startovací rébus

Vše o benzínovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od Mark L. »

Pockej, pockej, ja mam pocit, ze se tu bavime kazdej o necem jinym. Na podvozku hadicky? to asi ne. Hadicku najdes v motorprostoru, ale n apodvozku asi trubicky, ne? Jak uz jsem psal trubicka ti tezko zteri. Zteri ti jedine hadicka, z nejake pryze. Hadicky navazuji na ty trubicky tam kde je potreba spojit neco co se klepe (motor), s necim pevnym (karoserie).
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Reklama
 

Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

Takový modrý HADIČKY, který se táhnou pod celým podvozkem, směrem do motorovýho prostoru se napojují na něco (dál už jsem moc neviděl) a u nádrže se napojují na plastový vroubkovaný (ohebný) trubičky. A ty hadičky jsou na podvozku chycený takovýma plastovýma svorkama, který ji aspoň vizuálně celkem dost mačkají.

Teď jsem volal mechošovi a objednal jsem se na pondělí, tak třeba na něco přijdeme...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

Tak na hadičkách žádná závada nenalezena, profouknuty a ok, tak příčinu budu muset hledat jinde. Nevíte, jestli má Mlok ze začátku výroby 98/99 má euro zásuvku na diagnostiku? Prý se tam dají vyčíst i tlaky a pod.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od Minimaxa »

16pin OBD2 :wink: Ale spíš záleží na diagnostice, která co umí :wink:
www.minimaxa.cz
Uživatelský avatar
kober
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 05 srp 2010, 12:54
Bydliště: Praha-východ

Re: startovací rébus

Příspěvek od kober »

Mám podobný problém - první starty slabší (do dvou sekund to chytne, ale nejsem na to holt zvyklý), další na první brnknutí. Měl jsem to v servisu, mechanik usuzuje na zpětný ventil v benzínovém čerpadle - tedy že se benzín vrací zpátky a soustava se musí znovu natlakovat. Ventil se bohužel nedá vyměnit samostatně, pouze celé čerpadlo, takže jsem řešení zatím odložil do chvíle, kdy to nebude pouze psychologický problém :)
Multipla 1,6, ex Brava 1,6
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

Jo, já to taky vidím na problém v čerpadle, zvlášť proto, že mi i velmi hlasitě hučí a hvízdá (ne od začátku, začne až po chvíli, ale pak je to slušnej hukot, uvnitř to ani moc není slyšet, ale zvenku to je jak splašenej vysavač). Zajímalo by mě, jaká by tam mohla být ta souvislost s tou vnější teplotou (viz jak jsem popisoval v příspěvcích výše). :?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Diagnostika

Příspěvek od kubiii »

Tak jsem zainvestoval pětistovku do diagnostiky a poněkud zbytečně:

Paměť závad prázdná a hodnotu tlaku čerpadla diagnostika neukazuje.

Ještě vypíšu ostatní hodnoty, pokud to někomu něco řekne (prý by měly být OK):

Počítadlo ujeté vzdálenosti: 136332 km - tady vidím trochu nesrovnalost, protože podle počítadla na tachometru mám přes 154 tisíc :?: :?: :?: Je to normální :?: :?: :?: Jakože třeba počítadlo na tachecu počítá i s odchylkou, kterou tachometr má a počítadlo v jednotce je bez této chyby :?: :?: :?:

Otáčky motoru: 700 ot./min
Tlak v sacím potrubí: 311mbar
Teplota vzduchu - korekce: 47°C
Teplota chladící kapaliny - korigované: 82°C
Úhel škrtící klapky: 0,3°
Základní předstih: 4,3°
Předstih: 3,9°


Takže zase vím prd :wink:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
AlexAG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 210
Registrován: 28 lis 2008, 19:46
Bydliště: Slovensko

Re: startovací rébus

Příspěvek od AlexAG »

Ahoj, tak kilometre ti nesedia pravdepodobne preto lebo bola menena riadica jednotka.
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

To mě nenapadlo...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
andrejovatar
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 11 pro 2010, 10:02

Fiat Multipla Startér

Příspěvek od andrejovatar »

Koupil jsem Multiplu a nestartovala tak jsem vyndal startér rozebral a vše bylo ok zjistil jsem ,že byla špatná cívka nechal jsem jí opravit u profíka vyšlo mně to na 350 kč takže fachá ,ale po namontování zpět furt cvaká nevím si rady mohl by někdo tedy pomoc Děkuji :roll:
andrejovatar
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 11 pro 2010, 10:02

Re: Fiat Multipla Startér

Příspěvek od andrejovatar »

Tak jsem to vyřešil přijel známý proměřil a byla to kostra načatá a zaoxydovaná takže jsem udělal novou .
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

Kdyby měl někdo něco novýho k tomuto tématu, tak sem s postřehy. Po bezproblémových chladných měsících už zase startuju minimálně nadvakrát, po startu zvuk motoru, jako kdyby se měl rozpadnout, prošlápnu plyn... ohraná písnička. Můj mechanik říkal, že má žákazníka a Fiatem, který má podobný problém a taky nejsou schopní přijít na nic smysluplnýho, aniž by měnili půlku auta. Ta souvislost s vnější teplotou (řekněme nad 20 či 25 °C), ta je naprosto signifikantní!!!
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
bagros
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2011, 11:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: startovací rébus

Příspěvek od bagros »

Tak já měl svýho času Uníka 1.0ie, ale choval se skoro úplně tak ... a nakonec to byl krokový motorek na vstřikování ... banalitka za pár stovek, ale stálo mě to pár tisíc než se na to přišlo....
naše žabička Bjuda...proč Bjuda ?...
Přečtěte si "Prevítem snadno a rychle" a pochopíte :-)
Petr Ejem
Začátečník
Příspěvky: 13
Registrován: 08 črc 2011, 08:52

Re: startovací rébus

Příspěvek od Petr Ejem »

Váš nováček-ejator, podařilo se mi s kámošem vyřešit problém kompletního vysátí lahví CNG!!! Rád vysvětlím!!! Nyní jsem se vrhl na jiný PROBLEM: při jakémkoli startu musím dlouho točit než naskočí-startér mne nenávidí-plyn i benzín, ráno i po třicetiminutové pauze. Jenom opakované starty jsou OK!!! Jak to vidíte ms.kubiii
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - benzín“