Sportovní sání

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Bacil
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 17 kvě 2010, 22:27
Bydliště: Zlaté Hory
Kontaktovat uživatele:

Sportovní sání

Příspěvek od Bacil »

prosím poradí nějáky borec jak na to ? Nejsem automechanik ale něco o autech vím a vždy jsem se to snažil urobit sám. Děkuji za jakoukoliv radu. Jedná se o MK1
Reklama
 

iqlogic
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: 23 dub 2010, 11:12

Re: Sportovní sání

Příspěvek od iqlogic »

skus sa poobzerat v sekcie Nase Punta a isto najdes vsetko, co potrebujes ;) btw staci tiez pouzit tlacitko Hledat ... https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=870 ... to len tak pre buducnost :P
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Re: Sportovní sání

Příspěvek od corleone »

Pokud nechceš se sportovním sáním machrovat před Lidlem, je to škoda peněz a času.
Punto 55S Mk I
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Sportovní sání

Příspěvek od mad mike »

tak tak, vyhozené peníze a efekt žádný. pouze v lepším případě vír v nádrži, v horším odpálená lambda
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
robec
Fiaťák
Příspěvky: 110
Registrován: 07 zář 2009, 22:32
Bydliště: Dubnica nad Vahom (SK)

Re: Sportovní sání

Příspěvek od robec »

ja som si dal sportovy vzduchovy filter ... fiat punto mk1 1.1 44kw (55HP).
Vybral som z plastoveho krytu original filter.
Potom z toho plastu ide taka hadica pod svetlo, tu som dal prec, odmontoval.
A na tu plastovu krabicu som namontoval sportovy filter.
Kupuj cim mensi, lebo tie vacsie tam nedostanes dobre. Odporucam ti kupit konusovy, taky co ma co najmensi priemer konusu.
--
Efekt, no auto ide urcite o kusok sviznejsie ...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD r.v.2004
EX: Fiat Punto mk1 1.1 ED (Economical Drive) r.v.1995
iqlogic
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: 23 dub 2010, 11:12

Re: Sportovní sání

Příspěvek od iqlogic »

A co zvukovy prejav??
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Re: Sportovní sání

Příspěvek od majco »

len taká otázka origoš filter slúži ako tesnenie medzi tým boxom a tiež je tam sanie od výfuku to si ako utesnil?
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: Sportovní sání

Příspěvek od Matto »

tak ako opisuje robec som to mal na mojom Punte aj ja ked som ho kúpil, ale podla rád tu na fóre to fakt nieje najštasnejšie riešenie, jednak sa vnútri v tom boxe víri vzduch a jednak ako píše majco to saje falošný vzduch, radšej, ked už tak túžite po športovom filtri investujte do nejakeho kitu priamo na škrtiacu klapku, aj ked podla mna je to na normalne používane punto zbytočnosť, sám mam teraz kit priamo na klapke zn. Sprintfilter, a ako tu bolo už x-krát spomínané okrem zvuku a trošku lepšej reakcie plynu v spodných otáčkach žiadne extra zmena, k tomu pri vyššých rýchlostiach si musíte pripočítať väčšiu hlučnosť motora, resp. toho sania, takže tak... inak k tej spotrebe, mne sa skôr zdá že zo športovým filtrom mám spotrebu nepatrne menšiu ako z origo filtrom...
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Uživatelský avatar
earthquaker
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 03 črc 2010, 09:46
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Sportovní sání

Příspěvek od earthquaker »

tak, tak. U atmosferickýho motoru bez dalších úprav jsou to vyhozené peníze, pokud by jsi použil celý kit sání včetně filtru vyrobený přímo pro tvůj typ motoru, zlepší se ti pouze křivka proběhu točivého momentu, ale to je stejně nepatrné a v běžném provozu neznatelné, zvukový projev se trošku prohloubí a v určitém spektru otáček (při nejvyšším točivém momentu) bude auto trošku pobrumlávat, ale nic z čeho by si padnul na zadek.Pokud zvažuješ nákup čínského filtru z tržnice za 500kč, věř že jsi si měl radši koupit zmrzlinu a vzít přítelkyni do kina, měl by si z výsledku daleko větší radost.Tyto filtry nejenom že nic nezlepší, ba naopak mají horší filtrační schopnosti než originál "papírák" a tím se ti začnou dostávat větší částice bordelu do motoru a na životnosti mu to zrovna nepřidá.Většina těchto levných produktů navíc ještě pobourá křivky proběhu výkonu a točivého momentu.Doporučuji: pokud chceš pár kobylek navíc a hezčí zvuk, pořiď kompletní sání a k němu kompletní výfuk na míru tvému motoru (špatné věci nedělá NOVITEC, HKS, GREEN a další) ale počítej s nemalou investicí, která nepřinese moc radosti.
robec
Fiaťák
Příspěvky: 110
Registrován: 07 zář 2009, 22:32
Bydliště: Dubnica nad Vahom (SK)

Re: Sportovní sání

Příspěvek od robec »

ako spomenuli kolegovia ... je to od teba co si das ..
ja som tam na leto skusil dat len sportovy filter ktory som priamo namontoval na origos plastovu krabicu s filtrom.
Z nej som vybral papierak, odmontoval tie hadice co idu k svetlu, a na otvor po hadici som nahodil a poriadne utesnil sportovy konusovy filter.
Uvidim co to spravi otestujem si to.
Zatial som spokojny.
Auto ma vo vyssich otackach trosku hlbsi zvuk, nic extremne zmenene ale trochu ho pocut.
Akceleracia sa mi zda lepsia, max rychlost sa mi zda kusok lepsia, vsetko su to vsak narasty o cca 1% takze nic extra ...
--
ono tie zlepsenia mozu mat ine dovody, mam vymeneny olej, olejovy filter, palivovy filter ...
mozno si uz tieto nove veci sadli, zosuladili sa a preto ide auto lepsie ...
--
Ako vravim je to na tebe. Viem ze si asi chces auto trosku vylepsit a na tvojom mieste by som to skusil. Uvidis aky budes mat z toho pocit.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD r.v.2004
EX: Fiat Punto mk1 1.1 ED (Economical Drive) r.v.1995
Uživatelský avatar
earthquaker
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 03 črc 2010, 09:46
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Sportovní sání

Příspěvek od earthquaker »

Prosím tě, nechci ti do toho kecat, ale ten konusovej filtr dej až na hadici co vede od krabice do sání a ty krabici vyhoď někam do kouta garáže, v tomhle případě jsi absolutně ničemu nepomohl, ba naopak uškodil.Prodloužil jsi sací větev a to ti ubírá točivej moment ale hlavně v tý krabici po sériovým filtru se ti vzduch motá jak nudle v bandasce a do sání ti jde rozvýřenej a nepravidelnej příděl, čímž máš směs při každým pracovním cyklu jinou ale co je na tom horší, vždycky spíš bohatou.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Sportovní sání

Příspěvek od mad mike »

earthquaker píše:Prosím tě, nechci ti do toho kecat, ale ten konusovej filtr dej až na hadici co vede od krabice do sání a ty krabici vyhoď někam do kouta garáže, v tomhle případě jsi absolutně ničemu nepomohl, ba naopak uškodil.Prodloužil jsi sací větev a to ti ubírá točivej moment ale hlavně v tý krabici po sériovým filtru se ti vzduch motá jak nudle v bandasce a do sání ti jde rozvýřenej a nepravidelnej příděl, čímž máš směs při každým pracovním cyklu jinou ale co je na tom horší, vždycky spíš bohatou.
nemáš tak docela pravdu, ten airbox je právě důležitý, protože plní funkci zásobníku vzduchu pro akceleraci.takže jeho odstranění znamená zdechlost na rozjezd. systém sání a výfuku je přesně naprojektovaný a pokud vyhodíš jakoukoli součást bez toho aniž bys upravil zbytek systému(což si psal o příspěvek výše :idea: ), tak funkci motoru uškodíš. sice půjde do motoru víc vzduchu, ale taky ho půjde nespáleného víc ven. autoadaptační systém řj si s tímto sice poradí, ale jen do pár procent odchylky, samozřejmě za cenu zvýšení spotřeny, takže auto po nasazení konusu "poletí jak střela" :lol: ,nehledě na hrozící poškození lambdy . takže zjednodušeně, pokud chceš aby ti auto jelo tak do něho nedrbej, anebo si nachystej balík peněz a dej si ho naladit k profíkům. zdroj techto informací je týpek který se profesionálně zabývá stavbou závodních motorů a bohužel i vlastní zkušenost s filtrem KN
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“