zvysenie vykonu u HGT

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

kubraHGT
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 12 srp 2010, 18:04

Re: zvysenie vykonu u HGT

Příspěvek od kubraHGT »

nabroušení vačky by mělo zvýšit výkon a proto tam budu dávat i ten regulátor tlaku paliva abych tam dostal směs...ale jak říkám píšu jen to co mi říkají kamarádi co tomu rozumí a dělají mi to auto
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: zvysenie vykonu u HGT

Příspěvek od mad mike »

2kubra: a uvědomují si ti odborníci, že HGT má proměnné časování sacích ventilů(variátor)?? aby se ti motor potom spíš neodjebal
jsem laik, ale nemělo by se, když už, poštelovat i výfukovou vačkou?
a se zvýšením tlaku paliva, nevím nevím. se sériovýma vstřikama bych řekl že ti to moc nepomůže. abys tam dostal víc paliva, tak potřebuješ vstřiky s vyšším průtokem a co vzduch? víc paliva= víc vzduchu do motoru, zaostřením vačky ale zkrátíš čas otevření sac. ventilů, nebo se mýlím?
další věc jak oblbnou snímač polohy vačky a výše zminovaný variátor?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
kubraHGT
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 12 srp 2010, 18:04

Re: zvysenie vykonu u HGT

Příspěvek od kubraHGT »

Ono to samozdřejmě není jenom vačka...sou to i odlehčená zdvíhátka a spoustu dalších kravin..věřím tomu že tomu rozumí teda aspon doufám protoře pokkud ne tak vyhodim 40 tis a motor...ale risk je zisk..a jak sem už uvedl až to bude v kupě pak podám informace ... jedíne co vím tak že se toho bude hodně měnit v motoru ale co tak tomu ja fakt nerozumím zatím...čekám ještě na spustu dílů
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: zvysenie vykonu u HGT

Příspěvek od mad mike »

tak to jsem teda taky zvědavý
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: zvysenie vykonu u HGT

Příspěvek od punťas hgt »

Ježiš to chcu pak vidět. HGT nemá zdvihátka, takže ty asi odlehčovat nebudou, protože je to DOHC rozvod (čili vačka, hydroštel, ventil). Můj názor je ten, že samotná ostrá vačka ti moc nepomůže, protože HGT má sekvenční a ne kontinuální vstřikování. Nejsem motorář, ale ostrá vačka se dávala u karburátorů, nebo u kontinuálního vstřikování, kdy se v podstatě vstříklo palivo před ventil a čekalo se na to, až se otevře. Přiostřením vačky se změnilo časování rozvodů, tedy ventil se otevřel v době, kdy píst byl níž, než seriově. Tím se vytvořil větší podtlak a dospělo se k rychlejšímu nasání směsi,lepšího promísení. HGT má sekvenční vstřik-proto je taky snímač vačky a v podstatě se vstřikuje palivo pouze do válce, které bude pálit-proto má taky každý válec svoji zapal.cívku.-to dělá to, že našlapaná 1.8 jede jak pila, v podstatě za přijatelnou spotřebu. Navíc souhlasím s Mad Mikem že bude problém s tím variátorem, s porměnnou délkou sacího traktu a s tím, jak to všechno sladit-řekl bych, že kluci budou muset rapidně zasáhnout do soft. jednotky.(někde jsem našel na netu, že nějaká firma v Pze by to mohla umět, protože soft na čip jednotek si dělá sama a testuje to na válcích) Moc rád bych viděl konečný výsledek, protože tento motor by na svůj sériový výkon měli samotní inženýři lépe konstruovat, protože za 40 tis ti nikdo-co já vím neudělá ani pořádnou generálku tohoto motoru se sériovýma dílama. Já sám mám jenom 33tis v palici a to je tam nová výfuk. vačka,variátor,hydroštely,těsnění práca. Měl sis vybrat na takový zkoušky jiný auto, třeba motor s turbem, protože si myslím-samozřejmě ti svůj názor netlačím do hlavy a ani nechci, že pokud přiostříš vačku, musíš upravit vodítka a kanálky, dále pak písty, páč u seriovýho se dělají díry do pístů-né tak když to vytuníš, s tím samozřejmě i uložení kliky a ojnic, když už tohle všechno odlehčit setrvák no a pak taky vyřešit chlazení. Každopádně by mne zajímalo, jak to dopadne a taky to zvýšení tlaku čerpadla, jak to chcou udělat a jaký to bude mít vliv.Chystám se na to taky, ale nijak razantně....
Každopádně ti popřeji hodně zdaru, úspěchu, pevný nervy a nadítou peněženku a postupně sem vkládej nové poznatky, protože i když si myslím, že jsi blázen, tak ti celkem aj fandím-já taky trochu zkoušel s klukama a v hgt je teď druhý motor :-D:-D:-D
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: zvysenie vykonu u HGT

Příspěvek od mad mike »

jentak na upřesnění - hgt má hydraulické zdvihátka ventilů a označení DOHC znamená v překladu dvě proti sobě uložené vačky, :wink: jinak plně souhlasím :D
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: zvysenie vykonu u HGT

Příspěvek od punťas hgt »

mad mike píše:jentak na upřesnění - hgt má hydraulické zdvihátka ventilů a označení DOHC znamená v překladu dvě proti sobě uložené vačky, :wink: jinak plně souhlasím :D
JJ přesně tak. Nevím, jestli ta ostřejší vačka nebude pro ten hydroštel problém, v podobě větší zátěže, protože vačka po tom hydroštelu v podstatě klouže, jenže když se přiostří vačka-tedy uberou se ty "bříška" po stranách vačky, tak aby ta vačka nezačala potom spíš narážet, klepat do toho hydroštelu. Já kdybych měl 40 tis. a chtěl je vrazit do motoru, vybral bych si nějaký auto s turbem...... Jak jsem říkal již dříve, štve mne, že hgt nepřifoukli nějakým turbem a nedali tam 6-ti kvalt jako ve sportingu. Pak si myslím, že by to lítalo jako šrapnel
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: zvysenie vykonu u HGT

Příspěvek od mad mike »

něco o kompresoru na HGT zde:http://www.puntopower.com/turbohgt.html bohužel anglicky
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“