Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07 úno 2007, 14:58
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Fiaťáci, poraďte. Mám Fiat Punto 1,2 benzin 8 ventil, r.v. 2002. Poslední dobou se občas stává (poslední 3-4 měsíce), že při rozjíždění se mně cca kolem 1700-1800 otáček zakucká auto a z palubovky se ozývá lupkání jako kdyby klikalo nějaké relátko nebo něco (pouze moje doměnka, že to dělá relé). Musím podržet pod plynem, sešlápnout znova spojku a s větším plynem se rozjet. Původně jsem myslel, že to dělají svíčky, ale ty jsem vyměnil a dělá to pořád. Jak píšu, vrtá mně v hlavě to lupkání (klikání) v té palubovce. Snad někdo budete vědět co to může být, jsem z toho docela špatny .
Punto MKII 1.2
- Reklama
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Je to opravdu z palubovky? Nemohlo by to být zvuk od PP kola? Mířím tím do oblasti PP kola, kde je nad ním zavěšen (pod plastovým krytem) systém recyklace palivových výparů. Je tam elmag ventil, pokud by byl přicpaný, mohlo by to způsobovat tuto závadu.
Btw jinak se nerozsvítí nějaká kontrolka na palubovce?
Btw jinak se nerozsvítí nějaká kontrolka na palubovce?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07 úno 2007, 14:58
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Žádná kontrolka nesvítí ani nic nenaznačuje tomu, že by mohlo být něco špatně. A ten zvuk mám pocit je skutečně jako z palubovky, zní to vevnitř auta. Myslíš, že od PP kola by to bylo tak slyšet (je to skutečně zřetelně slyšet) - lupkání jako když fakt přepíná relátko nebo něco. Původně jsem myslel, že neco u pojistek, ale zní to jak kdyby z prostřed palubovky, zevnitř.Graun píše:Je to opravdu z palubovky? Nemohlo by to být zvuk od PP kola? Mířím tím do oblasti PP kola, kde je nad ním zavěšen (pod plastovým krytem) systém recyklace palivových výparů. Je tam elmag ventil, pokud by byl přicpaný, mohlo by to způsobovat tuto závadu.
Btw jinak se nerozsvítí nějaká kontrolka na palubovce?
Punto MKII 1.2
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 pro 2009, 20:32
- Bydliště: Javorník u Jeseníku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
To je náhoda !!! Mám mk1 75ku 1994 a zrovna řeším podobný problém s tím cvakáním. Je to skutečně jako by cvakalo relátko nebo přerušovač blinkru ale ani jedno s toho to není. Já to ale slyším z levé strany. Není to ani jedno relé u pojistek a ani pod kapotou. Mohlo by to být zas něco pod levým podběhem ?? Cukání se u mě občas projeví taky, jakobych na pár vteřin vytách auto z elektriky a pak zas strčil spátky. Co to ???
Fiat Punto 75 SX, r.v. 1994
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07 úno 2007, 14:58
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Naprosto stejná situace co popisuješ s tím, že já mám MK II 2002. To cvakání se ozývá skutečně spíše z levé části palubovky, ale ne tak, že by to bylo mezi pojistkama. A s tím rozjezdem je to taky přesně tak. Jako kdyby bylo chvilinku auto beze šťávy. Máte někdo nějaký nápad? Zrovna včera se mně to stalo při rozjezdu na semaforu...popravdě se mně vždycky naježí vlasy když to zacvaká a cukne. Jestli to má souvislost, tak ještě jedno info - svítí mně kontrolka, že mám někde přepálenou žárovku. Kontroloval jsem je však všechny a všechny svítí. Je možné , že to má něco společného s tím?jirkatravna461 píše:To je náhoda !!! Mám mk1 75ku 1994 a zrovna řeším podobný problém s tím cvakáním. Je to skutečně jako by cvakalo relátko nebo přerušovač blinkru ale ani jedno s toho to není. Já to ale slyším z levé strany. Není to ani jedno relé u pojistek a ani pod kapotou. Mohlo by to být zas něco pod levým podběhem ?? Cukání se u mě občas projeví taky, jakobych na pár vteřin vytách auto z elektriky a pak zas strčil spátky. Co to ???
