Motor zlobí za tepla

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
jirkatravna461
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 pro 2009, 20:32
Bydliště: Javorník u Jeseníku
Kontaktovat uživatele:

Motor zlobí za tepla

Příspěvek od jirkatravna461 »

Ahojte,
jsem vlastníkem Punta 75 r.v. 94.
Mám auto už sice delší dobu ale nejezdil jsem s ním protože jsem si ho dával trochu technicky do kupy. Udělal jsem ale první jízdu a zjistil jsem že nemá takový tah jaký by asi měl mít a čím víc se motor zahřívá a dostává se do provozní teploty tak jede hůře. Cuká nemá moc sílu. Pokud ho po jízdě nechám klapat na volnoběh nějakých cca 5 min. tak už ho ani nerozjedu. Motor nejde dostat do otáček a třepe se jako by jel na jeden válec.
Když ho ale chcípnu a nechám schládnout tak pak zase jede.

Čím by to mohlo být ?? Teplotní čidlo jsem zkoušel dát jiný ale je to stejný. Když odpojím Lambdu tak to změní tón, tak si myslím že je taky v pořádku. Na co bych se ještě mohl mrknout má to souvislost s teplotou motoru. Moc všem díky.
Fiat Punto 75 SX, r.v. 1994
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Motor zlobí za tepla

Příspěvek od liborko »

Může to dělat cokoliv,já na tvém místě bych nejdřív zkontroloval a proměřil uplně vše od elektriky,všechny čidla (není jich tam moc) jestli mají správné hodnoty-čidlo teploty vody,teploty vzduchu,krokový motorek,potenciometr škrtící klapky,map sensor,čidlo otáček na klice,mám polskou příručku na punto,jsou tam rozepsány všechny čidla,jaké mají hodnoty a jak se proměřují a kontrolují,jestli chceš tak ti ji pošlu.Pak bych koukal na svíčky,proměřil indučky,lambdu. Nakonec pak jestli není problém v dodávce paliva od čerpadla,zasranej filtr palivový(může po delší jizdě nacucávat bordel a tím se dusit) správném tlaku paliva 2.5bar v liště,jestli není přiškrcený vzduch apod. Ale já bych to viděl na jakési čidlo,protože co jsem pochopil za studena ti to jede normálně a až pak po zahřátí ti to začné blbnout,tudiž jednotka jestli nedostává špatné hodnoty jednoho z čidel
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
jirkatravna461
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 pro 2009, 20:32
Bydliště: Javorník u Jeseníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor zlobí za tepla

Příspěvek od jirkatravna461 »

liborko píše:Může to dělat cokoliv,já na tvém místě bych nejdřív zkontroloval a proměřil uplně vše od elektriky,všechny čidla (není jich tam moc) jestli mají správné hodnoty-čidlo teploty vody,teploty vzduchu,krokový motorek,potenciometr škrtící klapky,map sensor,čidlo otáček na klice,mám polskou příručku na punto,jsou tam rozepsány všechny čidla,jaké mají hodnoty a jak se proměřují a kontrolují,jestli chceš tak ti ji pošlu.Pak bych koukal na svíčky,proměřil indučky,lambdu. Nakonec pak jestli není problém v dodávce paliva od čerpadla,zasranej filtr palivový(může po delší jizdě nacucávat bordel a tím se dusit) správném tlaku paliva 2.5bar v liště,jestli není přiškrcený vzduch apod. Ale já bych to viděl na jakési čidlo,protože co jsem pochopil za studena ti to jede normálně a až pak po zahřátí ti to začné blbnout,tudiž jednotka jestli nedostává špatné hodnoty jednoho z čidel
Takže díky za radu, sice rozsáhlou ale podobnou odpověď jsem tak trochu čekal. Vypadá to že mám před sebou dost práce. Pokud by se ta polská příručka dala poslat nějak mailem tak bych byl dost rád protože nějaké hodnoty bych potřeboval.

Úplně původně jsem si taky myslel že to bude špatnou dodávkou benzínu ale filtr je dobrej a tlak taky to už mám vyskoušený. Vstřiky pracují všechny, káble a svíčky bych vyloučil když za studena je to celkem OK, snímač otáček bych snad asi taky vyloučil a teplotní čidlo jsem skusil jiné a je to stejné. Takže mě čeká proměřit lambda a snímač teploty vzduchu. K tomu bych tedy potřeboval ty hodnoty. Moje adresa je jirkatravna@seznam.cz Díky.
Fiat Punto 75 SX, r.v. 1994
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
jirkatravna461
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 pro 2009, 20:32
Bydliště: Javorník u Jeseníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor zlobí za tepla

Příspěvek od jirkatravna461 »

Znovu zdravím,

tak jsem na to možná kápnul.
Když jsem auto pořídil tak mi jelo pouze na 3 válce. Při pátrání po příčině jsem zjisti že nefungoval jeden vstřik, tak jsem ho nahradil jiným z Opelu.
Řídící jednotka se s tím asi nedovedla srovnat a házela hlouposti.
Dnes jsem dal všechny 4 stejné zase z Opelu a auto jede jako z praku. Tak doufám že mě to nesežere, jsou totiž z 2,0L :lol: . Ale jeden mechoš mi řekl že by si ŘJ měla zase upravi délku střiku tak by to mělo být OK. Uvidíme. Jinak zi budu muset sehnat origo :roll:
Fiat Punto 75 SX, r.v. 1994
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“