Olej z pod víka
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Olej z pod víka
Zdravim pánové. Včera si skorotchýně koupila Punto 55 1.2 8V r.v.99. Je tam pár vad. V první řadě teče olej z pod víka ventilů a to tak,že dost. Prej je to běžná vada těhlech motorů. Může mi někdo poradit,jak se to řeší?Je mi jasný,že základem je nový těsnění,ale jak dlouho to vydrží? Má někdo nějakou metodu,jak to dlouhodobě(aspoň 50tkm) vyřešit? Děkuju za odpovědi.
- Reklama
Re: Olej z pod víka
Když jsem vyměnil těsnění, byl na rok pokoj...po roce to začíná malinko sáknout. Ale vzhledem k tomu, že víko je na pár šroubech a těsnění stojí nějakých 90 korun, asi ho holt zase vyměním
Předchozí majitel se to snažil zastavit silikonem, ale to moc nepomohlo...

Předchozí majitel se to snažil zastavit silikonem, ale to moc nepomohlo...
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej z pod víka
Taloši dávají těsnící tmel už ve výrobě do těch rohů kolem uchycení vačkové hřídele.Viko má u šroubů nálitky na které se to dotáhne,tak že těsnění se nedá řádně stlačit.Nálitky jsem uřízl a na těsnění jsem nanesl housenku červeného silikonu a tu nechal zavadnout.Pak jsem nasadil víko a rozumně utáhl.Nic už nesákne.Vzhledem k tomu,že tento motor nemá vrtaný mazací kanálek v hřídeli,ale maže rozstřikem oleje z trubiček nad vačkami tak víko musí velmi kvalitně těsnit.Kunax píše:Zdravim pánové. Včera si skorotchýně koupila Punto 55 1.2 8V r.v.99. Je tam pár vad. V první řadě teče olej z pod víka ventilů a to tak,že dost. Prej je to běžná vada těhlech motorů. Může mi někdo poradit,jak se to řeší?Je mi jasný,že základem je nový těsnění,ale jak dlouho to vydrží? Má někdo nějakou metodu,jak to dlouhodobě(aspoň 50tkm) vyřešit? Děkuju za odpovědi.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: Olej z pod víka
Ja som použil tesnenie na mk1 z mk2 je malinko inakšie zle sa nahadzovalo ale tesní super je tam rok a ani kapička 

Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 320
- Registrován: 11 srp 2008, 22:33
- Bydliště: Kosice-sidl. THC
Re: Olej z pod víka
ja tam mam čierny silikonovy tmel okolo a aj tak mi to tesni zle..budem musieť meniť tesneniePepik píše:Taloši dávají těsnící tmel už ve výrobě do těch rohů kolem uchycení vačkové hřídele.Viko má u šroubů nálitky na které se to dotáhne,tak že těsnění se nedá řádně stlačit.Nálitky jsem uřízl a na těsnění jsem nanesl housenku červeného silikonu a tu nechal zavadnout.Pak jsem nasadil víko a rozumně utáhl.Nic už nesákne.Vzhledem k tomu,že tento motor nemá vrtaný mazací kanálek v hřídeli,ale maže rozstřikem oleje z trubiček nad vačkami tak víko musí velmi kvalitně těsnit.Kunax píše:Zdravim pánové. Včera si skorotchýně koupila Punto 55 1.2 8V r.v.99. Je tam pár vad. V první řadě teče olej z pod víka ventilů a to tak,že dost. Prej je to běžná vada těhlech motorů. Může mi někdo poradit,jak se to řeší?Je mi jasný,že základem je nový těsnění,ale jak dlouho to vydrží? Má někdo nějakou metodu,jak to dlouhodobě(aspoň 50tkm) vyřešit? Děkuju za odpovědi.
Re: Olej z pod víka
Nové těsnění nevydrží dlouho.Také jsem připiloval nálitky na víku a nanesl na použité těsnění čevený silikonový tmel a skoro dva roky O.K.
Už se to tu řešilo několikrát - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=10870
Už se to tu řešilo několikrát - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=10870
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
Re: Olej z pod víka
ja ked som kupil auto a este som nevedel ze skrz jeden piest ide kompresia plus tlak turba do vane,som tam dal new tesnenie a isel to vyskusat.jedno poriadne vytocenie,otvorim kapotu,tesnenie na jednom mieste vytlacene smerom von,mierka oleja vystrelena kapota ostriekana od oleja a vytlacene gufero olejoveho cerpadla.
motor sa spravil dal som new tesnenie to korkove elring za 2€ a vsetko drzi jak ohen.
motor sa spravil dal som new tesnenie to korkove elring za 2€ a vsetko drzi jak ohen.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej z pod víka
já jsem si dneska všimnul při dolévání vody do ostřikovačů, že už tam mám taky malej průsak z podvíka... njn, fiat je v tomhle nepoučitelnej
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"