Punto MKII 1.2
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Na levé straně jsou v motorovém prostoru pojistky, tak se mrkni tam.
To že Ti nesvítí kontrolka vadné žárovky s tím nemá nic společného. Jinak se mrkni na parkovačky-vpředu nebo osvětlení SPZ-vzadu, tu si možná přehlídl
To že Ti nesvítí kontrolka vadné žárovky s tím nemá nic společného. Jinak se mrkni na parkovačky-vpředu nebo osvětlení SPZ-vzadu, tu si možná přehlídl
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 pro 2009, 20:32
- Bydliště: Javorník u Jeseníku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Není to ani v motorovém prostoru a ani v pojistkách v autě. Je to prostě někde mezi. Nejspíš něco v tom podběhu.Graun píše:Na levé straně jsou v motorovém prostoru pojistky, tak se mrkni tam.
To že Ti nesvítí kontrolka vadné žárovky s tím nemá nic společného. Jinak se mrkni na parkovačky-vpředu nebo osvětlení SPZ-vzadu, tu si možná přehlídl
Fiat Punto 75 SX, r.v. 1994
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07 úno 2007, 14:58
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Podívám se ještě jednou do pojistek, vím o nich, že jsou vlevo pod volantem . Ale skutečně jak píše i jirkatravna461, tak to cvakáni se ozýva odněkud z palubovky, ale z vrchní části spíše vlevo. Těžko to popsat. Cvakaní jako když přepíná relé. Navíc se auto i jako zakucká (jak jsme psali výše - oba - jako by v ten moment dochazel benzin). Opravdu s tím nikdo jiný nemá zkušenost??Graun píše:Na levé straně jsou v motorovém prostoru pojistky, tak se mrkni tam.
To že Ti nesvítí kontrolka vadné žárovky s tím nemá nic společného. Jinak se mrkni na parkovačky-vpředu nebo osvětlení SPZ-vzadu, tu si možná přehlídl
Punto MKII 1.2
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Já psal o pojistkovce v motorovém prostoru, tam pod tím plastovým krytem (u hrnce tlumiče). Jsou tam také relátka, podívej se na relé R10 - to je pro palivové čerpadlo, pokud by vypadávalo tak dochází k poklesu dodávek paliva a tím pádem k cukání.nicco píše:Podívám se ještě jednou do pojistek, vím o nich, že jsou vlevo pod volantem . Ale skutečně jak píše i jirkatravna461, tak to cvakáni se ozýva odněkud z palubovky, ale z vrchní části spíše vlevo. Těžko to popsat. Cvakaní jako když přepíná relé. Navíc se auto i jako zakucká (jak jsme psali výše - oba - jako by v ten moment dochazel benzin). Opravdu s tím nikdo jiný nemá zkušenost??Graun píše:Na levé straně jsou v motorovém prostoru pojistky, tak se mrkni tam.
To že Ti nesvítí kontrolka vadné žárovky s tím nemá nic společného. Jinak se mrkni na parkovačky-vpředu nebo osvětlení SPZ-vzadu, tu si možná přehlídl
Jinak v pojistkovce pod volantem se mrkni na relé R12, R13 - ty jsou pro základní f-ce auta.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07 úno 2007, 14:58
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
ahaa...pojistkovka v motoru. Podívám se, zkontroluju a dám vědět . Díky moc za rady, snad to pomůže...
Punto MKII 1.2
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 17 pro 2009, 20:32
- Bydliště: Javorník u Jeseníku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
U mě to určitě ani pod kapotou, protože když otevřu kapotu tak to jde jakoby zevnitř a vevnitř to zní jako by z pod kapoty, možná si ze ně auto dělá jen prdel . Jinak to necvaká pořád a je to jakoby přerušovaš u blinkru ale ten to taky není. Cvaká to už když zapnu klíček a pak ikdyž nastartuju. Ale někdy to zas nedělá vůbec.Graun píše:Já psal o pojistkovce v motorovém prostoru, tam pod tím plastovým krytem (u hrnce tlumiče). Jsou tam také relátka, podívej se na relé R10 - to je pro palivové čerpadlo, pokud by vypadávalo tak dochází k poklesu dodávek paliva a tím pádem k cukání.nicco píše:Podívám se ještě jednou do pojistek, vím o nich, že jsou vlevo pod volantem . Ale skutečně jak píše i jirkatravna461, tak to cvakáni se ozýva odněkud z palubovky, ale z vrchní části spíše vlevo. Těžko to popsat. Cvakaní jako když přepíná relé. Navíc se auto i jako zakucká (jak jsme psali výše - oba - jako by v ten moment dochazel benzin). Opravdu s tím nikdo jiný nemá zkušenost??Graun píše:Na levé straně jsou v motorovém prostoru pojistky, tak se mrkni tam.
To že Ti nesvítí kontrolka vadné žárovky s tím nemá nic společného. Jinak se mrkni na parkovačky-vpředu nebo osvětlení SPZ-vzadu, tu si možná přehlídl
Jinak v pojistkovce pod volantem se mrkni na relé R12, R13 - ty jsou pro základní f-ce auta.
Fiat Punto 75 SX, r.v. 1994
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07 úno 2007, 14:58
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Já to každopádně teď přes víkend zkontroluju, ty relátka. Dává mně to smysl, že to R10 by mohlo být špatné (protože něco zacvaká - R10) a (auto zacuká - palivové čerpadlo). Pokud ne, tak asi fakt nic jiného než to co píšeš, a to že si auta z nás dělají prdel .jirkatravna461 píše:U mě to určitě ani pod kapotou, protože když otevřu kapotu tak to jde jakoby zevnitř a vevnitř to zní jako by z pod kapoty, možná si ze ně auto dělá jen prdel . Jinak to necvaká pořád a je to jakoby přerušovaš u blinkru ale ten to taky není. Cvaká to už když zapnu klíček a pak ikdyž nastartuju. Ale někdy to zas nedělá vůbec.
Pravda ale, že mně to dělá pouze při nastartovaném motoru a při rozjezdu. Ne když zapnu klíček...
Punto MKII 1.2
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Čaute fiaťáci. Čtu si sem tam na tomto foru.Mám Punto Mk II 1,2 8V 2000 275 000 Km.Auto necuká při rozjezdu, ale pokud v zimě udržuju při jízdě otáčky,u studeného motoru,kolem 1400,začne se po chvilce ozývat cvakání z prostoru za palubovkou.Rychlost cvakání se zvýšuje tak do 2OOO otáček,pak přestane.Po zahřátí motoru na provozní teplotu je cvakání téměř neslyšitelné.V servisu na diagnostice bylo vše bez problému.
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
Z které strany to jde spíše slyšet? Pokud z pravé, tak to může být elmag ventil na recyklaci paliva. Jestli to je ono, tak to nereš.Martin píše:Čaute fiaťáci. Čtu si sem tam na tomto foru.Mám Punto Mk II 1,2 8V 2000 275 000 Km.Auto necuká při rozjezdu, ale pokud v zimě udržuju při jízdě otáčky,u studeného motoru,kolem 1400,začne se po chvilce ozývat cvakání z prostoru za palubovkou.Rychlost cvakání se zvýšuje tak do 2OOO otáček,pak přestane.Po zahřátí motoru na provozní teplotu je cvakání téměř neslyšitelné.V servisu na diagnostice bylo vše bez problému.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07 úno 2007, 14:58
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru a lupkání v palubovce Punto r.v.2002??
takže pro info, byl to zaoxidovaný konektor snímače rychlosti. Mechanik se s tím páral skoro ceée dopoledne než na to přišel...mezitím poodpojoval a zase popřipojoval co mohl. Takže je to spravené .
Kdyby se vám to někomu stalo tak lepší nejdřív pokontrolovat konektory než něco měnit...
Kdyby se vám to někomu stalo tak lepší nejdřív pokontrolovat konektory než něco měnit...
Punto MKII 1.2