Problém s emisemi před STK
Moderátor: peta.smolik
Problém s emisemi před STK
Dobrý den přibližně půl roku jsem šťastným majitelem automobilu fiat palio weekend 1.2 54kW rok 2000 čtvrtý majitel (dva v Čechách) dovoz z Francie najeto 106000km. Auto podle mě jezdí dobře. Protože jsem laik a je to moje první auto, potřeboval bych trochu poradit. Než jsem jel na technickou nechal jsem si od automechanika skontrolovat spodek auta ,brzdy ,tlumiče, čepy, dolití náplní a světla to by mělo bejt OK. Dnes jsem byl na emisích a na podruhý jsem neprošel. V prvnim případě bych pochopil, že mi poslali rovnou domu-emise katastrofa.Prý se mám podívat na svíčky,kabely a vzduchovej filtr. Tak jsem rovnou z emisí zajel do prodejny náhradních dílů. Prodavači jsem vysvětlil vzniklou situaci otevřel jsem mu kapotu, že se koukne na ten vzduchovej filtr. Vzduchovej filtr katastrofa totálně zanešenej prachem a v prostoru pod ním spousta listího a takovejch těch květů z javoru, nevim jak se to tam mohlo dostat asi už to tam bylo dlouho. Tak jsem koupil novej filtr UFI a svíčky který tam maj bejt NGK BKR6EKC V-line,kabely vypadaly dobře tak jsem je nebral. Svíčky jsem si vyměnil sám mam na to golu s šestnáctkou nástavcem bez toho by to z toho prostoru člověk nedostal ani za zlatý prase. Předchozí svíčky byly champion RC 89 PYC. Plastovej kryt celýho sání jsem celej umyl jarem, potom jsem dal ten filtr. Po nastartování motoru bylo poznat celkové zlepšení, při jízdě se zlepšil výkon. Z vesela jsem vyrazil podruhý na emise, že to jako bude dobrý, ještě před tim jsem ujel asi 20 km abych pěkně prohřál vejfuk. No a na emisích jsem opět neprošel. Kontrolor mi povídal že ty svíčky a filtr pomohli, ale jedna hodnota emisí je stále hodně vysoká jakoby to šlo jen na tři válce. Takovej zvuk je slyšet zezádu od výfuku (prostřední a zadní tlumič týden starej Walker). Od kapoty to tolik znatelný neni. Mohly by to být prej propálený ventily, že si mám nechat přeměřit tlaky ve válcích. Mě ještě napadlo jestli by to nemohla být lambda sonda.
Prosím jestli měl někdo problém s emisemi dejte vědět jak jste to řešili PS: nechci na kontrole podplácet
Prosím jestli měl někdo problém s emisemi dejte vědět jak jste to řešili PS: nechci na kontrole podplácet
- Reklama
Re: Problém s emisemi před STK
Zkontroloval bych pro jistotu rozvodový řemen jestli není třeba o nějakej zub přeskočený a ještě bych dal do benzínu aditiva na čištění palivové soustavy a vyjezdil bych minimálně nádrž.A co termostat a zahřátí motru-je to v pořádku?A nechci být hnusnej , ale ty kilometry..???Ale jinak ti přeji , ať se to povede a hodně kilometrů bez problémů.
Re: Problém s emisemi před STK
Na rozvody jsem tak dopodrobna nekoukal. Minulý majitel tvrdil , že rozvody jsou vyměněný v 90000km, vizuelně vypadají dobře. Termostat a teplota motoru by měla být v pořádku. To aditivum do benzínu je dobrej nápad. V pondělí to skonzultuju s automechanikem už jsem dostal na dva šikovný doporučení, tak dam vědět co s tim bylo až to spraví. Pro příště to budem vědět a rozeberem si to sami.
Re: Problém s emisemi před STK
Podobnej problém jsem měl na Punťovi 1,2 75. Taky byly z výfuku slyšet zvuky, jak kdyby v něm byly díry. Motor jel tak nějak divně. Nakonec to byla jedna cívka. Stálo to 1.000,- Kč a teď jezdí jak vítr.
