klepanie po generalke motora
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
klepanie po generalke motora
Zdravim mam Fiat Punto MK1 75s 1.2 54Kw benzin. Motor je po Go a stale v nom nieco klepe, vrci ako keby to bol diesel. Na motore boli menene piestne kruzky, pretesnena hlava motora, voditka ventilov, rozvody. Chcem sa spytat ci je to normalne alebo nie. Po generalke mam najazdene len 200km tak sa pytam ci to moze po case prestat alebo mate s tym nejake skusenosti
- Reklama
Re: klepanie po generalke motora
Ventily?
Re: klepanie po generalke motora
myslis? aj ja som toho nazoru
Re: klepanie po generalke motora
PO GO ovšem předpokládám,že se na ně někdo díval
Re: klepanie po generalke motora
a nehází ti vačka? to tak pak poklepkává na volnoběh,ve větších ot.se to ztratí, zkus ju vyndat z uložení a koukni jestli tam nejsou větší rýhy
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: klepanie po generalke motora
no ten zvuk ide aj pri vyssich otackach rovnomerne
- earthquaker
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 03 črc 2010, 09:46
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: klepanie po generalke motora
Co máš pod pojmem GO motoru?? jak moc jste zarovnávali hlavu?? V podstatě je tu dost možností.začnu tou nejčastější:
1) moc slízlá hlava a blbě zvolený těsnění (výška) a tlučou ti ventily o písty
2) uvolnil se někde bordel a klepou ti vstřiky
3) dělali jste něco na spodku?? a šály jste dali nové na starou kliku??
4) vůle v ojničním ložisku, když jste tam "mlátily písty)
5) vadný hydroštel (u nových pokud se nemáznou včas tak se stihnou zkur..t driv nez vyjedes), proto všichni používaj assembly pasty
6) přikláním se i k té verzi s vačkou (ale to je velmi nepravděpodobné, ta by dlouho neklapala a šla do kytek)
1) moc slízlá hlava a blbě zvolený těsnění (výška) a tlučou ti ventily o písty
2) uvolnil se někde bordel a klepou ti vstřiky
3) dělali jste něco na spodku?? a šály jste dali nové na starou kliku??
4) vůle v ojničním ložisku, když jste tam "mlátily písty)
5) vadný hydroštel (u nových pokud se nemáznou včas tak se stihnou zkur..t driv nez vyjedes), proto všichni používaj assembly pasty
6) přikláním se i k té verzi s vačkou (ale to je velmi nepravděpodobné, ta by dlouho neklapala a šla do kytek)
- earthquaker
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 03 črc 2010, 09:46
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: klepanie po generalke motora
Ještě jedna možnost: nedovíraj ti ventily poté co se 1) ťukli o písty protože zvukovej projev mají přesně takovej motory po "potkání" a pouhém nasazení nového řemene a nebo 2)ty vodítka při GO nedopadli jak měli a podpálil se ti některý ventil.Jestli je to ostré cvakání a motor tak jako hluboce brumlá, je závada na hlavě (nejjednodušší je když změříš komprese) to dokáže i jouda na parkovišti u Lídlu, pokud budou komprese v pořádku, zkus vypustit olej a jukni na třísky (to znamená rozpitvat olejový filtr, protože všechny budou nachytané v něm, pokud tam budou, udělali soudruzi z NDR chybu při montáži kliky, nebo pístů.Jo a ještě se zeptej zda nejezdíš na "proplachovým oleji" po stavbě motoru jej používáme a hydroštelum se fakt moc nelíbí a mlátěj jak starý saně, obvykle ale než vracíme auto zákazníkovi se tento olej vypustí a vymění za běžný provozní.
Re: klepanie po generalke motora
jestli má motor i větší vibrace, tak by ti nemuselo těsnit těsnění pod hlavou mezi sousedníma válcema (ty závity pro šrouby občas nejsou v moc dobrý kondici). další možnost, že ti silikon nebo jinej bordel ucpal někde mazací kanálek. Normální je ,když to klepe pár minut než se to všechno promaže, ale 200 km už je moc.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepanie po generalke motora
A nebo ti klepe pístní čep stejně jako mněAndrejRk píše:Zdravim mam Fiat Punto MK1 75s 1.2 54Kw benzin. Motor je po Go a stale v nom nieco klepe, vrci ako keby to bol diesel. Na motore boli menene piestne kruzky, pretesnena hlava motora, voditka ventilov, rozvody. Chcem sa spytat ci je to normalne alebo nie. Po generalke mam najazdene len 200km tak sa pytam ci to moze po case prestat alebo mate s tym nejake skusenosti
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepanie po generalke motora
Vypadá to že tomu dokonale rozumíš Mně tam taky něco klepeearthquaker píše:Ještě jedna možnost: nedovíraj ti ventily poté co se 1) ťukli o písty protože zvukovej projev mají přesně takovej motory po "potkání" a pouhém nasazení nového řemene a nebo 2)ty vodítka při GO nedopadli jak měli a podpálil se ti některý ventil.Jestli je to ostré cvakání a motor tak jako hluboce brumlá, je závada na hlavě (nejjednodušší je když změříš komprese) to dokáže i jouda na parkovišti u Lídlu, pokud budou komprese v pořádku, zkus vypustit olej a jukni na třísky (to znamená rozpitvat olejový filtr, protože všechny budou nachytané v něm, pokud tam budou, udělali soudruzi z NDR chybu při montáži kliky, nebo pístů.Jo a ještě se zeptej zda nejezdíš na "proplachovým oleji" po stavbě motoru jej používáme a hydroštelum se fakt moc nelíbí a mlátěj jak starý saně, obvykle ale než vracíme auto zákazníkovi se tento olej vypustí a vymění za běžný provozní.
Loni na podzim mi prasklo těsnění pod hlavou, Hlava se přebrousila a dalo se nový těsnění byl lehce umytej jeden válec měnila se vodní pumpa pak sem měl pocit že to má jinej zvuk takže posléze se udělaly ventily Zvuk se upravil ale je tam ještě jeden zvuk co tam předtím nebyl Prej pístní čep Podle odborníka by šály nepomohly Oprava prej 9tisíc a nejlíp vyměnit motor ale až na ten zvuk se nic neděje na doporučení jsem tam dal lepší olej a aditiva Cyclo(taková marmeláda) zvuk se ztišil ale zůstal Auto táhne dobře Olej nežere a spotřeba je taky dobrá Takže co s tím? Jo a to těsnění se podfouklo už po druhý před 4lety po prvé a loni po druhé Ted mám najeto 166tis motor 1,1 r.v. 98 první majitel
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- earthquaker
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 03 črc 2010, 09:46
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: klepanie po generalke motora
Pokud ti "klepe pístní čep" tak to se asi opravdu v případě punta vyplatí jezdit dokud nelehne úplně, protože pouštět se do výměny futra není zas taková sranda a finančně je to opravdu jednodušší vyměnit motor.Ale pokud ti začal mlátit pístní čep, musel k tomu mít důvod a není nikde napsáno že se závada nerozšíří.Většinou se ucpou ostřikový kanálky, který mají za úkol v dolní úvrati ostříknout právě zmiňovaný pístní čep a ten se začne přehřívat a roztahovat bronzový futro ve kterým je uloženej.Nicméně znám Chrysler Voyager 2,5TD, kterýmu mlátí (ne že by jen cvakal) pístní čep už třetím rokem a mimo toho zvuku to nemá na nic vliv, kamarád má nachystaný další motor, ale tomuhle se nechce pořád umřít, takže se zatím neměnil. ve svý podstatě tě může ten motor i přežít ale taky může umřít zítra.Obecně u nepřeplňovanýho benzínu malýho obsahu, by se nic stát nemělo, pravděpodobnost že se futro vytluče natolik, že ti vyjede čep je velmi malá a navíc je udělanej tak, že úplně nevypadne, takže o utrženým pístu polemizovat nemusíš.Takže buď si zvykni, nebo začni šetřit.
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepanie po generalke motora
Předem děkuju za info Mám kamaráda co tvrdí že to není pístní čep co klepe ale že to jsou ložiska nebo ložisko kliky a že by to za cenu do 4tisíc opravil Celkem nechce moct říct jak by to udělal akorát že by sundal olejovou vanu bez sundání hlavy Moc si to nedovedu představit jak by ty lágry tady tudy měnil ale Myslíš že je to možný? Za loňskej rok sem postupně do Punta nasypal 33tis.kč je tam skoro všechno nový Byla to v podstatě první velká oprava za 12 let co to auto mám Ten motor bud zkusím opravit nebo vyměním ale auto si chci nechat i kdybych koupil ještě jedno do čehož se mi ovšem zatím moc nechce Hlavně taky nevim kde koupit motor aby nebyl horší než tenhle Nabídek na netu je spousta ale abych si nenasralearthquaker píše:Pokud ti "klepe pístní čep" tak to se asi opravdu v případě punta vyplatí jezdit dokud nelehne úplně, protože pouštět se do výměny futra není zas taková sranda a finančně je to opravdu jednodušší vyměnit motor.Ale pokud ti začal mlátit pístní čep, musel k tomu mít důvod a není nikde napsáno že se závada nerozšíří.Většinou se ucpou ostřikový kanálky, který mají za úkol v dolní úvrati ostříknout právě zmiňovaný pístní čep a ten se začne přehřívat a roztahovat bronzový futro ve kterým je uloženej.Nicméně znám Chrysler Voyager 2,5TD, kterýmu mlátí (ne že by jen cvakal) pístní čep už třetím rokem a mimo toho zvuku to nemá na nic vliv, kamarád má nachystaný další motor, ale tomuhle se nechce pořád umřít, takže se zatím neměnil. ve svý podstatě tě může ten motor i přežít ale taky může umřít zítra.Obecně u nepřeplňovanýho benzínu malýho obsahu, by se nic stát nemělo, pravděpodobnost že se futro vytluče natolik, že ti vyjede čep je velmi malá a navíc je udělanej tak, že úplně nevypadne, takže o utrženým pístu polemizovat nemusíš.Takže buď si zvykni, nebo začni šetřit.
