Palio Weekend 1.2 44kW
Moderátor: peta.smolik
Palio Weekend 1.2 44kW
Ahoj všichni nadšenci,
po dlouhé době jsem přešel z VW na fiat. Měl bych pár otázek na zkušenější, jelikož ohledně fiata jsem začátečník. Mám Palio s motorem 1.2 44kW r.v.2001 najeto cca 85tis. A teď k tomu, co mně trochu trápí. První je asi problém ohledně startování studeného motoru. Ráno při startování to trvá o dost déle, než když je motor trochu ohřátý, než motor chytne. Na motoru jsou čerstvě udělané svíčky, olej, vzduchový filtr a také se měnil palivový filtr. Při výměně svíček jsem je kontroloval, svíčky byly spíše do šeda až do bíla. Podle chytré knížky by mohla být příčina ve vadném snímači teploty vody(motoru)Bohužrl jsem nikde nenašel,jakou hodnotu by mnělo mít toto čidlo(pokud je odporové) nebo jiná čidla na motoru. Není pro mne problém si tyto hodnoty přeměřit.
Problém č.2: ukazatel teploty vody se většinou po zahřátí vyšplhá nejvíce do cca 1/4 stupnice a po vypnutí motoru vždy spíná větrák, který chvíly běží a poté se vypne(normální jev?) Asi dvakrát jsem se dostal do cca poloviny stupnice,ale okamžitě se sepnul větrák a ochladil to na 1/4stupnice.
Problém č.3: spotřeba- zatím jsem najel cca 600km, ale zatím mi vychází spotřeba při měření kolem 8,5l(70% město,zbytek okolí max 90km/hod). Nevím, zda je to normální spotřeba, ale co jsem se dočetl o tomhle motoru, tak by to mělo jezdit za méně(je to tuším 4-bodové vstřikování.
Pmlouvám se, že je to tak dlouhé, ale lépe to popsat asi neumím. Tak snad to někdo dočte do konce a poradí...zatím díky
po dlouhé době jsem přešel z VW na fiat. Měl bych pár otázek na zkušenější, jelikož ohledně fiata jsem začátečník. Mám Palio s motorem 1.2 44kW r.v.2001 najeto cca 85tis. A teď k tomu, co mně trochu trápí. První je asi problém ohledně startování studeného motoru. Ráno při startování to trvá o dost déle, než když je motor trochu ohřátý, než motor chytne. Na motoru jsou čerstvě udělané svíčky, olej, vzduchový filtr a také se měnil palivový filtr. Při výměně svíček jsem je kontroloval, svíčky byly spíše do šeda až do bíla. Podle chytré knížky by mohla být příčina ve vadném snímači teploty vody(motoru)Bohužrl jsem nikde nenašel,jakou hodnotu by mnělo mít toto čidlo(pokud je odporové) nebo jiná čidla na motoru. Není pro mne problém si tyto hodnoty přeměřit.
Problém č.2: ukazatel teploty vody se většinou po zahřátí vyšplhá nejvíce do cca 1/4 stupnice a po vypnutí motoru vždy spíná větrák, který chvíly běží a poté se vypne(normální jev?) Asi dvakrát jsem se dostal do cca poloviny stupnice,ale okamžitě se sepnul větrák a ochladil to na 1/4stupnice.
Problém č.3: spotřeba- zatím jsem najel cca 600km, ale zatím mi vychází spotřeba při měření kolem 8,5l(70% město,zbytek okolí max 90km/hod). Nevím, zda je to normální spotřeba, ale co jsem se dočetl o tomhle motoru, tak by to mělo jezdit za méně(je to tuším 4-bodové vstřikování.
Pmlouvám se, že je to tak dlouhé, ale lépe to popsat asi neumím. Tak snad to někdo dočte do konce a poradí...zatím díky
- Reklama
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
8,5 litru je moc. Bude to studené. Hodnoty nevím,ale vypadá to na to teplotní čidlo. Ventilátor se točí když nemá a pak je to přechlazené. Termostat to asi nebude. Má to klimatizaci?
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Termostat se zdá být v pořádku, protože při tomhle sychravém počasí mi to do 5minut celkem slušně topí a spodní hadice je studená....a to,že to docela dost kouří(bílý kouř) je normální? Voda se neztrácí.Petr1968 píše:8,5 litru je moc. Bude to studené. Hodnoty nevím,ale vypadá to na to teplotní čidlo. Ventilátor se točí když nemá a pak je to přechlazené. Termostat to asi nebude.
Při studeném startu začne po chvilce kapat voda z výfuku..ale je mi divné, že poté, co jsem ujel cca 70km,motor byl ohřátý, pak jsem přijel,vypnul motor a za cca 15minut ho nastartoval,tak zase bílý kouř a voda z výfuku...
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
http://www.e-cat.cz/c-80_162031_315217_ ... duchu.html" onclick="window.open(this.href);return false; jsou tam i hodnoty odporů. Tedy ne u všech,ale u části. Olej to nežere? Voda je normální z výfuku. Ten kouř nevím,tak se projevuje těsnění pod hlavou. Jestli se neztrácí chladící kapalina ,určitě se ztrácí olej
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Petr1968 píše:http://www.e-cat.cz/c-80_162031_315217_ ... duchu.html jsou tam i hodnoty odporů. Tedy ne u všech,ale u části.Ten kouř nevím. Olej to nežere? Voda je normální z výfuku
Olej se zdá být v pořádku,ten se teď měnil a dávala se tam ještě nějaká srágora na utěsnění motoru...od výměny najeto cca 300km a při kontrole stále stejný hladina.. jinak to čidlo je na motoru pouze jedno?