Re: Problém s emisemi před STK
Jo tak kdyby to byla jen ta zapalovací cívka tak to by byla paráda to bych koupil klíďo rovnou obě dvě hlavně když to nebude nic s motorem. Možná si ty cívky nemuseli rozumět s těma starejma svíčkama co tam neměli bejt. Hlavně se modlim aby nebylo nic s motorem. Moc jsem si to auto zatim neužil. Mam ho něco přes půl roku a najel jsem na něm necelý tři tisíce km. Ještě jsem na tom pořádně nezajel ty nový Continentálky a už bych to měl měnit - to teda ne. Snažim se k němu chovat s citem vytáčim to od dvouapůl maximálně na třiapůl tisíce otáček, když jedu do kopce. Nejsem zrovna příznivec výměny auta po tak krátký době. Dam to zejtra k tomu automechanikovi. Díky za radu.
Re: Problém s emisemi před STK
Reakce na ty otáčky. Neboj se tomu šlápnout občas na krk a vypálit saze.Ty motory to v pohodě snášejí a když nebudeš jezdit na plnej kotel pořád , tak mu neuškodíš .A to vypálení sazí-ono to není až tak jen obrazně.
Re: Problém s emisemi před STK
Tak jsem dnes auto odvezl k automechanikovi, až to bude hotový tak dam vědět co s tim bylo. Na ty emise a technickou mi zajede sám. Hlavně když mi řekne co s tim dělat. Tak zatim
Re: Problém s emisemi před STK
Daj vediet, ako to dopadlo. Nema nahodou Palio uz Kat? Teda asi ano, ked ma lambdu a je 2000rv. Ten moze byt cely vypaleny.
Punto Sporting 1.2 16V 59kW 2002 - 188A6000
Re: Problém s emisemi před STK
Zítra by to auto možná už mohlo být. Myslim, že jsem to dal k opravdu šikovnýmu chlapíkovi. Co jsem se zatím dozvěděl, tak jedna ze závad byl čtvrtej válec- špatně táhnul takže výměna těsnění. Další co se k tomu přidalo byl přeskočenej rozvodovej řemen o jeden zub. Když už byly pohromadě tyto dvě věci tak mi mechanik ještě volal, že v řídící jednotce kterou zresetoval začínají zlobit údaje od lambda sondy tak koupí novou. Na ty zapalovací cívky jsem se zapoměl zeptat.Ve středu jsem mu donesl pěnové dorazy oproti původnim to vypadá spíš jako kus světle žlutého plastu, měl už jsem je objednané jinak bych to nechal na odborníkovi. Při montáži těchto dorazů zjistil, že je prasklá jedna zadní pružina. Řekl jsem mu aby koupil obě nový. Ještě se podívá jak je natom olej v převodovce a možná vymění chladící kapalinu. Oproti fridexu mi doporučil ňákej zelenej antifreez, ještě se musim zeptat kvůli dolití, od jakýho je výrobce. Pro jistotu to auto skontroluje celý. Tak zatim ještě napíšu celkovej souhrn a závěrečnej verdikt s emisí a STK.
Re: Problém s emisemi před STK
Zatial to vyzera na dost vola roboty. Predosly majitel vedel, preco to predava.
Punto Sporting 1.2 16V 59kW 2002 - 188A6000
Re: Problém s emisemi před STK
ked citam tie opravy,tak sa priprav na pekne prachy za opravu,budem zvedavy na cenu
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Re: Problém s emisemi před STK
Tak páni Páliáci dnes jsem vyzvedl to auto ze servisu. Emise a technická je hotová
Poodhaluji výpis z faktury : diagnostika 500 Kč
těsnění hlavy válců 486 Kč
těsnění výfuku 121 Kč - před čtrnácti dny jsem dával novej prostřední a zadní díl Walker ale chtělo to trochu dotěsnit
těsnění víka ventilů 198 Kč
rozvodový řemen 569 Kč - ten byl přeskočenej o jeden zub a asi toho měl dost nataháno určitě víc než kolik mi bylo při koupi řečeno
napínací kladka 633 Kč
čistič 120 Kč
3 litry nemrznoucí směs chladiče 300 Kč - na dolití mám kupovat zelený antifreeze byl mi doporučen před fridexem - lepší ochrana proti korozi
2ks zadní pružina 4676 Kč - jedna byla prasklá tak jsem dal vyměnit obě tu zdravou jsem si schoval do náhrady
lambda sonda 2492 Kč - byla dost orezlá a taky ohlá házela chyby do řídící jednotky
palivový filtr 419 Kč - nevim jestli byl kdy měněn tak jsem ho dal vyměnit taky
práce 3600 Kč - kromě výměny uvedených dílů byl skontrolován olej v převodovce 5 let stáří OK. Dále byla provedena
celková prohlídka vozu před technickou kontrolou. Montáž gumových dorazů mezi zadní pružiny,
které jsem si donesl.
emise+ technická 1000 Kč - jsem rád že jsem tam nemusel ject potřetí a že to za mě udělal někdo jinej mě by zase poslali domu
celková cena po zaokrouhlení 15000 Kč
Další moje výdaje byly svíčky NGK BKR6EKC V-Line a vzduchovej filtr Ufi 1100 Kč, výfuk 3883 Kč, zimní gumy 5000 Kč
Závady zjištěné při STK lehké (A) (4) -klouby, páky a tyče řízení, zadní náprava (vidlice), rám nos. konstr.-spojení dílů, palivové potrubí.
