startovací rébus

Vše o benzínovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

startovací rébus

Příspěvek od Mišan »

Vyzývám všechny k řešení!
Ráno dojedu, odpoledne startuju a buď chviličku musím točit nebo jednou brnknu, vypnu, pak v pohodě chytne. Pokud budu startovat druhý den, je to dtto. Ale pozor, třetí den je zvrat, tam to chytne na ťuknutí. Obecně čím delší je pauza, tím lépe to chytá. Teplý motor chytá bez problémů. Jestli startuju na benzín nebo plyn, to nehraje roli.
Pozoruju to už skoro rok, dřív to dělalo jen občas, teď je to s naprostou jistotou. Snímačem otáček to není, to jsem zkoušel měnit. Není to závislé na teplotě, spíš na čase. Kabely, svíčky - namají vliv.
Tak co, už jste na to přišli
:idea: :?:
Multipla Bipower 1,6 /2000
Reklama
 

Uživatelský avatar
taurin
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 25 led 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od taurin »

že by nějaká chybička ve startéru
FIAT PUNTO 1.8 HGT jupíííííí
FIAT BRAVO 1.6 SX
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

Já měl po koupi ojetýho mloka podobný problém. Nastartoval jsem až napodruhé nebo napotřetí. Poté už to chytalo (ve stejný den) normálně "z jedničky". Jak to přes noc stálo, zase bylo první startování na několikrát. Pak jsem měnil komplet výfuk a filtry, ale problém přetrvával, pak jsem podlehl marketingovým mágům a začal jsem to prolívat aditivovanými benzíny (nejčastěji Carrera, sem tam VPower, jednou Verva 100) a po nějaké době to přestalo a teď už to vůbec nedělá - startuju normálně. Paradoxně to bylo horší za teplýho počasí, když se ochladilo chytalo napoprvé... prostě divný. Uvidíme, jestli se něco změní, až se oteplí.

Osobně si myslím, že jak mlok stál nějakou dobu v bazošu s téměř prázdnou nádrží, tak se tam vysráželo něco vody, nebo prostě jenom moc nejezdil, tak se tam něco usadilo. Jak ho koupil novej hodnej páníček (jako já :mrgreen: ), co dolívá po hrdlo a po každé jízdě pohladí, tak si dal říct a seká dobrotu :D

Taky jsem měl podezření na svíčky, na který mohl mít teoreticky vliv aditivovaný benzin se svými (snad ne jen údajnými) čistícími schopnostmi...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od Minimaxa »

klouby, kolikrát nemužu ani vstát, ale nakonec vstaneš? no jo, vstanu, protože musim. No vidiš, jsou lidi co už nevstanou :D

http://www.meteleskublesku.cz/?movie=1& ... V,G9Qz32Qf

nastartuješ nakonec? nastartuješ, tak to neřeš :D
www.minimaxa.cz
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: startovací rébus

Příspěvek od Mišan »

Pravda, nastartuju, ale tak, jako se někteří bojí, že nevstanou, já mám obavu, že jednoho dne... nic.
No a k dalším odpovědím: startér to tedy rozhodně není neboť to točí a točí a točí. Benzin nebenzin, při startování na plyn, což je 99% případů, fungují vstřiky CNG. Takže tam taky nic :(
Tak co tu máme dalšího?
Multipla Bipower 1,6 /2000
buffyna
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 25 led 2007, 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od buffyna »

Nic si z toho nedělej. Nám to pod 5°C a delší odstávce než 12 hodin prakticky nestartuje vůbec. Ale už to neřešíme - startujeme z kopce a v létě to startuje normálně. Tu zimu vždycky musíme přečkat. :lol:
Momentálně se oteplilo, tak startujeme normálně.
Viktos123
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 14 čer 2008, 13:57
Bydliště: Praha

Re: startovací rébus

Příspěvek od Viktos123 »

Tak záčíná se vždy u kabelů,pak přijdou na řadu svíčky a vzduch. filtr,pak hadičky paliva( z důvodu spuchření si nasává vzduch) a nakonec palivová pumpa(spadává benzín).
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: startovací rébus

Příspěvek od Mišan »

Svíčky, kabely měněny. Pumpu ani hadičky CNG nepoužívá a dělá to při obou provozech (BA i CNG) naprosto stejné věci. Tudy cesta nevede. Tajenka se myslím skrývá v odhalení časové závislosti.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

