Croma 2.5 turbo
Moderátor: peta.smolik
Croma 2.5 turbo
zdar mam taký problém s 2,5TD 74kw na turbe mi odišli ložiská a frkalo to olej do sania a chcem sa opýtať že či tá origo červená hadica čo ide IC sa má nafukovať pri zvýšených otáčkach mne sa zdá že sa nafukuje až moc,na hranicu prasknutia je celá od oleja,takže si myslím že môže byť aj trochu rozleptaná,intercooler nieje upchatý prefukoval som ho a v pohode,ešte je možne že je zvýšený kompresný pomer kvôli karbónu na piestoch,ako sa dá rozpustit bez rozoberania myslím nejakou prísadou do nafty
- Reklama
Re: Croma 2.5 turbo
samozřejmě, že červená hadice se má nafukovat, když do ní turbo fouká v zátěži až ~0,9 baru to už je pak i docela tvrdá, ale že by měla prasknout bych se asi nebál ... olej jí taky nevadí, za prvé je silikonová a za druhé se s olejem počítá, protože do sání se vždy dostane nějaký ten olej z odvětrání klikové skříně
a jak se prosím tě pozná, že máš zvýšený kompresní poměr?
a jak se prosím tě pozná, že máš zvýšený kompresní poměr?
FIAT Croma 2,5TD [85kW][r.v. 1996] - Bastimento in argento
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum pro všechny majitele Fiatu Croma
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum pro všechny majitele Fiatu Croma
Re: Croma 2.5 turbo
na benzíne sa to dá zmerať tlakomerom našrobovaným na miesto sviečky a ked začneš štartovat alebo nejako inak točiť s motorom tak tlakomer ti ukáže najvyššiu hodnotu,a podla servisného manuálu zistíš aký tlak ma byť v spalovacom priestore,čiže čím viac zasraný spalovací priestor tým výšší tlak,tým sa kurvia ložiská na ojnici,motor nespotrebuje tolko tlaku čo tlačí turbo tým pádom sa ten tlak hromadí niekde v systéme a niektorá hadica to nemusí vydržať
Re: Croma 2.5 turbo
ano, ale takto se měří tlak ve válci a ne kompresní poměr KP je úplně něco jiného
jinak jestli si motor natlačený vzduch "spotřebuje" nebo ne je jedno ten tlak je všude stejný a hlavně je konstantní až na zanedbatelné výkyvy při otevření ventilů atp. ... ale v systému je ten tlak pořád! a k jeho regulaci slouží různé regulační systémy na turbodmychadle ... jako je wastegate a podobně
jinak jestli si motor natlačený vzduch "spotřebuje" nebo ne je jedno ten tlak je všude stejný a hlavně je konstantní až na zanedbatelné výkyvy při otevření ventilů atp. ... ale v systému je ten tlak pořád! a k jeho regulaci slouží různé regulační systémy na turbodmychadle ... jako je wastegate a podobně
FIAT Croma 2,5TD [85kW][r.v. 1996] - Bastimento in argento
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum pro všechny majitele Fiatu Croma
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum pro všechny majitele Fiatu Croma
Re: Croma 2.5 turbo
nerad vstupuju do odborné debaty, ale výše bylo psáno že poškozené turbo háže olej do sání.
v této chvíli bych auto odstavil a turbo opravil. pokud hodí toho oleje do motoru víc, tak se s tím motorem může rozloučit, protože ty otáčky co ten motor potom dosáhne spálením toho oleje už nijak nezastaví
v této chvíli bych auto odstavil a turbo opravil. pokud hodí toho oleje do motoru víc, tak se s tím motorem může rozloučit, protože ty otáčky co ten motor potom dosáhne spálením toho oleje už nijak nezastaví
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách