Kontrolka vstřiku
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Kontrolka vstřiku
Ahoj,ahoj,ahoj.Opět se na Vás obracím s prosbou o pomoc.Mám takový problém.Dnes,po smazání autoadaptivních dat z ŘJ mtoru (punto mkII 1,2 8 V 2000),začala po nastartování motoru blikat kontrolka vstřikování.Je to normální?ŘJ nehlásí žádnou závadu ani problém,přesto kontrolka bliká.Nepomohlo ani najetí několika kilometrů.Auto se během jízdy chová normálně.Přemýšlel jsem,že zkusím odpojit baterku,vybiju zbytkové napětí a uvidím.Setkal se někdo z Vás s něčím podobným?Díky za rady a odpovědi.
- Reklama
Re: Kontrolka vstřiku
mohl by to být volný nebo zaoxidovaný konektor, poškozené kabely, to jsou ty jednodušší věci. další je vadný samotný vstřikovací ventil, dají se na konektoru proměřit multimetrem - správná hodnota je 14,5 +-5%ohm
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Martin:
To mě přišlo povědomý a tak jsem se kouknul do servisního manuálu k tvému modelu. Je tam napsáno:
Po smazání dat z ŘJ je třeba provést toto (samonastavení pulzního kotouče):
1.) Zařejte motor ve volnoběhu na provozní teplotu (teplotu vyšší než 80 st. C)
2.) Akcelerujte až na 5000 ot/min (stálé) na dobu 2-3 sekundy a uvolněte pedál akcelátoru. Tuto operaci proveďte třikrát za sebou.
3.) Otočte klíček do polohy STOP a počkejte asi 45 sekund před dalším nastarováním motoru.
Myslím, že by to mohlo pomoct, osobně jsem to nikdy nedělal, ale možná jsem něco podobnýho kdysi četl i tady na fóru.
Pak už by to nemělo blikat. Tak přeju, ať to vyjde A pak dej vědět, jak to dopadlo.
Jo a jak jsi smazal ta data z jednotky?
To mě přišlo povědomý a tak jsem se kouknul do servisního manuálu k tvému modelu. Je tam napsáno:
Po smazání dat z ŘJ je třeba provést toto (samonastavení pulzního kotouče):
1.) Zařejte motor ve volnoběhu na provozní teplotu (teplotu vyšší než 80 st. C)
2.) Akcelerujte až na 5000 ot/min (stálé) na dobu 2-3 sekundy a uvolněte pedál akcelátoru. Tuto operaci proveďte třikrát za sebou.
3.) Otočte klíček do polohy STOP a počkejte asi 45 sekund před dalším nastarováním motoru.
Myslím, že by to mohlo pomoct, osobně jsem to nikdy nedělal, ale možná jsem něco podobnýho kdysi četl i tady na fóru.
Pak už by to nemělo blikat. Tak přeju, ať to vyjde A pak dej vědět, jak to dopadlo.
Jo a jak jsi smazal ta data z jednotky?
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Čau Radku.Dík za radu.Začnu z kraje.Odpojení baterky nepomohlo.Byl jsem opet u kámoše na diagnostice(mazal přes noťase a origo kabel data z ŘJ).Opět jsme to napichli a ŘJ opět nehlasila žádnou závadu.Program mu psal podobný postup,o kterém píšeš,ale dle programu se to nastavoání má provádět jen jednou,o vypnutí motoru ani řádka.Pujdu teda zkusit Tebou popsaný postup z manuálu a dám vědět.Kde konkrétně jsi našel tento popsaný postup?Dík
Re: Kontrolka vstřiku
Ahoj, že nepomůže odpojení baterky potvrzuje moji doměnku, že u motorů MPI je už jiný systém uchování dat než u SPI a odpojením baterky se asi nic neresetuje. To odpojení baterky údajně fungovalo u dřívějších modelů s motory SPI (do roku 1999)
Ten manuál jsem před třemi lety stáhnul někde na netu, už nevím kde. Je to originál manuál pro servisy přímo od Fiatu, tak postup by měl sedět. Jmenuje se to servisní manuál DTE a po stažení jsem to rozbalil a vypálil na CD. Pak proběhla krátká instalace pidi programu do PC a manuál lze prohlížet s vloženým CD v mechanice. To je nejjednodušší způsob, někdo to umí provozovat přímo z disku s použitím virtuální mechaniky bez vloženého CD, ale s tím jsem se nechtěl zdržovat.
Mohlo by to být toto:
http://manualy.karnet.sk/fiat-manualy/5 ... y-prirucky" onclick="window.open(this.href);return false;
Taky je tam navíc příručka "Jak na to" v češtině
Ten manuál jsem před třemi lety stáhnul někde na netu, už nevím kde. Je to originál manuál pro servisy přímo od Fiatu, tak postup by měl sedět. Jmenuje se to servisní manuál DTE a po stažení jsem to rozbalil a vypálil na CD. Pak proběhla krátká instalace pidi programu do PC a manuál lze prohlížet s vloženým CD v mechanice. To je nejjednodušší způsob, někdo to umí provozovat přímo z disku s použitím virtuální mechaniky bez vloženého CD, ale s tím jsem se nechtěl zdržovat.