Asi by to sneslo ještě jedno kolo oprav v servisu ale nejdřív musim došetřit, právě vyschla peněženka. Asi si zavedu pracovní neděle.
Tak zatim čus a ať nam to všem pěkně upaluje
Poodhaluji výpis z faktury : diagnostika 500 Kč
těsnění hlavy válců 486 Kč
těsnění výfuku 121 Kč - před čtrnácti dny jsem dával novej prostřední a zadní díl Walker ale chtělo to trochu dotěsnit
těsnění víka ventilů 198 Kč
rozvodový řemen 569 Kč - ten byl přeskočenej o jeden zub a asi toho měl dost nataháno určitě víc než kolik mi bylo při koupi řečeno
napínací kladka 633 Kč
čistič 120 Kč
3 litry nemrznoucí směs chladiče 300 Kč - na dolití mám kupovat zelený antifreeze byl mi doporučen před fridexem - lepší ochrana proti korozi
2ks zadní pružina 4676 Kč - jedna byla prasklá tak jsem dal vyměnit obě tu zdravou jsem si schoval do náhrady
lambda sonda 2492 Kč - byla dost orezlá a taky ohlá házela chyby do řídící jednotky
palivový filtr 419 Kč - nevim jestli byl kdy měněn tak jsem ho dal vyměnit taky
práce 3600 Kč - kromě výměny uvedených dílů byl skontrolován olej v převodovce 5 let stáří OK. Dále byla provedena
celková prohlídka vozu před technickou kontrolou. Montáž gumových dorazů mezi zadní pružiny,
které jsem si donesl.
emise+ technická 1000 Kč - jsem rád že jsem tam nemusel ject potřetí a že to za mě udělal někdo jinej mě by zase poslali domu
celková cena po zaokrouhlení 15000 Kč
Další moje výdaje byly svíčky NGK BKR6EKC V-Line a vzduchovej filtr Ufi 1100 Kč, výfuk 3883 Kč, zimní gumy 5000 Kč
Závady zjištěné při STK lehké (A) (4) -klouby, páky a tyče řízení, zadní náprava (vidlice), rám nos. konstr.-spojení dílů, palivové potrubí.
Asi by to sneslo ještě jedno kolo oprav v servisu ale nejdřív musim došetřit, právě vyschla peněženka. Asi si zavedu pracovní neděle.
Tak zatim čus a ať nam to všem pěkně upaluje
Re: Problém s emisemi před STK
Ještě jsem zapoměl připojit že auto jede o poznání líp, když ten čtvrtej válec zase taky táhne a nemusim při rozjezdu tolik šlapat na plyn. celkově je to svižnější a míň hlučný
Re: Problém s emisemi před STK
Tak tomu sa hovori ... draha Stk a Ek, ale zase na druhej strane mas vsetko ok a hlavne vies ze tie diely tam aj su:o))
Inak niektore diely ako lambda a vzduchovy filter sa mi zdaju doost drahe...
Inak niektore diely ako lambda a vzduchovy filter sa mi zdaju doost drahe...
Fiat Punto Sporting MK1 1.2 16V - 86HP+LPGPOWER
L'auto è in ottime condizioni di meccanica anche carrozzeria ed ha interni in pelle nera originale Momo.
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=6387
Fiat Forever.
L'auto è in ottime condizioni di meccanica anche carrozzeria ed ha interni in pelle nera originale Momo.
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=6387
Fiat Forever.
Re: Problém s emisemi před STK
U toho vzduchovýho filtru je to cena i s těma svíčkama. samotnej filtr stál přibližně 240 Kč. A ta lambda sonda tak je 2492 Kč. No a jsem rád že to auto je celkem pohromadě a práce byly provedeny kvalitně, ale ještě to chce vychytat ty menší závady až došetřim. Rozhodně chci aby ňákej čas ještě sloužilo.