Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
luber
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 15 lis 2010, 10:36

Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Příspěvek od luber »

Zdravím,
dovedl by me někdo poradit co udělat s tím, že když startuju za studena tak
1. otočím kličkem
2. jakmile zhasne kontrolka žhavení -> START
dlouho točí a pak když to naběhne tak je chod motoru rozhozený (1 - 3s)

Když tohle udělám zahřátému motoru tak to naskočí hned po nažhavení a chod je v pořádku.

Druhý případ startu za studena:
1. otočím klíčkem
2. počkám až zhasnou všechy kontrolky -> START
motor naběhne jen o okamžik pomaleji než při teplém motoru (téměř hned) a chod je v pořádku.

Diagnostika je naprosto čistá. Měnil jsem palivový, olejový fitr a olej. Použil 3x připravek na pročištění palivové soustavy....pořád stejné.
Reklama
 

beryp
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 28 úno 2010, 16:41

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Příspěvek od beryp »

myslim že je třeba počkat až všechny kontolky zhasnou aby se motor připravil...
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Příspěvek od mad mike »

co tlaky v motoru? jak jsou na tom žhaviče? vypadá to na to, že některá ze žhavících svíček vypovídá a proto to špatně startuje, protože se nafta ve válci zapalí pořádně až kompresí
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
luber
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 15 lis 2010, 10:36

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Příspěvek od luber »

Žhaviče jsou všechny v pořádku testované jak na diagnostice ve fiatu tak u kamarada v garáži. EGR ventil naprosto čistý.
Ja jsem byl zvyklý v oktavce startovat po zhasnutí kontrolky žhavení a to i v -25. Tady to je jinak?

Ještě jsem si vzpomněl a nevím jestli to nemá souvislost s tím, že když jedu např. 30 minut po dálnici 130 - 150km/h tak po snížení rychlosti na 50 km/h motor výrazně hučí a spotřeba neklesne pod 10l. Otáčky přitom stoupnou minimálně. Když vypnu motor a nastartuju nebo po 10 minutách jízdy se to spraví.

Někdo tu psal o tlacích. Ty mi změří na diagnostice nebo se to dělá jinak?
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Příspěvek od mad mike »

nevím jak je to u nových aut, ale u Tipa jsem startoval taky až po zhasnutí žhavení. žhaviče ještě pak i po zhasnutí kontrolky a nastartování motoru chvilku dožhavují.
tlaky ti změří v autoservisu tlakoměrem. tohle asi diagnostika nezvládne. jinak jak jsou na tom čidla teplot, váha vzduchu atd.?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
rotwajler
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 03 říj 2010, 11:09

Re: Startovaní za studena x za tepla Croma 2.4 JTD

Příspěvek od rotwajler »

Pre luber.
Pri prvom startovani pockaj az ked zhasnu vsetky kontrolky, ja som si tiez musel na toto zvyknut. Hold nemas Audi resp. VW, ktore startuju na brnk za kazdym, ale Fiat. To co popisujes v druhom prispevku je vypalovanie DPF katalizatora.
Fiat Croma 1,9 JTD 16V, Emotion, Navi,185 PS, 400 NM, DPF, EGR off
Odpovědět

Zpět na „Croma“