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- earthquaker
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 03 črc 2010, 09:46
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: klepanie po generalke motora
Při výměně ložisek na klice opravdu nemusí sundavat lavu, ale pouze shodit olejovou vanu, v tom ti nelže a ve většině případů se to dá zvládnout i bez vyndání motoru z auta na zvedáku, ale pokud ti mlátí motor na klice, oprava za 4 tisíce je zadarmo, neboť když vezmu co všechno se musí zabrušovat a měnit, neboť pokud ti vymění pouze jedno, bude to za chvilku mlátit na dalším atd...je to prostě super cena. Když řešim motory na spodku, tak jen zbroušení kliky na nějaký trošku profi úrovni neseženeš pod 3000Kč a to nemluvím o tom, že to ještě někdo musí vymontovat a dovést to tam.Pokud ti to lízne šmirkl papírem přímo na autě, cena je odpovídající, akorát ho popros ať ten šmirkl nevyhazuje, ať si to můžeš přebrousit, aže si ti to někde na dálnici opět rafne. znal jsme borce, co tkhle jezdil s Avií a zabrušoval kliku, protože se mu přidírala v šálách, přelízl šály, kliku, narval to zpět a zas to chvilinku jezdilo, nebo spíš dokázalo se točit....
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepanie po generalke motora
Von je Pepa zas docela pečlivej hlavně sem zvědavej jak si poradí se sundáním vany bo tu sem měnil vloni a tu starou než sme sundali to byla facha ještě úplně nevím co s tím udělám a pokud se mi nepodaří sehnat za rozumný peníze jinej motor půjdu do opravy toho stávajícího a ono to zas tak nespěchá bo dneska to klepalo zas trochu míň ale v podstatě to takhle klepe už od vánoc a spotřeba je furt dobrá a olej stále nežere a už si na ten zvuk zvykám Co bys doporučil za svíčky? používám Brisk extra 3pol. každej komu sem to tady napsal mi to jen haní ale nikdy jsem tam jiný neměl a v servisu Fiat(neautor.) mi je doporučujou Oproti Champion nebo Bosch jsou prý lepší V mým okolí spíš nikdo nedoporučuje Bosch a tady zas všichni machrujou s NGK tak nevím a už mně to tady tak nahlodalo že je asi zkusím a nejde až tak o cenu bo NGK jsou cenově srovnatelný s Brisk ale osobně si myslím že to takovej vliv mít nebude že by NGK byly o mnoho lepšíearthquaker píše:Při výměně ložisek na klice opravdu nemusí sundavat lavu, ale pouze shodit olejovou vanu, v tom ti nelže a ve většině případů se to dá zvládnout i bez vyndání motoru z auta na zvedáku, ale pokud ti mlátí motor na klice, oprava za 4 tisíce je zadarmo, neboť když vezmu co všechno se musí zabrušovat a měnit, neboť pokud ti vymění pouze jedno, bude to za chvilku mlátit na dalším atd...je to prostě super cena. Když řešim motory na spodku, tak jen zbroušení kliky na nějaký trošku profi úrovni neseženeš pod 3000Kč a to nemluvím o tom, že to ještě někdo musí vymontovat a dovést to tam.Pokud ti to lízne šmirkl papírem přímo na autě, cena je odpovídající, akorát ho popros ať ten šmirkl nevyhazuje, ať si to můžeš přebrousit, aže si ti to někde na dálnici opět rafne. znal jsme borce, co tkhle jezdil s Avií a zabrušoval kliku, protože se mu přidírala v šálách, přelízl šály, kliku, narval to zpět a zas to chvilinku jezdilo, nebo spíš dokázalo se točit....
To tvoje žihadlo se mi hodně líbí První auto tady co jen nevypadá ale taky asi jede Dnes jsem už mimo ale Míval jsem Uno Turbo a dodnes nezapomenu jak sem s tím dával na prdel na dálnici kdekomu ale to už je 15let o trochu míň let zpět jsme jezdili noční jízdy Praha Brno v pátek a v sobotu v noci Já byl tehdy nejpomalejší s Alfou 33 ale s N2O to byla raketa ale to už je pravěk
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele