startovací rébus
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Re: startovací rébus
Ahoj kluci, a nebude to nahodou tym že mulťa ma olejove čerpadlo na rozvodoch s neakym čidlom teploty alebo tlaku oleja a to čidlo naschval necha potočiť agregat kym sa nezvyši tlak oleja za studeneho štartu.No a samozrejme ked je auto zohriate tak olej je už natlakovany a preto štartne bez problemov.Mne sa to deje od nova.
- Reklama
Re: startovací rébus
Jenže já mám v zimě startování v pohodě a až s oteplováním počasí potíže přichází. Motor sice naskočí, ale může mít na volnoběh třeba jen 500 otáček (tipuju, otáčkoměr nemám) a kdybych neprošlápl plyn, tak se to nezlepší. Po prošlápnutí plynu, se volnoběh ustálí na normálních otáčkách (počítám kolem 850) a už je vše ok.AlexAG píše:Ahoj kluci, a nebude to nahodou tym že mulťa ma olejove čerpadlo na rozvodoch s neakym čidlom teploty alebo tlaku oleja a to čidlo naschval necha potočiť agregat kym sa nezvyši tlak oleja za studeneho štartu.No a samozrejme ked je auto zohriate tak olej je už natlakovany a preto štartne bez problemov.Mne sa to deje od nova.
Opravdu mi přijde, že tam při startu něco klade větší odpor a kvůli tomu startér nenatočí motor dostatečně. Navíc jsem zjistil, že opravdu nějaká kladka piští jak vzteklá - asi jsou u ní ložiska v pr..., když jsem to prostříkal, zlepšilo se to (nevím přesně, která kladka to je, ono to nejde stoprocentně vysledovat).
---
Na jiném vláknu jsem popisoval i ten problém, že musím startovat natřikrát, než motor naskočí. Tento problém se, zdá se, vyřešilo loňské utěsnění hadiček na palivovém čerpadle, od této operace, na níž bylo podle mechanika nejtěžší povolit čerpadlo, je to podstatně lepší a čerpadlo už jsem neslyšel houkat jako dřív.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Koukám, že to tu po roce malinko ožilo. Jsem na tom v podstatě pořád stejně, nijak jsem nepokročil. Jen jsem třeba zjistil, že pokud dva dny stojím a stoprocentně bych tedy nastartoval na první cvrnknutí, dokážu to lehce překazit. Stačí pootočit klíčkem zapalování do první polohy (rozsvíceně kontrolky) a po chvíli vypnout. No a potom třeba za hodinku, když jdu opravdu startovat, už je tu problém. Čili jednoznačně záležitost elektroniky. Až budu mít chuť, budu zkoumat dál a uvidíme. Musím to vyřešit dřív než jednoho dne přijdu a skutečně, jak se tady říká, nevstanu...
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: startovací rébus
Tak to bych tipoval na něco s čerpadlem, v první poloze klíčku právě tlakuje čerpadlo... Většinou to bývá naopak, že se při menším tlaku čerpadla doporučuje několikrát otočit klíčkem do první polohy a až potom startovat. V tvým případě to spíš vypadá, jak kdyby bylo něco s odtokem přebytečného paliva zpět do nádrže... - laický názor!
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Nevypadalo to, že by zvuk vycházel od rozvoďáku, ale od ostatních řemenů (a jejich kladek), napínací kladka byla doufám měněná při rozvodech (dle servisky cca 60 tis. km zpátky).Mark L. píše:Nemyslim si, ze toto je spravny pristup. Pokud ovsem nemas rad destrukce. Spatny lozisko se jak jiste vis zahriva a .... Predpokladam, ze to byla napinaci kladka. Az selze, tak ocekavej preskocenej rozvodak. 1.6ka neni jako 1.2Fire motor v Puntu kterej se nepotka. Ted jsi to prostrikal, ale za chvili to zacne znovu.kubiii píše:... ale je to taková závada, kterou řešit nebudu
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Ne, ne, to opravdu není možné. Startuju rovnou na CNG, takže bez čerpadla a pokud chci startovat na benzín, je to naprosto stejné.kubiii píše:Tak to bych tipoval na něco s čerpadlem, v první poloze klíčku právě tlakuje čerpadlo... Většinou to bývá naopak, že se při menším tlaku čerpadla doporučuje několikrát otočit klíčkem do první polohy a až potom startovat. V tvým případě to spíš vypadá, jak kdyby bylo něco s odtokem přebytečného paliva zpět do nádrže... - laický názor!