A ještě jsem si vzpomněl, že i když se to ohřeje např. na polovinu té 1/4, tak pokaždé spíná ventilátor při vypnutí motoru.. klimatizaci to nemá.
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Může to být zavzdušněné. Ale stejně to tipuji na těsnění pod hlavou. Co víčko od oleje? Není tam emulze? http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... &view=next" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Petr1968 píše:Může to být zavzdušněné. Ale stejně to tipuji na těsnění pod hlavou. Co víčko od oleje? Není tam emulze? http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... &view=next" onclick="window.open(this.href);return false;
Víčko je čisté(zespodu) a voda v nádobce je stále na stejné hladině a je čistá(beze skvrn)Jinak motor jde pěkně,neškube, olej nebere...po ohřátí nekouří...ale co jsem koukal na ostatní auta, tak v tomhle počasí to čoudí každému...je pořád vlhko a zima, tak se voda asi hodně kondenzuje...
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Ok. Tak to bude vodní pára. Ale ta teplota motoru nebude v pořádku. Těch čidel na Palio je víc,takže přesně popsat typ a zeptat se majitele. Palio moc rozšířené není,i když kolega z práce zrovna jedno koupil.Je to kód motoru: 178 B7.045?
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Petr1968 píše:Ok. Tak to bude vodní pára. Ale ta teplota motoru nebude v pořádku. Těch čidel na Palio je víc,takže přesně popsat typ a zeptat se majitele. Palio moc rozšířené není,i když kolega z práce zrovna jedno koupil.
Dle techničáku je typ motoru tento: 178DYA1A05. Majitelem jsem já...Dále jsem měřil hodnoty na lambda sondě a dle manuálu k Sieně(motor 1.4 a 1.6) je psané u 4-pinové lambdy(já ji mám vepředu motoru na výfukovém potrubí)hodnota jednoho okruhu(tuším pin 3 a 4) cca 4,5Ohm, já naměřil cca 10Ohm a po ohřátí to stoupá na cca 14-15Ohm. Nemůže být závada i v lambdě? Zkoušel jsem jí odpojit a přišlo mi, že motor jde úplně stejně jako s připojenou..
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Lambda to nebude.Tak asi tohleto http://www.e-cat.cz/p-2530281/fiat/pali ... 23_2674124" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.e-cat.cz/p-2530189/fiat/pali ... 28_2674129" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Petr1968 píše:Lambda to nebude.Tak asi tohleto http://www.e-cat.cz/p-2530281/fiat/pali ... 23_2674124" onclick="window.open(this.href);return false;
Taky se mi nezdá ta lambda, o té jsem se dočetl, že se to projevuje bohatou směsí a černýmy svíčkami...akorát je škoda, že u toho čidla nemají napsanou hodnotu při studeném čidle...a toto čidlo má i souvislost s ukazatelem na přístrojovce a spínačem větráku? Nebo to jsou další čidla?
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Nevím. Máš dvojrychlostní saharu?? Nebo pouze spínač ? 1 rychlost? http://www.e-cat.cz/p-1226663/fiat/pali ... 28_2674130" onclick="window.open(this.href);return false; Nejde větrák chladiče ihned po nastartování? Nebo krátce na to? Měl by jsi počkat na majitele Palia.
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Petr1968 píše:Nevím. Máš dvojrychlostní saharu?? Nebo pouze spínač ? 1 rychlost? http://www.e-cat.cz/p-1226663/fiat/pali ... 28_2674130" onclick="window.open(this.href);return false; Nejde větrák chladiče ihned po nastartování? Nebo krátce na to? Měl by jsi počkat na majitele Palia.
Tak to nevím,jestli je 2-rychlostní, odpoledne to pořádně omrknu..Větrák se roztočí pouze pokud se motor ohřeje klidně na půlku běžné teploty(po vypnutí klíčku) a pak pokud teplota vyleze zhruba k půlce..
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Půlka běžné teploty znamená co? Mě také chodí teploměr do půlky. (Punto1,2) tam je to normální. Ale já mám dvojrychlostní saharu spínanou elektronicky z čidla teploměru. Jednodušší je termospínač. Počkej na nějakého majitele Palia,v tomto můžu psát čistě teoreticky.
Re: Palio Weekend 1.2 44kW
Mě se to po ohřátí motoru ustálí zhruba v půlce té půlky(1/4 ukazatele) a po vypnutí motoru se vždy spustí větrák. A také se spustí,pokud se to ohřeje pouze na polovinu té 1/4 ukazatele. A potom se spustí pokud třeba zastavím a teplota vyleze k půlce ukazatale(1/2 stupnice). po ochlazení(běžící motor) se opět ustálí v té 1/4 stupnice...a opět po vypnutí motoru se rozeběhne větrák.Petr1968 píše:Půlka běžné teploty znamená co? Mě také chodí teploměr do půlky. (Punto1,2) tam je to normální. Ale já mám dvojrychlostní saharu spínanou elektronicky z čidla teploměru. Jednodušší je termospínač. Počkej na nějakého majitele Palia,v tomto můžu psát čistě teoreticky.