Mohlo by to být toto:
http://manualy.karnet.sk/fiat-manualy/5 ... y-prirucky" onclick="window.open(this.href);return false;
Taky je tam navíc příručka "Jak na to" v češtině
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Kontrola už mi svítí 2000km. A bude ještě svítit celé léto Až v zimě možná zhasne. Ale to už bude v nádrži E50+-10 Ať si svítí,když to ničemu nevadí
Re: Kontrolka vstřiku
Jenomže Martinovi nesvítí, ale bliká a to je rozdíl. Je třeba číst příspěvky rádně
Pokud ty s tím svícením jezdíš, tak nevím nevím, já osobně bych v nouzáku nejezdil, aby mě to někde nevypeklo.
Máš tam nějakou závadu
Pokud ty s tím svícením jezdíš, tak nevím nevím, já osobně bych v nouzáku nejezdil, aby mě to někde nevypeklo.
Máš tam nějakou závadu
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Já vím. Dělám si prdel. Já nejezdím v nouzáku. To pouze druhá lambda za katem signalizuje přebytek kyslíku.To jsou ta moderní auta. Závada není. Pouze palivo je příliš ekologické. Tedy pseudoekologické
Re: Kontrolka vstřiku
Prdelky, to tě užije. Lambda signalizuje přebytek kyslíku, ty tady teda blbneš lidem hlavu
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Přebytek kyslíku běžně znamená špatné spalování,bohatou směs. To ovšem platí jen pro benzín.A prdelky si v tomto nedělám.Etanol obsahuje 35% vázaného kyslíku. Norma pro Natural připouští pouze 5%
Re: Kontrolka vstřiku
Čau Radku.Dík za pomoc.Odkaz na stránku je redy.Když ale vyberu konkrétní manuál a chci ho otevřít,objeví se jen nějaká reklama.Jsem počítačový samouk. Nevím si rady,jak dál. Jak postupovat,abych se dopracoval k obsahu?Včera jsem zkoušel Tebou navrhovaný postup z manuálu.Ani ťuk.Kontrolka ŘJ bliká dál.V servisu se mi neche dávat pětikilo za odstranění blikání,když auto normálně funguje a ŘJ nehlásí žádnou závadu nebo problém.Dík za pomoc
Re: Kontrolka vstřiku
Až to naběhne ta stránka, tak tam máš tři další odkazy na servery pro staženi - Rapid, Ulozto a sendspace.com. Osobně používám nejraději ulozto, fičí to 300kB, ale pokud máš předplacenku na rapida, tak to je jináMartin píše:Čau Radku.Dík za pomoc.Odkaz na stránku je redy.Když ale vyberu konkrétní manuál a chci ho otevřít,objeví se jen nějaká reklama.Jsem počítačový samouk. Nevím si rady,jak dál. Jak postupovat,abych se dopracoval k obsahu?Včera jsem zkoušel Tebou navrhovaný postup z manuálu.Ani ťuk.Kontrolka ŘJ bliká dál.V servisu se mi neche dávat pětikilo za odstranění blikání,když auto normálně funguje a ŘJ nehlásí žádnou závadu nebo problém.Dík za pomoc
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Kontrolka vstřiku
Díky Vašim radám se mi podařilo přes ''ulož to'' stáhnout manuály a návod ''Jak na to''.Když otevřu stažené manuály,noťas po extrakci dat hlásí,že je archiv poškozen nebo má neznámý formát.Jak dál?
Re: Kontrolka vstřiku
Ahoj, pamatuju si, že jsem se s tím taky trochu pral, když jsem to před lety stáhnul, protože nejsem počítačový expert. Pamatuju si, že jsem asi ten první soubor .rar rozbalil Total Commanderem. Ten druhý .rar myslim nebylo ani potřeba rozbalovat, u něj mě to myslím hlásilo tu chybu, co píšeš, už si přesně nepamatuju. Rozbalením by měly vziknout tři soubory s příponami ccd, img a sub. Já to tak měl. To je obraz CD. Ten pak vypálíš programem Clone CD na cédéčko a máš manuál, co jsem popisoval. Možná to jde i jinak, ale já to udělal takhle. Pokud by ti to takhle nešlo, zkus ještě před rozbalením ty dva soubory .rar sloučit v Total Commanderu, je tam funkce sloučit soubory, vznikne ti jeden .rar a ten potom rozbalíš na ty tři soubory. Já už si to přesně nepamatuju, jak to bylo.
No a ta příručka "Jak na to" se taky docela hodí, ten .rar rozbalíš a měl by z toho být normální .pdf soubor, co můžeš mít na disku a můžeš si ho otevřít, není třeba pálit. Jde ti alespoň ten .pdf?
No a ta příručka "Jak na to" se taky docela hodí, ten .rar rozbalíš a měl by z toho být normální .pdf soubor, co můžeš mít na disku a můžeš si ho otevřít, není třeba pálit. Jde ti alespoň ten .pdf?
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Kontrolka vstřiku
Ještě mě napadla jedna věc. Ta kontrolka ti bliká už po nastartování na volnoběch, nebo až potom pouze za jízdy? To jsou podle manuálu dvě odlišné věci. Opravdu to na diagnostice nepíše žádný chyby?
Co se týče samonastavení toho pulzního kotouče, našel jsem v tom manuálu ještě podrobněji popsaný ten postup a jsou tam nějaké odlišnosti od toho, co mají psané jinde a co jsem napsal výše. Ach ti italové. Pokud by se ti to nepodařilo vypálit, přepíšu ti tem podrobný posup sem.
Co se týče samonastavení toho pulzního kotouče, našel jsem v tom manuálu ještě podrobněji popsaný ten postup a jsou tam nějaké odlišnosti od toho, co mají psané jinde a co jsem napsal výše. Ach ti italové. Pokud by se ti to nepodařilo vypálit, přepíšu ti tem podrobný posup sem.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách