rozdíly v motorech 1,2-8V mk2 (188A4000)
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
rozdíly v motorech 1,2-8V mk2 (188A4000)
Řeším takovej špek. Měním motor punto mk2- 1,2-8V, r.v.2001. (kod 188A4000); , sehnal jsem jiný z roku 99 (rovněž kod 188A4000). Ten původní má čidlo ve víku ventilů. Ten motor co tam chci dát otvor pro čidlo nemá, rovněž ozubené kolo vačkového hřídele není uzpůsobené pro snímání (jednoduché kolo bez výstupků), další rozdíl je v řemenici (mám klimu, nový motor byl v autě bez klimy), rozměry a počty zubů jsem ještě nezjištoval, má i jiný plastový kryt rozvodů, ostatní věci jsem zatím nezkoumal, Ted co stim? Předběžně uvažuju přehodit ozubené kolo vačky, řemenici, víko ventilů, ozubený řemen, drážkový řemen a pokud bude jiné ozubené kolo na klice tak i to. Tedka jde o to zda to bude všechno štýmovat. Když je stejnej kod tak by snad motor jako takovej měl bejt uplně stejnej (aspon teda blok, hlava, a hřídele co z něho vycházej-rozměry, drážky pro pera s ohledem na časování) a tim pádem bych se měl radovat z úspěchu. Další oříšek tuším ve spojce, tam se taky dávali asi 3 typy, zatim jsem to ještě nepůlil tak nevim co tam na mě bude čekat. Némá s tim někdo náhodou zkušenost-co všechno kde a jak pořešit a jestli je to vůbec možný?
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
- Reklama
Re: rozdíly v motorech 1,2-8V mk2 (188A4000)
Moje dosavadní poznatky. Vyměnil jsem víko ventilů, oz.kolo vačkového hřídele. Vše sedí, kolo velikostí a počtem zubů odpovídá. Řemen je shodný. Další odlišnost je v řemenicích, kde je opačně orientované ozubení pro snímání čidlem, tim pádem odlitek olejového čerpadla má zhruba o 3 cm posunutý držák na čidlo. Takže dojde i na prohození olej. čerp. Při neúspěšném povolování oz. kola na klice jsem spotřeboval mojí zásobu ořechů č. 13.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: rozdíly v motorech 1,2-8V mk2 (188A4000)
Nakonec to povolilo až rázovým utahovákem. sice se ustřihlo pero na kole, ale měl jsem ještě jedno takže bezproblémů, olejové čerpadlo z původního motoru sedí a vše ostatní rovněž. setrvačník je rovněž shodný.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)