K&N filter pre Punto Evo
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: K&N filter pre Punto Evo
Za tie peniaze to fakt nestoji za to, ale aj tych 7 HP by ma aj tak potesilo. Za ten balik co som dal za Punto Evo 1,2 s 48kW/ 65 k som totiz mohol mat Renault Thaliu 1,2 s vykonom 75k/ 55kW a s vecsim kufrom. Thalia sa mi vsak tak strasne nepaci.... Keby Evo malo o 7 HP viac....
- Reklama
Re: K&N filter pre Punto Evo
Aby som sa vratil k povodnej teme. K&N filtre sa dodavaju aj v povodnej verzii (tvare), cize netreba nic prerabat. Ja si myslim, ze do motorov ich standardne nedavaju hlavne preto, lebo bavlnene, olejovane filtre so specialnym navrstvenim su 10-nasobne (mozno prehanam) drahsie ako papierove. O ich kvalite nepochybujem, technologia a material robia divy, ale aj rozdiely v cene. (Mal som na starosti klimy na vypoctovom stredisku, takze viem o com rozpravam a ak niekto tvrdi nieco ine, tak urcite klame). Ale ked sa pozriem do prirucky pre vozidlo a vidim, ze papierovy filter by sa mal menit po 60 tis. kilometroch, tak v umyvatelnosti K&N filtrov ziadnu vyhodu nevidim. Aspon pre nase stredoeuropske penazenky to vyhoda urcite nie je. Mozno nepatrne zvysia vykon - to tvrdia ini.
Re: K&N filter pre Punto Evo
Po 60000 bych rozhodně filtr neměnil. Výrobce vozidla tím uměle snižuje provozní náklady.V manuálu to pak pěkně vypadá,ale praxe je jiná. I 40000 je dost. 7 HP navýšení výkonu jen výměnnou filtru je velice zbožné přání. SCIFI
Re: K&N filter pre Punto Evo
No netvrdil som, ze zvysia vykon o 7, len ze by som to uvital. Inac syn mojho znameho preteka a ked som sa ho spytal, ako by som mohol "vylepsit" auto, tak nebol jediny, co mi poradil zacat vzduchovym fitrom. To este ako amater by som zvladol aj sam. Zaroven mi povedal, ze to zvysenie ani nepocitim. Jasne, ze som hned nepobezal kupit iny filter, bola to len hypoteticka otazka. Inac aj na tomto fore som uz videl tento nazor. Dokonca bolo tu odporucane aj mene ako 30 000 km ak sa nemylim.
Re: K&N filter pre Punto Evo
Nečetl jsem celý téma,ale takovýdle filtry se nepoužívaj především z toho důvodu že propouštějí daleko víc částeček obsažených ve vzduchu a ničí to motor.tak je jednodušší tam dát větší filtr papírový.
U závodních aut se tohle samozřejmě neřeší protože se většinou pohybují po relativně čistém okruhu a hlevně ten motor nemá takovou životnost aby se poškodil prachem navíc je jednodušší ten filtr měnit třeba po 2000km aby se trochu ten motor ochránil.
Pokud na motoru něco změníš tak musíš změnit kompletně vše jinak z toho dostaneš vyšší výhon jen za cenu výrazného snížení životnosti
U závodních aut se tohle samozřejmě neřeší protože se většinou pohybují po relativně čistém okruhu a hlevně ten motor nemá takovou životnost aby se poškodil prachem navíc je jednodušší ten filtr měnit třeba po 2000km aby se trochu ten motor ochránil.
Pokud na motoru něco změníš tak musíš změnit kompletně vše jinak z toho dostaneš vyšší výhon jen za cenu výrazného snížení životnosti
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: K&N filter pre Punto Evo
Kvalitní tzv. sportovní bavlněné filtry nepropouští více nečistot než papírové. Ale jejich použití má spíše placebo efekt(bez dalších úprav) Já bych si nikdy na běžný provoz nic takového nekoupil. Číst kolikrát na forech jak si maník koupí tuningové svíčky + sportovní filtr a 10 koní je tady je dost úsměvné. Pak už chybí jen magnetický spořič paliva,zázračná vodička do benzínu ,nebo oleje a neony pod auto.
Re: K&N filter pre Punto Evo
Bavlnene filtre prepustaju viacej vzduchu pri rovnakej kvalite filtracie ako maju papierove filtre. V tom je cela pointa (okrem celozivotnej zaruky, ktoru maju). Dobre spalovanie potrebuje co najviac kyslika. Preto sa s nimi jazdi na vsetkych svetovych sampionatoch a preto si niekto mysli, ze maju aj ked iba nepatrny vplyv na vykon motora. Samozrejme ak si ich niekto da aj do svojho milacika, s ktorym jazdi pre svoje vlastne potesenie, tak to nie je ani hanba ani rarita, kedze sa vyrabaju pre 1600 modelov automobilov (tento udaj mam len o KN filtroch). Kvalita filtrov vznika v laboratoriach a posudzuje sa v nezavislych laboratoriach - a ich vysledky su smerodajne a objektivne. To len v ramci diskusie, aby bol pohlad na vec uceleny. Ja ich nekupujem, ani nikoho do nicoho nenutim!
Re: K&N filter pre Punto Evo
Hanba to není,to nikdo neřekl. Pokud se filtr pravidelně čistí a impregnuje tak žádný problém není. Ovšem myslet si ,že moje 1,2 8V 44kw bude mít po výměně filtru za tzv. sportovní třeba 50kw je dost naivní. Pokud se zvýší výkon tak v rámci statistické chyby. Jen vyměnit filtr bez dalších úprav je zbytečné. Srovnání se závody je zbytečné. Rozhodně je lepší koupit sportovní vložku filtru,než třeba křídlo na línou mrdku a být terčem posměchu.
Re: K&N filter pre Punto Evo
A co tak estetika? Ved nielen FIAT bezne montuje stresne spoilery na "slabe mrdky", ktore maju jedine esteticku funkciu a nie su tercom posmechu. Daju sa objednat priamo od FIATU, alebo ako lacnejsie repliky od tuningovych firem. Viem ze stabilizacna funkcia stresnych kridiel sa prejavuje az pri vyssich rychlostiach pretekarskych aut, ale aj stresne spoilery u "slabych mrdiek" maju svoju funkciu, pretoze ako mi tvrdili ich majitelia, pri dazdi sa zadne sklo s nim nespini natolko ako u "mrdiek" bez spoilerov. Pre mna ich funkcia je hlavne esteticka, kedze dnes uz existuju zadne stierače, ktore u mna stieraju polovicnou rychlostou oproti prednym. Kazdy si kupuje tovar podla svojho vkusu, svojich potrieb, penazenky. (Ale poznam aj dvoch takych co si donedavna mysleli, ze z nich silny motor urobi supermanov kym na prechodoch v nasom meste vcera nezabili dvoch chodcov). Mne osobne sa stresny spoiler velmi paci. Je to otazka osobneho vkusu a rozhodne nie dovod dat si kvoli nej vymenit motor. S tym filtrom/ vlozkou sa nerozumieme. Ja som to rozlisoval podla anglického nazvu - plochy/ konusový filter a nie na vlozka/ filter. Debatu som zacal z jedineho dovodu. Nahodou som na nete narazil na filtre firmy K&N, ktora ponuka vymenu originalneho plocheho filtra = vlozky za konusovy filter = filter (hrusku) pre motory Punta Grande/ Evo s kubaturou 1,2. Kedze som nechapal aky to ma zmysel, tak som tuto otazku adresoval sem. Oni svoje dovody pre kupu filtra pekne rozpisali, ale potreboval som rozlisit kde konci realita a kde zacina reklama.
(Inac potreboval by som vysvetlit blizsie co znamena slovo "mrdka". Neviem totiz ci ma to zbytocne neirituje. Ak sa tym mysli moje Punto, tak som s nim nanajvys spokojny - zatial.)
(Inac potreboval by som vysvetlit blizsie co znamena slovo "mrdka". Neviem totiz ci ma to zbytocne neirituje. Ak sa tym mysli moje Punto, tak som s nim nanajvys spokojny - zatial.)
Re: K&N filter pre Punto Evo
co to slovo znamená nechtěj vědět slovy Vlasty Buriana v pohádce byl jednou jeden král - "za prvé nevím co to znamená a za druhé mě to uráží"
proti decentnímu třeba křídlu/stříšce nemám vůbec nic, já sám ho mám jako sériovku a vypadá to pěkně. ale pokud třeba na punto někdo narve plechové křídlo ala Airbus, tak je to hodně k smíchu.
a ohledně reklam na filtry, reklama začíná hned na začátku nakecají cokoli aby se to prodalo.
realita je ta že to má smysl u závodních aut, ale ty jsou upravené celkově a filtr je jen zanedbatelná část těch ůprav, ale jak říkám můžeš to vyzkoušet a bud budeš spokojený anebo ne. já jsem ho měl zadarmo a stejně jsem ho vyhodil
proti decentnímu třeba křídlu/stříšce nemám vůbec nic, já sám ho mám jako sériovku a vypadá to pěkně. ale pokud třeba na punto někdo narve plechové křídlo ala Airbus, tak je to hodně k smíchu.
a ohledně reklam na filtry, reklama začíná hned na začátku nakecají cokoli aby se to prodalo.
realita je ta že to má smysl u závodních aut, ale ty jsou upravené celkově a filtr je jen zanedbatelná část těch ůprav, ale jak říkám můžeš to vyzkoušet a bud budeš spokojený anebo ne. já jsem ho měl zadarmo a stejně jsem ho vyhodil
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: K&N filter pre Punto Evo
Tak uz som dostal ten spoiler. Je presne taky isty ako montuje Fiat na Grande/ Evo a pasuje na chlp. Myslim, ze FIAT robi decentne veci a aj Vlastovi Burianovi by sa urcite libili. (Jeho samozrejme poznam uz detsva - z jeho filmov by som tiez mohol citovat). Videl som ten spoiler na inych Puntach tak som si nemohol pomoct, ale bez toho stresneho spoileru mi to moje auto pripadalo ako zenska, ktora nema kozy, takze musel som si ho objednat. Spoiler nie je z plechu, ale z tvrdeho polyuretanu. Ked mi ho doviezli, bol so prekvapeny aky je lahucky. Ale toto je beseda pre filtre, takze prejdem na temu spoliera, kde poziadam o nejake rady.