Viktos123 píše:Tak záčíná se vždy u kabelů,pak přijdou na řadu svíčky a vzduch. filtr,pak hadičky paliva( z důvodu spuchření si nasává vzduch) a nakonec palivová pumpa(spadává benzín).
Faktem je, že u mého problému (podobný jako u Mišana - viz výše), mimo jiné asi pomohla i výměna vzducháče, nedá se to říct na 100%, ale mám pocit, že po výměně se to zlepšilo, i když ne úplně. Odpovídalo by tomu i to, že mi to paradoxně lépe startovalo, když se venku ochladilo. No - je to mezi nebem a zemí... 8)
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

Tak se nám oteplilo a já to tu mám zas: Nastartuju a motor jede, jakoby chtěl co nevidět chcípnout (pod kapotou taky píská nějaký řemen), po prošlápnutí plynu pískání přestane a chod motoru se znormalizuje...

Teď o tom uvažuju a říkám si, jestli nemůže být nějaký řemen volnější a při vyšších teplotách trochu roztažený, tím pádem píská a prokluzuje, z čehož plyne, že se NĚCO točí nedostatečně a tím pádem je chod motoru nerovnoměrný... Teď je otázkou, který řemen a hlavně co roztáčející by mohl způsobovat výše uvedené???

Je to jen nápad, ale v současnosti mi to připadá jako nejpravděpodobnější...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od Minimaxa »

Určitě to bude volnější řemen. A kolik myslíš že jich tam asi tak bude? :D Rozvodovej pískat nebude, ton je totiž zubatej, a klínové zkontrolovat nebude zase tak težký, a když to bude pískat dál, pak musíš jít po tom, co klíňáky roztáčí. Tedy řemenice klikovky, napínací kladka, alternátor, servo či kompresor klímy :wink:
Přílohy
naread2.jpg
naread2.jpg (54.69 KiB) Zobrazeno 11811 x
naread1.jpg
naread1.jpg (39.76 KiB) Zobrazeno 11811 x
naread.jpg
naread.jpg (45.95 KiB) Zobrazeno 11814 x
www.minimaxa.cz
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

Tak, že mi neprokluzuje rozvoďák tedy zcela hluboce a upřímně věřím :lol:

Důležitá je odpověď na otázku, co pohání ostatní řemeny: vodní pumpu, servo, altík, klimu... možná jsem na něco zapomněl :?:

A teď, co z toho by mohlo zapříčinit, že při prokluzu motor běží nepravidelně, jako by se mu nechtělo :?: :?: :?:

Z výše jmenovaných komponent asi nic. Ještě mě napadá druhá věc, že některá z těch věcí nebo nějaká kladka klade řemenu větší odpor než by měla - ale jakou to má souvislost z vnější teplotou :?: :?: :?:

Prostě hlavolam, třeba někdo něco podobného už řešil a vyřešil... anebo budu první :cry:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: startovací rébus

Příspěvek od houmr »

Zpět k startování:
Mám taky Bi-power z roku 2000, tedy verzi, která startuje na to, s čím to člověk chcípnul (vyjma po tankování CNG samozřejmě). A startování po delším stání (cca od hodiny výše, poté už čas nehraje roli) mi to dělá úplně stejně. Při prvním protočení jen "zablafá", při druhém normálně naskočí jako z partesu. Stejně jako Mišan, po koupi prevetivně vše od svíček přes filtry kabely a rozvody vyměněno (tenkrát z jiného důvodu). Až do teď jsem to bral jako vlastnost, ne jako závadu.

A vlastně mám podobný názor jako někdo nade mnou - nestěžuj si, jsou takový, co nevstanou. :D
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od kubiii »

No, já jsem teď o víkendu zjistil, že mám u nějaké kladky nebo někde tam asi dost jetý ložisko, pískalo jak sfiňa, trochu jsem to tam prostříkal wédéčkem a možná je to trochu lepší... ale je to taková závada, kterou řešit nebudu :?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: startovací rébus

Příspěvek od Mark L. »

kubiii píše:... ale je to taková závada, kterou řešit nebudu :?
Nemyslim si, ze toto je spravny pristup. Pokud ovsem nemas rad destrukce. Spatny lozisko se jak jiste vis zahriva a .... Predpokladam, ze to byla napinaci kladka. Az selze, tak ocekavej preskocenej rozvodak. 1.6ka neni jako 1.2Fire motor v Puntu kterej se nepotka. Ted jsi to prostrikal, ale za chvili to zacne znovu.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - benzín“