Vynechávání motoru

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lord Vader
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 27 zář 2009, 17:41
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Vynechávání motoru

Příspěvek od Lord Vader »

Zdravím, poslední dobou, během dvou týdnů se mi to stalo třikrát, jsem spozoroval, že když jedu mezi 1 000 - 2 000 otáčkami, motor na přestane táhnout. I když sešlápnu plyn na podlahu přes dva tisíce se nedostane, začne škubat. Auto se skoro zastaví bez tahu. Za pár sekund se zase dostane do otáček a je to v klidu. Taková chvilková indispozice. Řídící jednotka nehlásí žádný problém. Jen občas zahlásí vodu v palivovém filtru. Mám se bát? nebo je to normální..poslední dobou jezdím dost šetrně na spotřebu a motor nevytáčím nad 2 000 ot.
Díky za pomoc. Kuba
Multipla 05, 1,9JTD
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechávání motoru

Příspěvek od Mark L. »

No ja teda nevim, ale nebylo by lepsi odvodnit filtr a pak mudrovat? Pokud se do paliva a do vstriku ta voda dostane tak to jiste muze vynechavat. Spis se divim, ze to nezkape uplne. S tim bych asi nemel to srdce jezdit.
P.S. Ono lze jezdit do 2tis otacek? Ja vim je to diesel, taky ho nevytacim jako benzin, ale neprekracovat 2tis je snad tyrani :)
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Uživatelský avatar
Lord Vader
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 27 zář 2009, 17:41
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechávání motoru

Příspěvek od Lord Vader »

Tak jistě, proto se na to ptám. Jelikož mi hláška o vodě v systému vyskočí tak jednou-dvakrát do měsíce a nikde na naftovém filtru nemůžu najít okalovací ventil(dole je jen čidlo), chtěl jsem tu vodu ven dostat aditivy.
Týrání to není a motor se nedusí, samozřejmě že se nedá jezdit kdovíjak rychle, ale cestu do práce obstojně zvládnu se spotřebou pod 6l. Jinak bych se pod 7l neuměl dostat a má dlouhodobá spotřeba je tak 7,2l a to nejsem žádný střelec. Furt se divím kde všichni beou tu ůžasnou spotřebu 5-6l :shock: tak prostě zkouším jezdit jinak.
Multipla 05, 1,9JTD
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechávání motoru

Příspěvek od Mark L. »

To je zvlastni. Asi to teda patri do jinyho vlakna, ale kdyz uz jsi to nakousl, tak ja jezdim do 6l v zime a do 5.5l v lete. Rozhodne se neomezuju na 2tis otacek, ale je pravda ze auto nehonim jak zdutou kozu. Dosahnout teto spotreby pri mem rezimu (odhadem 10% mesto, 20% dalnice, 70%okresky) neni problem, mimo jine si proto tak v MPle libuju. Mam JTD 115k. Jak tak koukam ty mas rok 2005, takze MultiJET120k. Proste jiny motor. Ted mne nekamenujte, v tomhle si jistej nejsem.
Jinak o tom filtru je neco tu: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... ilit=odkal*
Manual o vypousteni kondenzatu rika: Obrázek
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Uživatelský avatar
Lord Vader
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 27 zář 2009, 17:41
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechávání motoru

Příspěvek od Lord Vader »

Multijet nemám, mám 115 JTD. Je divné, že já tam ten odkalovač nemám, jak už jsem psal na dně jsou jen káble od čidla, nic víc. A to ho mám nový, měněno ve Fiatu.
Jen škoda, že nemám manuál na Multu II, páč dle manuálu na starou verzi je tam hodně jiných věcí než mám já.
S tou spotřebou fakt nevím, je škoda, že na místním fóru chybí majitelé nových verzí abych mohl porovnat spotřebu.

Sorry za OT.
Multipla 05, 1,9JTD
Uživatelský avatar
Mark L.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 215
Registrován: 15 lis 2006, 10:59
Bydliště: Zastávka u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechávání motoru

Příspěvek od Mark L. »

Manual na MP-II mam, v anglictine. Stahl jsem ji z netu, mozna dokonce z odkazu nekde tady. Pokud chces, tak ti ho poslu pres uschovnu, posli mi SZ. Koukal jsem do nej, opravdu je tam pro problem s vodou ve filtru napsano pouze: "kontaktujte servis". No ja nevim, sam jsem to jeste nedelal, ale co ten smejd odpojit, vylit komplet do kyblu, vymenit filtr, zalit naftou a sup zpet? Na parkovisti asi tezko, vim.
P.S. Sam se musim podivat jestli tam odkalovac mam :)
Je zvlastni jak to ti Giacomove taliani delali, napr. pro Fiat 127 se v literaturach pise o vypustnim sroubu na nadrzi, ale nikdo ho nikdy nevidel. Proste tam neni :lol:
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Uživatelský avatar
Lord Vader
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 27 zář 2009, 17:41
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vynechávání motoru

Příspěvek od Lord Vader »

Supr, budeš hodný. Do SZ ti dám mejl.
No já jsem si na tu výměnu netroufl a tak jsem si ji nechal udělat ve Fiatu tři měsíce nazpět :shock: .
Multipla 05, 1,9JTD
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“