Zdravim, ako zisitm ,ci mi funguje turbo ? Punto mk1 1.7 Turbo Diesel.
A preco mi do vzduchoveho filtra/turba vyhadzuje olej ?
Overenie funkcnosti turba/slaby vykon motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Overenie funkcnosti turba/slaby vykon motoru
Naposledy upravil(a) eNman dne 19 srp 2010, 10:15, celkem upraveno 2 x.
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
- Reklama
Re: Overenie funkcnosti turba
Jednoducho,podla otackomera,alebo zvuku...,ked zacne tahat od cca 2000otacok(neviem presne kedy zapina turbo na tomtom motore) tak to zistis.A podla vsetkeho ti turbo prepusta olej,je zrely na repas.Pozor si davaj aby ti nenasalo olej zo sania do motora,lebo motor vyleti do max.otacok a nastane po urcitej dobe destrukcia motora,darmo vypnes klucik,nepomoze,ked to nastane bez co najdalej od auta.A vsetky turbo motory su nachylne na vymenu intervalu oleja,takze dodrzuj a na minimum nejazdi,lebo aj turbo je chladene olejom.
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Re: Overenie funkcnosti turba/slaby vykon motoru
Nevie niekto ako to TURBO zistim ci funguje ? Mam sa nan pozret ?
Motor ide dost lenivo, 4300rmp 125km/h 5. stupen, ma to dost daleko od papierovych 163. Ono by sa zislo zmerat vykon na rampe, ale 50€ za meranie nedam. Je mozne ze nejakych 5-6rokov sa stym autom jazdilo na nickych otackach a max. 80km/h, jazdilo sa snim len v meste.
Kamarat mal takyto problem na FIat Bravo 1,9JTD a z vykon z 77kW mal len nejakych 58kW. Doslo sa nato ze na jednom z valcov boli zapecene ventili
Dalsiemu kamaratovy odisiel jeden ventil na Opel Vectra 2,0 a tiez pocitoval znizenie vykonu. V servise mu povedali ze ten motor moc podtacal, pritom tiez len v pomeste tym chodieval.
Kua, ved Uno 1,3 D podavalo vetsi vykon, az 140 ! a bolo citit ze bolo zivsie, a mal len 40kW.
Motor ide dost lenivo, 4300rmp 125km/h 5. stupen, ma to dost daleko od papierovych 163. Ono by sa zislo zmerat vykon na rampe, ale 50€ za meranie nedam. Je mozne ze nejakych 5-6rokov sa stym autom jazdilo na nickych otackach a max. 80km/h, jazdilo sa snim len v meste.
Kamarat mal takyto problem na FIat Bravo 1,9JTD a z vykon z 77kW mal len nejakych 58kW. Doslo sa nato ze na jednom z valcov boli zapecene ventili

