část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od kubinec »

prosím o radu jak zlepšit výkon topení aby lépe topilo teď v mrazech a př. okno se celé rozmrazilo.
dnes jsem jel cca 40km a když jsem dojel do cíle př. okno bylo ve spodní části rozmrzlé a ta vrchní část stále namrzlá

pomohlo by např karton papírový a zakrýt přední masku?

vodu mám na min. rysce

nejteplejší vzduch z vývodů bylo při zapnutí větráku na 1.stupeň, jakmile jsme dal 2 a pak 3 stupeň tak vzduch byl stále chladnější
je pravda že dnes bylo přes celý den kolem -12 stupňů
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Reklama
 

Mr.pilot
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 381
Registrován: 12 bře 2009, 18:46
Bydliště: chocerady

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od Mr.pilot »

vyměň termostat a začne to topit.jinak je normální že pokud zapneš topení tak to ochlazuje chladící systém a čím větší rychlost vzduchu tim míň se ohřeje.takže největší teplo z topení půjde vždy na nejniší stupeň.Ale pokud se ti nohřeje motor tak to chce novej termostat
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od kubinec »

termostat vyměnit? je to složitá záležitost na výměnu? lze to provést doma v garáži svépomoci?
anebo také mě napadlo jestli to nemůže být zavzdušněné?
ja jsem totiž někdy v létě povoloval takové ty umělohmotné matky na chladiči abych to odvzdušnil, ale někdo mi říkal že jsem udělal blbost, mohlo to být způsobené tím poviolením těch matiček?
díky
Naposledy upravil(a) kubinec dne 23 led 2010, 22:14, celkem upraveno 1 x.
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od xeromax »

ano v pohode, vypustit chladiaci, odpojit hadicu od termostatu, odkrutit sroby ktorymi je termostat upevneny (2 alebo 3ks) vybrat termostat, a potom naopak s novym termostatom, robota na prvy krat tak na dve hodinky,

este jedna rada proti zamrzaniu okien, nedavaj karton pred chladic, daj si ho vecer na okno a je po probleme, aj pri -30 mas rano okno pekne ciste
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od kubinec »

a nemůže se to pak nějak zavzdušnit?
našel jsem jeden termostat na autokelly - Starline za 288.- kč, co myslíte není to nějaký šmejd za tu cenu?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Mr.pilot
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 381
Registrován: 12 bře 2009, 18:46
Bydliště: chocerady

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od Mr.pilot »

pohopitelně se to pak musí odvzdušnit právě tou plastovou matkou na tý hadici.normálně doleješ chladící kapalinu natočíš motor chvíli počkáš jestli hladina neklesne pod rysku případně doliješ,pak s natočenym motorem povolíš tu matku na hadici a počkáš dokud s toho nezačne vytékat kapalina,pak ji jen utáhneš.
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/termost.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Mr.pilot
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 381
Registrován: 12 bře 2009, 18:46
Bydliště: chocerady

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od Mr.pilot »

cena já bych řek poměrně normální pok si dobře pamatuju tak třeba na favorita stál termostat kolem 60kč ještě nedávno
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od kubinec »

a motor zahřát na provozní teplotu? nebo stačí jen cvhíličku a pak odvzdušnit?
poněvadž ted při těch mrazech se motor snad při volnoběhu nemůže pořádně zahřát
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Mr.pilot
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 381
Registrován: 12 bře 2009, 18:46
Bydliště: chocerady

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od Mr.pilot »

tam jde o to aby kapalina cyrkulovala v systému a dostaly se pryč bubliny,takže ani ohřáté být nemusí.
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od PotkanGT »

chalani mam dotaz.ako sa odvzdusnuje chladiaci okruh na punte GT???dvakrat som mal vypustenu vodu a nezaznamenal som nejaku zmenu kury to slusne ale pokial sa dobre pametam tak na une pokial sa to neodvzdusnilo tak to nekurilo vobec.

PS:vsimol som si jednu anomaliu.ked idem na aute motor je zohriaty na prevadzkovu teplotu a kurenie pustene naplno,vzdy ked idem nejaku ostrejsiu zatacku tak z kurenia vyfukne uplne vrety vzduch.ale len nachvilku.cim to moze byt???robi to len v zakrutach po rovinke vobec
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od Pepik »

PotkanGT píše:chalani mam dotaz.ako sa odvzdusnuje chladiaci okruh na punte GT???dvakrat som mal vypustenu vodu a nezaznamenal som nejaku zmenu kury to slusne ale pokial sa dobre pametam tak na une pokial sa to neodvzdusnilo tak to nekurilo vobec.

PS:vsimol som si jednu anomaliu.ked idem na aute motor je zohriaty na prevadzkovu teplotu a kurenie pustene naplno,vzdy ked idem nejaku ostrejsiu zatacku tak z kurenia vyfukne uplne vrety vzduch.ale len nachvilku.cim to moze byt???robi to len v zakrutach po rovinke vobec
Jestli se ti neplácá(utržené ovládání) nějaká klapka v palubovce která přepouští teplý vzduch.Sleduj za jízdy teplotu chladící kapaliny.Když ti otevře termostat,tak o kolik ti klesne teplota.Když o hodně tak už má velkou hysterezi a bylo by dobré ho vyměnit.I ten karton před chladič pomůže.Ale pak je dobré sledovat teplotu aby jsi ho tam nezapoměl a až bude teplo tak by jsi vařil.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: část okna je po cca 30 km stale zamrzlé

Příspěvek od Toti »

PotkanGT píše:PS:vsimol som si jednu anomaliu.ked idem na aute motor je zohriaty na prevadzkovu teplotu a kurenie pustene naplno,vzdy ked idem nejaku ostrejsiu zatacku tak z kurenia vyfukne uplne vrety vzduch.ale len nachvilku.cim to moze byt???robi to len v zakrutach po rovinke vobec
A nerobí ti to len ked ideš do lavotočivej zakruty ? lebo ja som si to tiež všimol, že ked mam pustene ofukovanie cez stredny fukar tak pri lavotočivej zakrute cítim že ma ofukne teply vzduch ale to bude podla mna tým že sa auto otáča a nejak sa asi vtedy zmení prudenie voči stojacemu vzduchu v aute alebo tak nejak lebo inak si to neviem vysvetliť :D
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“