Kontrolka vstřiku
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Kontrolka vstřiku
Aha, tak teď jsem přišel na to, že ten postup samonastavení kotouče, co jsem sem napsal je do data výroby duben 2000. Od dubna 2000 je ten postup trošku odlišný
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
- Reklama
Re: Kontrolka vstřiku
Čau Radku.Opět jsem mrknul na nové info.Vyzkouším Tebou popsaný slučovací postup.Pokud se nepodaří,dám vědět.Jsem úplný počítatačový samouk.Vypalovačku na noťasu nemám.''Jak na to'' fachá normálně.Kontrolka normálně po zapnutí klíčku svítí,po nastartování zhasne a začne blikat.Dělali jsme u kámoše několikrát test ŘJ a bez jediné závady.Načipoval už X TDi ček,ma origo testy a kabely na koncern VW,francouze,Opel,Fiat,Ford pro nezájem prodal.Můj Punťák byl jako novota prodaný začátkem února 2001.Technická způsobilost schválena v Praze v srpnu 2000.Vyroben byl tedy asi po dubnu 2000.
Re: Kontrolka vstřiku
Ahoj Martine. Bez vypalovačky se k tomu manuálu asi nedostaneš, tak ti sem napíšu postup nastavení pro Punta vyrobené po dubnu 2000. Jestli ti to bliká už po nastartování na volnoběh tak to znamená ten nenastavený pulzní kotouč.
Tohle snad zabere, ale asi bude nutné přesně dodržet ten postup, aby to proběhlo. Napíšu to tak, jak to mají v manuálu, akorát ty jejich šílený gramatický chyby opravím:
1.) Zahřejte motor na provozní teplotu s jedním zapnutím a vypnutím el. ventilátoru chladiče.
2.) Vypněte motor a počkejte 1 minutu s klíčkem v poloze STOP.
3.) Diagnostickou aparaturou vymažte parametr pulzního kotouče (to bude asi to, co jste smazali).
4.) Spusťte motor a zkontrolujte, že kontrolka EOBD (vstřikování) trvale bliká.
5.) Připojte diagnostiku a zkontrolujte, zda má motor teplotu vyšší než 80 stupňů C.
6.) Výuku pulzního kotouče je nutno provést po spuštění motoru před tím, než s pedálem akcelerace provedeme jakýkoli jiný úkon.
7.) Se stojícím vozidlem a vypnutými hlavními spotřebiči (světla, klimatizace atd.), s pákou v neutrálu, třikrát akcelerujte tak, abyste motor vytočili max. na (zde mají napsáno 10 ot./min. což je nesmysl, zkuslil bych těch 5000 otáček jako v prvním případě nebo otáčky podle údajů co má tvůj kámoš). Po každé akceleraci zcela uvolněte pedál a počkejte až otáčky klesnou na min. volnoběžné otáčky.
8.) Se spuštěným motorem počkejte až kontrolka EOBD zhasne (na potvrzení, že samovýuka skončila kladně).
9.) Vypněte motor a před dalším spuštěním motoru nebo jiným úkonem počkejte 1 minutu s klíčkem v poloze STOP.
10.) Spusťte motor.
11.) Zkontrolujte, zda se po spuštění motoru kontrolka EOBD rozsvítí a zhasne.
To je vše. Snad ti to pomůže a v budoucnu třeba i někomu jinému, kdo bude řešit tenhle problém.
Můžu být ještě zvědavý, proč ten kámoš nuloval to nastavení kotouče, když má s auty takové zkušenosti?
Udělal ti docela pakárnu. Vždyť stačilo se podívat jen na chybové kódy a popřípadě chyby smáznout, nic víc.
Tohle snad zabere, ale asi bude nutné přesně dodržet ten postup, aby to proběhlo. Napíšu to tak, jak to mají v manuálu, akorát ty jejich šílený gramatický chyby opravím:
1.) Zahřejte motor na provozní teplotu s jedním zapnutím a vypnutím el. ventilátoru chladiče.
2.) Vypněte motor a počkejte 1 minutu s klíčkem v poloze STOP.
3.) Diagnostickou aparaturou vymažte parametr pulzního kotouče (to bude asi to, co jste smazali).
4.) Spusťte motor a zkontrolujte, že kontrolka EOBD (vstřikování) trvale bliká.
5.) Připojte diagnostiku a zkontrolujte, zda má motor teplotu vyšší než 80 stupňů C.
6.) Výuku pulzního kotouče je nutno provést po spuštění motoru před tím, než s pedálem akcelerace provedeme jakýkoli jiný úkon.
7.) Se stojícím vozidlem a vypnutými hlavními spotřebiči (světla, klimatizace atd.), s pákou v neutrálu, třikrát akcelerujte tak, abyste motor vytočili max. na (zde mají napsáno 10 ot./min. což je nesmysl, zkuslil bych těch 5000 otáček jako v prvním případě nebo otáčky podle údajů co má tvůj kámoš). Po každé akceleraci zcela uvolněte pedál a počkejte až otáčky klesnou na min. volnoběžné otáčky.
8.) Se spuštěným motorem počkejte až kontrolka EOBD zhasne (na potvrzení, že samovýuka skončila kladně).
9.) Vypněte motor a před dalším spuštěním motoru nebo jiným úkonem počkejte 1 minutu s klíčkem v poloze STOP.
10.) Spusťte motor.
11.) Zkontrolujte, zda se po spuštění motoru kontrolka EOBD rozsvítí a zhasne.
To je vše. Snad ti to pomůže a v budoucnu třeba i někomu jinému, kdo bude řešit tenhle problém.
Můžu být ještě zvědavý, proč ten kámoš nuloval to nastavení kotouče, když má s auty takové zkušenosti?
Udělal ti docela pakárnu. Vždyť stačilo se podívat jen na chybové kódy a popřípadě chyby smáznout, nic víc.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Čau Radku.Moc jsi mě s tou vypalovačkou nepotěšil. Uvidím,jak budou vycházet financ nebo to nechám u někoho zvěčnit.S tím nastavením budu muset počkat,bo kamoš dnes odjel na dovču a neznám nikoho jinýho,teda krom za pětikilo ochotného servisu,kdo má soft a kabel na tyhle''srandy''.Prvopočátkem všeho bylo to,že jsem čistil klapku,bo blbnul volnoběh a klapka byla zas..ná jak jetel.Po vyčištění jsem se s ním domluvil na smazání starých úhlových hodnot klapky.Po vymazání autoadaptivních dat došlo k blikacímu zádrhelu.Jak se vrátí z dovči,tak to pořeším a určo dám vědět.Zatím moc,moc díky za Tvůj čas a pomoc a vždy šťasný dolet.
Re: Kontrolka vstřiku
Aha, tak to jsem netušil, že jsi čistil klapku. Já jsem jí před rokem taky čistil a radši jsem si nikde nenechal ty hodnoty smazat. Vlastně jsem s tím neměl žádnej problém, klapka už byla trochu zasviněná, ale po vyčištění to jelo normálně.
Bejt tebou, zkusil bych ten postup i když nemáš teď k dispozici diagnostiku a to tak, že přeskočíš bod 3.) protože už jste to vymazali dříve a bliká ti to stále.
Teplotu motoru nemusíš kontrolovat diagnostikou, to uvidíš na teploměru. Pak už se tam o dignostice nezmiňujou.
Podle mě se s tím v servisu asi taky moc nepářou, vynulujou to a pak už jedou od bodu 4.) bez diagnostiky.
Zkus to, možná budeš mít po problému a nebudeš muset čekat, až se kámoš vrátí. By mě zajímalo, jestli to půjde
Jinak pětikilo je ještě docela slušnej peníz, kdyby všechno selhalo. Nevím odkud jsi, ale tady v Praze v jednom nejmenovaném autorizovaném servisu Fiat chtěj za diagnostiku 1300,- Kč a to tuším je bez daně tak že k tomu ještě +20%
Proto plánuju, že si koupím kabel na Fiaty a soft k němu mám vyhlídnutej na netu, ten soft se základními funkcemi se dá stáhnout zadarmo.
Bejt tebou, zkusil bych ten postup i když nemáš teď k dispozici diagnostiku a to tak, že přeskočíš bod 3.) protože už jste to vymazali dříve a bliká ti to stále.
Teplotu motoru nemusíš kontrolovat diagnostikou, to uvidíš na teploměru. Pak už se tam o dignostice nezmiňujou.
Podle mě se s tím v servisu asi taky moc nepářou, vynulujou to a pak už jedou od bodu 4.) bez diagnostiky.
Zkus to, možná budeš mít po problému a nebudeš muset čekat, až se kámoš vrátí. By mě zajímalo, jestli to půjde
Jinak pětikilo je ještě docela slušnej peníz, kdyby všechno selhalo. Nevím odkud jsi, ale tady v Praze v jednom nejmenovaném autorizovaném servisu Fiat chtěj za diagnostiku 1300,- Kč a to tuším je bez daně tak že k tomu ještě +20%
Proto plánuju, že si koupím kabel na Fiaty a soft k němu mám vyhlídnutej na netu, ten soft se základními funkcemi se dá stáhnout zadarmo.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
V poho.Tož abych pravdu napsal,su z moravy,konkretně z Přerova.Máme tu dva servisy Fiat přímo ve městě.uJeden autoriz a druhý ne.Oba se stejnou cenou za za vyřešení problému.Ale zkusím to nejprve dle Tvé rady a postupu.Dám pak echo,jak to dopadlo.Ještě k té klapce.Mám nalítáno 279 tis,v servisce jsem nenašel záznam o čištění klapky,v servisu v počálu v záznamech k autu taky nenašli ani řádku(kupoval jsem ho ojeté ve stejném servisu,kde byl Punťák prodán jako novota).Proto jsem po vyčištění nechal smazat data.
Re: Kontrolka vstřiku
V Přerově jsou fajn. Ochotní . I když dávám přednost Hulínu kvůli ceně a kvalitě.http://www.firmy.cz/detail/171765-adh-servis-hulin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kontrolka vstřiku
Martin:
Tak to je jasný, že jsi nechal smazat data, když máš tolik nalítáno, to bych taky udělal. To je docela dost 279 tisíc km, pak že Fiaty nejsou dobrý auta, jak tvrdí někteří kritici na netu. Když budeš chtít, hoď sem s kolika jsi to koupil a jestli se něco během tý doby vysypalo. A přeju úspěch při smonastavení
Tak to je jasný, že jsi nechal smazat data, když máš tolik nalítáno, to bych taky udělal. To je docela dost 279 tisíc km, pak že Fiaty nejsou dobrý auta, jak tvrdí někteří kritici na netu. Když budeš chtít, hoď sem s kolika jsi to koupil a jestli se něco během tý doby vysypalo. A přeju úspěch při smonastavení
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Čau Radku.Asi Tě nepotěším.Vyzkoušel jsem to dle postupu s přeskočením bodů s diagnostikou a nic.Kontrolka ŘJ si vesele bliká dál.Přemýšlím,že se s tím po výplatě vydám do servisu.Teď by to finančně nějak nešlo. Když jsem Punťáka kupoval měl nalítáno 229 tis.Za tu dobu,co ho mám,(musím to zaklepat),jen prasklé přední pružiny skrz horní uložení,takže výměna pružin a horních uložení a měnil jsem čep řízení.Kolem 240 tis jsem měnil ještě origo lambdu před katem,který je také ještě origo.Na posledních emisích jsem prošel na čistý naturál bez přidání E 85 s 20%ní rezervou hodnot,tecnická bez jediného zádrhelu.Nově mě to čeká teď v únoru.Ještě jsem zapoměl,že jsem měnil kompet celý výfuk od kata.Kupoval jsem Walkera na netu.Vše krásně pasovalo.Od Bosalu mě několik lidí orazovalo.Jinak jen běžná údržba,ale to určitě každý z nás zná.Nemůžu si stěžovat.Pár věcí jsem před koupí pročítal.Mk II je na tom kvalitou a spolehlivostí o hodně lépe než mk I.Ale!Je to hodně o štěstí,jakou kousek koupíš.Pokud to bude nepodárek z výroby,tak to může být třeba Toyota,která je v tabulkách spolehlivosti vždy na předních místech a stejně jsi v servisu co chvíla.A tak to máš.
Re: Kontrolka vstřiku
Ahoj, dík za zajímavý informace.
Nebo můžeš ještě místo servisu počkat na kámoše s diagnostikou a zkusit ještě jednou ten postup. No uvidíš.
Já mám na Sei taky Walkera už dýl jak pět let a koroze se zatím dostavuje velmi pomalu, ten vejfuk je na tom pořád docela dobře. A to jezdím denně i v zimě, často na hodně prosolenejch silnicích. Jenom poslední zimu se udělala malá dírka na střední trubce u sváru úchytu a začalo to trochu prdět, ale to se zavařilo jako nic a je po problému
Nebo můžeš ještě místo servisu počkat na kámoše s diagnostikou a zkusit ještě jednou ten postup. No uvidíš.
Já mám na Sei taky Walkera už dýl jak pět let a koroze se zatím dostavuje velmi pomalu, ten vejfuk je na tom pořád docela dobře. A to jezdím denně i v zimě, často na hodně prosolenejch silnicích. Jenom poslední zimu se udělala malá dírka na střední trubce u sváru úchytu a začalo to trochu prdět, ale to se zavařilo jako nic a je po problému
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Máš pravdu.Taky jedna z možností.Pravděpodobně to taky tak dopadne. Servis až pak.Walker je dobrá značka.Dělají pro několik značek prvovýrobu.Pro mě to byla jasná volba.
Re: Kontrolka vstřiku
Aha, to je pro mě nová informace. Ty jezdíš na etanol? Máš tam nějakou úpravu na motoru a vstřikování? Asi ne, když ti to svítíPetr1968 píše:Přebytek kyslíku běžně znamená špatné spalování,bohatou směs. To ovšem platí jen pro benzín.A prdelky si v tomto nedělám.Etanol obsahuje 35% vázaného kyslíku. Norma pro Natural připouští pouze 5%
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Na čisté ''Éčko'' nejezdím.Přidává se do nádrže před emisema.Petr 1968 na to líce.Dělá se snad jen úprava softu ŘJ.
Re: Kontrolka vstřiku
Nemám žádné úpravy. Ty krabičky ,tzv. konverzní sady pouze prodlužují dobu vstřiku(něco jako šidící power box) Flex Fuel auta mají upravené ŘJ A DODATEČNÁ ČIDLA. Důsledkem provozu na E 50 a více(85až90 je už extrém,ale pojede to) je trvale chudá směs. Lambda signalizuje ŘJ ,že je ve výfukových plynech zbytkový kyslík a řj ochuzuje směs(myslí si,že je bohatá) Etanol má korozivní účinky na kovy a způsobuje tvrdnutí některých plastů. Dochází k vymývání změkčovadel. Může způsobovat větší opotřebení sedel ventilů i ventilů samotných. Má i negativní vliv na motorový olej(totéž nafta s řepkou). Údajně více hnije výfuk(vzniká kyselina octová) Ale to hnití nemůžu potvrdit,mám opačnou zkušenost.
Re: Kontrolka vstřiku
Čaute fiaťáci.Opět se hlásím po krátké odmlce.Tentokrát s dobrými zprávami.Na jiném fóru jsem v sekci italských vozů našel,jak léčili Seicento se stejným problémem,jak jsem měl já.Autor přízpěvku to popsal takto.
- nastartovat motor zahřátý na provozní teplotu
- zapnout ventilátor topení do polohy 2
- alespoň 3x po sobě plynule přidat na 5000 ot/min a ubrat na volnoběh
- pokud kalibrace proběhla správně,přestane blikat kontrolka ŘJ
- někdy v krorku 3 nestačí přidat a ubrat 3x po sobě, ale je třeba i 5x(mě stačilo 3x )
Je fakt,že je to téměř na chlup stejný postup,jak mi popsal Radek,kterému tímto patří velký dík za pomoc.Chlape,zašli bychom spolu na pivko,dali řeč o našich krasavcích.Třeba budu mít někdy cestu směrem na Prahu nebo se potkáme někde na srazu.Radku,zatím dík.Měj se a vždy šťastnej dolet.
- nastartovat motor zahřátý na provozní teplotu
- zapnout ventilátor topení do polohy 2
- alespoň 3x po sobě plynule přidat na 5000 ot/min a ubrat na volnoběh
- pokud kalibrace proběhla správně,přestane blikat kontrolka ŘJ
- někdy v krorku 3 nestačí přidat a ubrat 3x po sobě, ale je třeba i 5x(mě stačilo 3x )
Je fakt,že je to téměř na chlup stejný postup,jak mi popsal Radek,kterému tímto patří velký dík za pomoc.Chlape,zašli bychom spolu na pivko,dali řeč o našich krasavcích.Třeba budu mít někdy cestu směrem na Prahu nebo se potkáme někde na srazu.Radku,zatím dík.Měj se a vždy šťastnej dolet.