Ahoj!
Pri prestupu do novejsiho Punta me neprijemne zarazila jedna vlastnost. A to sice prilisna ochota motoru decelerovat pri zarazene rychlosti. Proti starsimu Puntu v podpisu pri jizde napr z mirneho kopecka ujedu o 50 % mensi vzdalenost. Jiny priklad: jedu z docela prikreho kopce, ktery ma asi 1km. Se starsim Puntem jsem mohl jet na 3 stupen 50 km/h a jeste jsem musel pribrzdovat nozni brzdou, s MK2A na 3 stupen dojedu sotva do poloviny, rychlost klesne na 40km/h i mene , tim padem otacky jsou pod 1500ot, takze musim pridat plyn...
Vcelku me to stve pri tahlych klesanich, kde jsem v klidu s PI deceleroval s 0 spotrebou, s MK2A toto neni mozne. Bud musim pridat plyn nebo dat neutral.
Napada me akorat vymenit prevodovy olej za Tutelu...
Je to normalni u techto verzi?
Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
- Reklama
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Čau, no já bych řekl, že to normální je, koukám že si z HB... zkus jestli sjedeš Pražskou od plusu aspoň k aleji na 3 bez přidání plynu... já na 3 vždycky musel taky lechtat plyn...nebo sem to bral na 4ku.
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
A nebude to tím že to novější auto má ještě dobré kompresní tlaky a tudíž motor více brzdí.Já bydlím v podkrkonoší a zásadně s kopce vyřazuju dají se tak ujet velké vzdálenosti na volnoběh.l-cizek píše:Čau, no já bych řekl, že to normální je, koukám že si z HB... zkus jestli sjedeš Pražskou od plusu aspoň k aleji na 3 bez přidání plynu... já na 3 vždycky musel taky lechtat plyn...nebo sem to bral na 4ku.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
to neděláš dobře, jednou to brzdama neubrzdíš a jestli si myslíš, že takto pošetříš benzín tak si na omylu - na volnoběh to žere víc než na kvalt bez plynuPepik píše:l-cizek píše: A nebude to tím že to novější auto má ještě dobré kompresní tlaky a tudíž motor více brzdí.Já bydlím v podkrkonoší a zásadně s kopce vyřazuju dají se tak ujet velké vzdálenosti na volnoběh.

Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezd
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Mno u Tebe ten benál neteče vůbecPetr1968 píše:Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezd

F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
Pepik: to uz me take napadlo. Nebo take vyssi kompresni pomer. Nove ma 9.5:1, stare nevim kolik.
Ale rozdil tech dvou aut je proste neskutecny. V novejsim si clovek pripada pri klouzani na 5 stupen,ze ma zatazenou brzdu. Jeste me napadlo,ze to delaji zimni pneu, ale asi to je blbost.
Samozrejme je lepsi brzdit motorem a jet za 0, proto si tu take stezuju.
Zatim jsem musel zmenit taktiku jizdy. S novym Puntem proste jezdim z mirnejsich kopcu na neutral. A o tom brzdeni, by se dalo polemizovat. Motorem sice ubrzdite na dejme tomu pul km, ale kdyz vznikne nenadala situace stejne potrebujete zabrzdit na par metrech. A to vam zadny motor nedokaze. Proto nejrychlejsi jsou a budou vzdy brzdy (xx krat).
Ale rozdil tech dvou aut je proste neskutecny. V novejsim si clovek pripada pri klouzani na 5 stupen,ze ma zatazenou brzdu. Jeste me napadlo,ze to delaji zimni pneu, ale asi to je blbost.
Samozrejme je lepsi brzdit motorem a jet za 0, proto si tu take stezuju.
Zatim jsem musel zmenit taktiku jizdy. S novym Puntem proste jezdim z mirnejsich kopcu na neutral. A o tom brzdeni, by se dalo polemizovat. Motorem sice ubrzdite na dejme tomu pul km, ale kdyz vznikne nenadala situace stejne potrebujete zabrzdit na par metrech. A to vam zadny motor nedokaze. Proto nejrychlejsi jsou a budou vzdy brzdy (xx krat).
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem
To máš pravduGraun píše:Mno u Tebe ten benál neteče vůbecPetr1968 píše:Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezdJinak taky jezdím stylem bez vyřazování, u škodovky se to dalo, avšak u elmag vstřikování, kde je stopventil už nikoliv.

