Optimální otáčky, 1.3MJT

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
watkoslaw
Fiaťák
Příspěvky: 55
Registrován: 23 pro 2008, 09:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od watkoslaw »

1.3 multijet je 16ventil, cize nie 8V ako napriklad TDI od folcvagenu. Multijet 1.3 ma optimalne otacky medzi 2000-3000. Pod 2000 tocim maximalne na rovnej ceste a velmi jemne s plynom. Treba sa riadit aj pocitmi ako tu uz bolo spmenute. 1700 otacok na 5. stupni je citit, ze sa motor trapi. Co sa tyka spotreby, tak vsimol som si, ze pri 2100 otackach mam nizsiu spotrebu ako na 1900.

edit: obcas (vychadza to 1x do tyzdna) vytacam celu cestu domov motor k 4200 a po dialnici idem co to da... Aby sa spina vyfukala von :mrgreen: Denne najazdim okolo 100km +-
edit 2: zabudol som dodat, ze po kazdej jazde nechavam dochladit. Za cas, co mam afto, tak ani raz som nedoprial autu okamzite vypnutie motoru po zastaveni :wink: Za 2 roky najazdene celkom dost a auto rovnaky zvuk, rovnaka dynamika, olej nedolievam vobec...
Reklama
 

dalibordn
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 04 led 2010, 21:59
Bydliště: Náměšť na Hané

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od dalibordn »

To dochlazuješ i v zimě když jedeš poklidnou jízdou nebo městem a nevytáčíš motor?Kolik máš najeto celkem?
Fiat Linea 1.3Mjet
mezek
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 12 bře 2010, 06:42

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od mezek »

watkoslaw píše:1.3 multijet je 16ventil, cize nie 8V ako napriklad TDI od folcvagenu. Multijet 1.3 ma optimalne otacky medzi 2000-3000. Pod 2000 tocim maximalne na rovnej ceste a velmi jemne s plynom. Treba sa riadit aj pocitmi ako tu uz bolo spmenute. 1700 otacok na 5. stupni je citit, ze sa motor trapi. Co sa tyka spotreby, tak vsimol som si, ze pri 2100 otackach mam nizsiu spotrebu ako na 1900.

edit: obcas (vychadza to 1x do tyzdna) vytacam celu cestu domov motor k 4200 a po dialnici idem co to da... Aby sa spina vyfukala von :mrgreen: Denne najazdim okolo 100km +-
edit 2: zabudol som dodat, ze po kazdej jazde nechavam dochladit. Za cas, co mam afto, tak ani raz som nedoprial autu okamzite vypnutie motoru po zastaveni :wink: Za 2 roky najazdene celkom dost a auto rovnaky zvuk, rovnaka dynamika, olej nedolievam vobec...
Teď nevím, ale myslím, že jsem psal, že by to nemělo spadnout pod 1750. Ale to, co jsem napsal, jsem myslel jako záběh motoru zároveň s ohledem na spotřebu. Hlavní je, kdy začne turbo plnit naplno.

To chlazení turba je potřeba i v zimě - ba co víc, hlavně v zimě (a v létě při vysokých teplotách). Ale pokud jedeš posledních pár km. poklidnou jízdou, bez vytáčení motoru, tak se může normálně vypnout.
FIAT Linea 1.4 77k Dynamic
dalibordn
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 04 led 2010, 21:59
Bydliště: Náměšť na Hané

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od dalibordn »

Přesně tak jsem si to myslel.Není nutno dochlazovat,když jedu 80km/h a točí 1800ot.Něco jiného je,když jedeš 130km po delší dobu to má pak opodstatnění.V zimě to má větší důvod proč,když nasává chladnější vzduch.
Fiat Linea 1.3Mjet
Komanche
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 02 pro 2007, 12:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od Komanche »

80km/h? hmmmm... :mrgreen:
Fiat Linea 1,3 JTD 90k 200Nm 2007

http://www.offroadforum.cz
mezek
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 12 bře 2010, 06:42

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od mezek »

dalibordn píše:Přesně tak jsem si to myslel.Není nutno dochlazovat,když jedu 80km/h a točí 1800ot.Něco jiného je,když jedeš 130km po delší dobu to má pak opodstatnění.V zimě to má větší důvod proč,když nasává chladnější vzduch.
Protože je turbo rozpálený "do běla" a díky výrazně nízkým teplotám může dojít k prasknutí jak pláště turba, tak i lopatek. Jedeš - turbo se rozpaluje (teplota výfukových plynů v turbu je hodně vysoká), vypneš - dochází k rychlému ochlazení. Mluvím o turbu po zátěži. Po normální jízdě stačí nechat běžet na volnoběh dokud si člověk v autě neposbírá svoje věci.
S tím "rozžhaveným turbem do běla" nepřeháním, na brzdě jsem to viděl hodněkrát, a to šlo o hooooodně větší motory....
FIAT Linea 1.4 77k Dynamic
Uživatelský avatar
watkoslaw
Fiaťák
Příspěvky: 55
Registrován: 23 pro 2008, 09:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od watkoslaw »

Odporucam sa chytit turba po jazde. To vam napovie veeelmi vela :lol: Normlany den, dosiel som domov: vyzliect, zachod, jedlo vsetko v klude pomalicky... Po tom case som isiel dolievat do ostrekovacov jarnu zmes a len tak ma napadlo, ze sa chytim turba a neuverite mi nudrzal som ani pol sekundy prst na nom... Si predstavte, ze po takej "dlhej" dobe to turbo bolo este pekne horuce az nehcapem ako je mozne, ze sa to tam vo vnutri nezapece...

BTW: nabehane mam 90 000 km s tym motorom...
edit: dochladzujem asi tak, jak napisal mezek, zastavim, pozbieram veci, vonku sa oblecem pomalicky, este chvilu sa poobzeram a vypnem ... minutka to moze byt :mrgreen: Po zjazdeni Pezinskej baby napriklad, tak tam dochaldzujem celu cestu domov cca 10 km a este pred barakom to necham bezat... Mozno obcas prehanam, ale nemam rad vyhadzovanie penazi, ak ma chapete :wink:
Punto MK2B 3D 1.3 MultiJet BLACK
WARBLOG
STREETSTYLE
Komanche
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 02 pro 2007, 12:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od Komanche »

watkoslaw píše:vonku sa oblecem pomalicky
OT: jezdis v aute nahy? :lol: :lol:

jinak po sjizdeni Pezinskej baby to chapu ze je potreba chladit 10km :twisted:
Fiat Linea 1,3 JTD 90k 200Nm 2007

http://www.offroadforum.cz
Uživatelský avatar
watkoslaw
Fiaťák
Příspěvky: 55
Registrován: 23 pro 2008, 09:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od watkoslaw »

Komanche píše:
watkoslaw píše:vonku sa oblecem pomalicky
OT: jezdis v aute nahy? :lol: :lol:

jinak po sjizdeni Pezinskej baby to chapu ze je potreba chladit 10km :twisted:
neee :) bundu si vyzliekam v aute... Dokonca aj v zime kedze chodievam z garaze. Ale je pravda, ze cez leto velakrat po ceste domov sa zastavim na zlatych, alebo v lozorne na priehhrade a potom domov sa da povedat, ze idem skoro nahy :mrgreen:
Punto MK2B 3D 1.3 MultiJet BLACK
WARBLOG
STREETSTYLE
mezek
Fiaťák
Příspěvky: 62
Registrován: 12 bře 2010, 06:42

Re: Optimalne otacky pre Linea 1,3 Multijet diesel

Příspěvek od mezek »

Ale je pravdou, že jak dcera se svojí X5, tak zeťák se svým MB Vitem lítají jak blázni, nikdy je nenapadne nechat turbo alespoň trochu vychladit a nikdy neměli problémy. Holka si chce koupit Q7, tak jsem zvědav, jak ta dlouho vydrží. :)
FIAT Linea 1.4 77k Dynamic
Odpovědět

Zpět na „Linea“