Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Příspěvek od turbom »

Ahoj!

Pri prestupu do novejsiho Punta me neprijemne zarazila jedna vlastnost. A to sice prilisna ochota motoru decelerovat pri zarazene rychlosti. Proti starsimu Puntu v podpisu pri jizde napr z mirneho kopecka ujedu o 50 % mensi vzdalenost. Jiny priklad: jedu z docela prikreho kopce, ktery ma asi 1km. Se starsim Puntem jsem mohl jet na 3 stupen 50 km/h a jeste jsem musel pribrzdovat nozni brzdou, s MK2A na 3 stupen dojedu sotva do poloviny, rychlost klesne na 40km/h i mene , tim padem otacky jsou pod 1500ot, takze musim pridat plyn...
Vcelku me to stve pri tahlych klesanich, kde jsem v klidu s PI deceleroval s 0 spotrebou, s MK2A toto neni mozne. Bud musim pridat plyn nebo dat neutral.
Napada me akorat vymenit prevodovy olej za Tutelu...


Je to normalni u techto verzi?
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Reklama
 

Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Příspěvek od l-cizek »

Čau, no já bych řekl, že to normální je, koukám že si z HB... zkus jestli sjedeš Pražskou od plusu aspoň k aleji na 3 bez přidání plynu... já na 3 vždycky musel taky lechtat plyn...nebo sem to bral na 4ku.
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Příspěvek od Pepik »

l-cizek píše:Čau, no já bych řekl, že to normální je, koukám že si z HB... zkus jestli sjedeš Pražskou od plusu aspoň k aleji na 3 bez přidání plynu... já na 3 vždycky musel taky lechtat plyn...nebo sem to bral na 4ku.
A nebude to tím že to novější auto má ještě dobré kompresní tlaky a tudíž motor více brzdí.Já bydlím v podkrkonoší a zásadně s kopce vyřazuju dají se tak ujet velké vzdálenosti na volnoběh.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Příspěvek od mad mike »

Pepik píše:
l-cizek píše: A nebude to tím že to novější auto má ještě dobré kompresní tlaky a tudíž motor více brzdí.Já bydlím v podkrkonoší a zásadně s kopce vyřazuju dají se tak ujet velké vzdálenosti na volnoběh.
to neděláš dobře, jednou to brzdama neubrzdíš a jestli si myslíš, že takto pošetříš benzín tak si na omylu - na volnoběh to žere víc než na kvalt bez plynu :wink: , navíc to míň na volnoběh maže. já zásadně dobržduju motorem, za plynulého podřazování a lehkého brždění brzdou
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Příspěvek od Petr1968 »

Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezd
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Příspěvek od Graun »

Petr1968 píše:Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezd
Mno u Tebe ten benál neteče vůbec :lol: Jinak taky jezdím stylem bez vyřazování, u škodovky se to dalo, avšak u elmag vstřikování, kde je stopventil už nikoliv.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Příspěvek od turbom »

Pepik: to uz me take napadlo. Nebo take vyssi kompresni pomer. Nove ma 9.5:1, stare nevim kolik.
Ale rozdil tech dvou aut je proste neskutecny. V novejsim si clovek pripada pri klouzani na 5 stupen,ze ma zatazenou brzdu. Jeste me napadlo,ze to delaji zimni pneu, ale asi to je blbost.

Samozrejme je lepsi brzdit motorem a jet za 0, proto si tu take stezuju.
Zatim jsem musel zmenit taktiku jizdy. S novym Puntem proste jezdim z mirnejsich kopcu na neutral. A o tom brzdeni, by se dalo polemizovat. Motorem sice ubrzdite na dejme tomu pul km, ale kdyz vznikne nenadala situace stejne potrebujete zabrzdit na par metrech. A to vam zadny motor nedokaze. Proto nejrychlejsi jsou a budou vzdy brzdy (xx krat).
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Punto MK2A - prilisne brzdeni motorem

Příspěvek od Petr1968 »

Graun píše:
Petr1968 píše:Bylo prokázáno ,že za běžných podmínek provozu je vyřazování úspornější. Ovšem kvůli bezpečnosti se to nedoporučuje. Při brždění motorem tam sice neteče benál,ale zase je kratší dojezd
Mno u Tebe ten benál neteče vůbec :lol: Jinak taky jezdím stylem bez vyřazování, u škodovky se to dalo, avšak u elmag vstřikování, kde je stopventil už nikoliv.
To máš pravdu :-) V létě tankuji asi 10l na plnou nádrž paliva :mrgreen: Akorát ta spotřeba je poněkud vyšší. To jen na okraj pro zelené příznivce odporných biopaliv.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“