Dalsiemu kamaratovy odisiel jeden ventil na Opel Vectra 2,0 a tiez pocitoval znizenie vykonu. V servise mu povedali ze ten motor moc podtacal, pritom tiez len v pomeste tym chodieval.
Kua, ved Uno 1,3 D podavalo vetsi vykon, az 140 ! a bolo citit ze bolo zivsie, a mal len 40kW.
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
Re: Overenie funkcnosti turba/slaby vykon motoru
Zdarec
Taky mám punto 1.7TD
Zkušenost je taková že auto má strašně krátkou převodovku a těch 130 je opravdu takové "optimální maximum"
Pak už je motor přetočený a řve jak prase.Nevím kde talijáni přišly na 163 jak uvádí příručka nikdy jsem takovou rychlost nezkoušel protože jsem jednou vytočil motor při předjíždení do červených otáček uletěl mě ventil a rozmátil celý motor.Na autě v serii turbo není zdaleka tak znatelné jak třeba na JTD že te zarazí do sedačky.Mám budík tlaku takže můžu pozorovat co se děje při přeplňování a nejvíc znatelný zátah je na 4 a 5 rychlosti 2300 otacek a vys pak jde pociťovat jako by to auto něco potáhlo.Ale není to žádná sláva.
Klepotání - co by jsi chtěl od takového prehystorického dieselu když je motor v dobré formě tak ma celkem nekultivovaný chod a klepe jak traktor:-( (a to když je studený v mrazu to je koncert)
Zvuk turba u teto motorizace,turbo není vubec slyšet ani malinko ikdyž plní 1.2bar.Olej v sání te můžu uklidnit taky je u teto motorizace bežná věc měl jsem dva motory a oba dva hazely olej do sání.Nehází ho tam turbo ale odvětrání klikové skříně které jsem prah sprostě odpojil od AIR Boxu a nechal foukat do prostoru na prevodovku a filtr je cisty a olej v sani neni.Takže co popisuješ jsou běžné provozní věci které bych nejak extrémně neřešil.Prostě to nění kára na žádné divočení ale na takové domácí žvýkání... osobně pro fandu fiatu to pro mě bylo velké zklamání.
Taky mám punto 1.7TD
Zkušenost je taková že auto má strašně krátkou převodovku a těch 130 je opravdu takové "optimální maximum"
Pak už je motor přetočený a řve jak prase.Nevím kde talijáni přišly na 163 jak uvádí příručka nikdy jsem takovou rychlost nezkoušel protože jsem jednou vytočil motor při předjíždení do červených otáček uletěl mě ventil a rozmátil celý motor.Na autě v serii turbo není zdaleka tak znatelné jak třeba na JTD že te zarazí do sedačky.Mám budík tlaku takže můžu pozorovat co se děje při přeplňování a nejvíc znatelný zátah je na 4 a 5 rychlosti 2300 otacek a vys pak jde pociťovat jako by to auto něco potáhlo.Ale není to žádná sláva.
Klepotání - co by jsi chtěl od takového prehystorického dieselu když je motor v dobré formě tak ma celkem nekultivovaný chod a klepe jak traktor:-( (a to když je studený v mrazu to je koncert)
Zvuk turba u teto motorizace,turbo není vubec slyšet ani malinko ikdyž plní 1.2bar.Olej v sání te můžu uklidnit taky je u teto motorizace bežná věc měl jsem dva motory a oba dva hazely olej do sání.Nehází ho tam turbo ale odvětrání klikové skříně které jsem prah sprostě odpojil od AIR Boxu a nechal foukat do prostoru na prevodovku a filtr je cisty a olej v sani neni.Takže co popisuješ jsou běžné provozní věci které bych nejak extrémně neřešil.Prostě to nění kára na žádné divočení ale na takové domácí žvýkání... osobně pro fandu fiatu to pro mě bylo velké zklamání.
Re: Overenie funkcnosti turba/slaby vykon motoru
Tak kde je tych 70koni ? Alebo je to 70 lenivych mulic ? Ved to auto nieje ani tak tazke a tocivy/vykon relany to ma jak 1.2 benzin 60hp...
Nieje kon ako kon...
Nieje kon ako kon...
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 139
- Registrován: 25 pro 2006, 14:43
- Bydliště: 4000-5000 RPM
Re: Overenie funkcnosti turba/slaby vykon motoru
Zkus se jeste mrknout, jestli ti tesni u turba vsechny hadice. (pokud si to uz neudelal)
Ale jak psal pantata - neni to zadnej zavodak, na klidny jezdeni a tak je v pohode, ale pokud po nem chces naky rychly predjizdeni (zvlast do kopce) nebo poradnej rozjezd ze semaforu, tak to se budes muset kouknout po jiny motorizaci

Ale jak psal pantata - neni to zadnej zavodak, na klidny jezdeni a tak je v pohode, ale pokud po nem chces naky rychly predjizdeni (zvlast do kopce) nebo poradnej rozjezd ze semaforu, tak to se budes muset kouknout po jiny motorizaci

Punto 1.7 TD60 - 

Re: Overenie funkcnosti turba/slaby vykon motoru
Podla mna za vsetko to co je pisane vyssie moze male turbo a zle sprevodovana prevodovka.Mal som moznost tuto jedna sedmu opacit a bol som zhrozeny.Zatah ziadny a prevodovka kratka jak bulo. Takze sa priklanam k nazoru kolegu vyssie ze toto auto je cisto do mesta.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps