Ahoj páliáci!
Před půldruhým rokem jsem vyměnil brzdové kotouče, protože vnitřní plochchy byly rezavé tak, že se z nich loupaly šupiny. Teď při výměně pneumatik jsem je kontroloval a zjistil zase na vnitřních plochách důlkovou korozi na obou kotoučích asi na polovině průměru. Vnější strana je přitom v pořádku. Mají najeto 11 tis. km takže na výměnu je trochu brzo. Je pravda, ze nejezdím pravidelně a kotouče mají příležitost reznout, ale na žádném z předchozích aut jsem neměl problém s tím, že by koroze postupovala do hloubky.
Nemáte někdo podobnou zkušenost a neznáte příčinu? Může to být špatným materiálem kotoučů?
Brzdové kotouče - rezavění
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 15 bře 2007, 15:08
- Bydliště: Brno
- Reklama
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče - rezavění
Já nemám Palio ale ty máš problém že ti to brzdí nerovnoměrně zřejmě ti brzdí jenom vnější deska a ta vnitřní je jen opřená Takže sundej kola a rozhoď brzdový třmeny a řádně rozhejbej písty tak aby ti dosedaly desky rovnoměrně na kotouč Jinak si myslím že s kotouči problém nemáš...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
-
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 15 bře 2007, 15:08
- Bydliště: Brno
Re: Brzdové kotouče - rezavění
Jenže tohle dělám jednou až 2x při výměně pneumatik. Sundám třmeny, vyndám desky, zatlačím píst do válce, očistím a namažu dosedací plochy destiček a rozhýbu vodítka na třmenu. Pak všechno složím, takže kde je chyba?peta.smolik píše:Já nemám Palio ale ty máš problém že ti to brzdí nerovnoměrně zřejmě ti brzdí jenom vnější deska a ta vnitřní je jen opřená Takže sundej kola a rozhoď brzdový třmeny a řádně rozhejbej písty tak aby ti dosedaly desky rovnoměrně na kotouč Jinak si myslím že s kotouči problém nemáš...
-
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 15 bře 2007, 15:08
- Bydliště: Brno
Re: Brzdové kotouče - rezavění
Chtěl jsem napsat jednou až 2x ročně.Vladimír Bublík píše:Jenže tohle dělám jednou až 2x při výměně pneumatik. Sundám třmeny, vyndám desky, zatlačím píst do válce, očistím a namažu dosedací plochy destiček a rozhýbu vodítka na třmenu. Pak všechno složím, takže kde je chyba?peta.smolik píše:Já nemám Palio ale ty máš problém že ti to brzdí nerovnoměrně zřejmě ti brzdí jenom vnější deska a ta vnitřní je jen opřená Takže sundej kola a rozhoď brzdový třmeny a řádně rozhejbej písty tak aby ti dosedaly desky rovnoměrně na kotouč Jinak si myslím že s kotouči problém nemáš...
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče - rezavění
V jakým stavu jsou destičky? To totiš vypadá že jedna strana je úplně zhulená a jde kov na kov a proto se ti vydíraj kotouče A nebo se ta jedna strana prostě nevrací a to by mohlo bejt lehkým otřepem vevnitř brzdový trubičky to pak funguje jako zpětnej ventyl
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
-
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 15 bře 2007, 15:08
- Bydliště: Brno
Re: Brzdové kotouče - rezavění
Na destičkách jsou ještě nejmíň 2 mm obložení, ale odlepil se na nich takový tenký plech, který je mezi základovou deskou a brzdovým válečkem. No nic kotouče nechám stočit, koupím nové destičky a na jaře zkontroluju jak to dopadlo.
Je fakt, že kdybych ty brzdy nerozebral, ani bych o tom nevěděl. V červnu jsem byl na TK a účinnost brz byla velice dobrá a nesouměrnost jen 3%. A to už tam ta koroze musela být. Ale asi by se to zhoršovalo hlavně v zimě.
Je fakt, že kdybych ty brzdy nerozebral, ani bych o tom nevěděl. V červnu jsem byl na TK a účinnost brz byla velice dobrá a nesouměrnost jen 3%. A to už tam ta koroze musela být. Ale asi by se to zhoršovalo hlavně v zimě.