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: startovací rébus
Mozna blba otazka, ale od altiku to nebylo? Uz u dvou Fiatu jsem zazil piskani alternatoru (loziska) jen v nekterych otackach. Napr. kdyz jsem se rozjizdel, mezi 2.5t-3.0t otacek.kubiii píše:Nevypadalo to, že by zvuk vycházel od rozvoďáku, ale od ostatních řemenů (a jejich kladek), napínací kladka byla doufám měněná při rozvodech (dle servisky cca 60 tis. km zpátky).
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: startovací rébus
I to by bylo možný, ale úplně nejvíc mi to přišlo jako od té prostřední kladky, která má na sobě dva řemeny. Když se stříklo oleje směrem k její ose, tak se pískání zlepšilo. Nejvíc to pískalo na volnoběžný otáčky, když jsem zatahal za lanko a přidal, tak to ve vyšších otáčkách ustalo...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Opravdu nikdo nemá stejný problém jako já???
Připomínám: první start v těchto horkých dnech se podaří až tak napodruhé nebo napotřetí, potom motor běží hodně nepravidelně, stačí prošlápnout plyn a motor se chytí... Další starty stejný den už jsou "nabrnk". Navíc mi teď začalo zase pískat palivový čerpadlo (začne to po delší jízdě - řekl bych po zahřátí a pak už celý den, pokud nemá čas vychladnout) - toto vše jistojistě souvisí s vysokými venkovními teplotami, s nástupem podzimu a v zimě tyto problémy nemívám, maximálně po prvním startu musím prošlápnout plyn, aby motor přestal mít nepravidelný běh, ale startuju napoprvé!
Mechanik to taky zažil, protože jsem mu auto dával k STK, ale řekl, že by to neřešil, že zjišťování příčiny je jako hledání jehly v kupce sena... Takže si pořád říkám, že by se tu mohl objevit někdo, kdo stejný problém řešil a vyřešil a já mohl jít najisto.
Jinak auto (motor) jede hezky - bez problémů, tento problém je vždy jen při prvním startu každého dne, pak už je to v pohodě, jen to čerpadlo píská, když je v běhu (že je to opravdu čerpadlo vím jistě, protože si vždy zahučí po otočení klíčku, kdy tlakuje...).
Tak kdyby někdo to samý řešil a vyřešil,tak dejte vědět.
Dík.
Připomínám: první start v těchto horkých dnech se podaří až tak napodruhé nebo napotřetí, potom motor běží hodně nepravidelně, stačí prošlápnout plyn a motor se chytí... Další starty stejný den už jsou "nabrnk". Navíc mi teď začalo zase pískat palivový čerpadlo (začne to po delší jízdě - řekl bych po zahřátí a pak už celý den, pokud nemá čas vychladnout) - toto vše jistojistě souvisí s vysokými venkovními teplotami, s nástupem podzimu a v zimě tyto problémy nemívám, maximálně po prvním startu musím prošlápnout plyn, aby motor přestal mít nepravidelný běh, ale startuju napoprvé!
Mechanik to taky zažil, protože jsem mu auto dával k STK, ale řekl, že by to neřešil, že zjišťování příčiny je jako hledání jehly v kupce sena... Takže si pořád říkám, že by se tu mohl objevit někdo, kdo stejný problém řešil a vyřešil a já mohl jít najisto.
Jinak auto (motor) jede hezky - bez problémů, tento problém je vždy jen při prvním startu každého dne, pak už je to v pohodě, jen to čerpadlo píská, když je v běhu (že je to opravdu čerpadlo vím jistě, protože si vždy zahučí po otočení klíčku, kdy tlakuje...).
Tak kdyby někdo to samý řešil a vyřešil,tak dejte vědět.
Dík.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Ahoj, vzpomínám si, že se mi něco podobného dříve také stávalo. Teď je vše OK.
Když jsem asi před rokem měnil lambdu, náhodou jsem si všiml, že hadička s přívodem benzínu k motoru je nepatrně naprasklá. Tato hadička je nasazená na kovové trubičce na motoru a stažená sponkou.
