeho co ted má vypadalo nejvíc zachovalé...je to hrůza co se to u nás děje...
Odpovědět

Zpět na „Stilo“