V místě, kde byl v hadičce konec té trubičky, byla malá prasklina ve tvaru písmene X. Hadičku jsem trochu zkrátil.
Byla by to asi velká náhoda, ale zkus na to mrknout.
Když jsem asi před rokem měnil lambdu, náhodou jsem si všiml, že hadička s přívodem benzínu k motoru je nepatrně naprasklá. Tato hadička je nasazená na kovové trubičce na motoru a stažená sponkou.
V místě, kde byl v hadičce konec té trubičky, byla malá prasklina ve tvaru písmene X. Hadičku jsem trochu zkrátil.
Byla by to asi velká náhoda, ale zkus na to mrknout.
Multipla 1.6 16V - červená-metal
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: startovací rébus
To je vcelku dobry postreh, znam toto ze starsich aut s karburatorem a AC pumpou, kde kdyz tzv. spadne benzin (stece zpet do nadrze) musim startovat na vickrat.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: startovací rébus
Díky za postřeh, zkusím na to mrknout, mám silné podezření, že to bude mít souvislost s přísunem benzínu. U Puňťů jsem narazil na radu zkontrolovat nějaké těsnění v čerpadle, mechanik na to mrkl a čerpadlo bylo řešeno trochu jinak a tak aspoň nasadil ne hadičky u něj spony, aby líp těsnily. Měl jsem pocit, že se to pak trochu zlepšilo a každopádně pak dlouho čerpadlo nepískalo, jenže přišly pařáky a je to tu zas. Ještě tam musí být nějaká souvislost s venkovní teplotou... možná, že se prasklinka roztáhne nebo něco takovýho...
Zítra se na to kouknu a dám vědět.
Zítra se na to kouknu a dám vědět.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Narazil jsem na další vlákno na fiat fóru, kde kdosi přišel na to, že mu hadička vedoucí benzín zteřela zevnitř a ve směru k motoru bránila benzínu v přísunu... někde tady bych hledal příčinu svých problémů i já... klíčem bude změřit tlak, který čerpadlo dává, ten by měl prý být kolem 3,5 baru... kde a jak se taková věc dělá (můj mechanik na to vybaven není)???
Že je někde ve vedení benzínu nějaká překážka, která se vlivem vyšší vnějších teplot roztáhne a blokuje benzín by mohlo vysvětlovat i to, proč čerpadlo po nějaké době začne hlasitě hvízdat... mám obavu, aby se tím čerpadlo zbytečně neodrovnalo...
Je to detektivka, připadám si jak Šerlok Houmles
Že je někde ve vedení benzínu nějaká překážka, která se vlivem vyšší vnějších teplot roztáhne a blokuje benzín by mohlo vysvětlovat i to, proč čerpadlo po nějaké době začne hlasitě hvízdat... mám obavu, aby se tím čerpadlo zbytečně neodrovnalo...
Je to detektivka, připadám si jak Šerlok Houmles
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: startovací rébus
Zteret ti muze jen hadicka, tudiz nepredpokladam, ze myslis takovou tu pruznou trubicku, kterou je palivo vedeno z nadrze. Hadicka je v mistech, kde se muzou dily vzajemne hybat. Neni pro tebe jednodussi vymenit tu hadicku, nez merit tlak cerpadla? Benzinovou hadicku koupis v metrazi v kazdym kseftu s ND. Pozor je vic prumeru. S tim si kup i hadicovy spony, pac ty originalni se cvakaji spec.klestema a jsou takrikajic na jedno pouziti.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: startovací rébus
Sám bych na to neměl nervy a ani nemám možnost auto zvednout, ale asi tím zaúkoluju dvorního mechanika, neměla by to být asi drahá operace a aspoň bych vyloučil jednu z příčin mého problému (v ideálním případě bych ho tím vyřešil).
Když jsem si pod auto lehl, abych se na ty hadičky podíval, tak mi přišlo, že jsou těmi plastovými úchyty, které je drží na podvozku celkem dost zmáčknutý... až jsem si říkal jestli ne až moc?!?!?
Když jsem si pod auto lehl, abych se na ty hadičky podíval, tak mi přišlo, že jsou těmi plastovými úchyty, které je drží na podvozku celkem dost zmáčknutý... až jsem si říkal jestli ne až moc?!?!?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW