CNG - Problém se startováním
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
CNG - Problém se startováním
Mám multiplu r.v.2000, benzín- CNG. Automaticky nastartuje na benzín akorát 1. start po natankování CNG. Pak už jen při ručním zapnutí benzínu. Setkal se s tím někdo, asi to není nornální stav.
Díky za radu
Milan
Díky za radu
Milan
mimat
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
mam take cng
kdyz to stoji pres noc tak pri startu to nastartuje na benzin, ale hned prepne na plyn a pokud v tu chvili trosku neproturuji motor, tak hned zdechne
ohraty to uz nedela
nevim, jestli je to normalni, ale ja uz to neresim
bud si manualne prepnu na benzin, nastartuji, rozjedu se a prepnu na plyn
nekdy si skytne, ale kdyz jede, tak se plyn chyti
nebo nastartuji jako-by na plyn (startuje na benzin, ale ihned se prepne) a malinko proslapnu plyn
kdyz to stoji pres noc tak pri startu to nastartuje na benzin, ale hned prepne na plyn a pokud v tu chvili trosku neproturuji motor, tak hned zdechne
ohraty to uz nedela
nevim, jestli je to normalni, ale ja uz to neresim
bud si manualne prepnu na benzin, nastartuji, rozjedu se a prepnu na plyn
nekdy si skytne, ale kdyz jede, tak se plyn chyti
nebo nastartuji jako-by na plyn (startuje na benzin, ale ihned se prepne) a malinko proslapnu plyn
Re: CNG - Problém se startováním
u CNG Multipel do roku 2001 je to normální stav. Startuje vždy na to, s čím si to chcípal (s vyjímkou toho tankování). Teprve novější verze (s EOBD) cca od roku 2001 automaticky startují na benzín a za chvíli přepínají.
Mám taky rok 2000 a chová se úplně stejně jako ty píšeš. Skoro to beru jak plus, ani v mraze nemám se startováním na plyn problém.
Mám taky rok 2000 a chová se úplně stejně jako ty píšeš. Skoro to beru jak plus, ani v mraze nemám se startováním na plyn problém.
Re: CNG - Problém se startováním
To Houmr: Nemas pravdu, ja mam r.v.2000 a startuje vzdy na benzin, pak autmatika prepina na plyn.
-----------------------------------
Multipla 1,6 BiPower, r.v. 2000
Multipla 1,6 BiPower, r.v. 2000
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: CNG - Problém se startováním
Asi se to láme nějaký měsícem v roce 2000. Mám totiž taky r.v. 2000 a startování stejné jako Houmr - vždy plyn, pokud není přepnuto na benzín (mimo startu po natankování).XpavelX píše:To Houmr: Nemas pravdu, ja mam r.v.2000 a startuje vzdy na benzin, pak autmatika prepina na plyn.
1,6 16V BiPower
Re: CNG - Problém se startováním
Jo, jo, mám to zrovna tak. A výroba? 11/2000
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: CNG - Problém se startováním
Mišan píše:Jo, jo, mám to zrovna tak. A výroba? 11/2000
Já 4/2000
1,6 16V BiPower
Re: CNG - Problém se startováním
Já mám bipower 12/2000 startuje na to, čím dojela.
Chlapi, kdo ví, kde najdu benzinový čerpadlo? Když startuju na benzin, tak cca 3 sekundy běží, pak zakucká a zhasne. Druhý start už v pohodě, je to pořád stejný. Prý snad zasekané sítko u palivovýho čerpadla, ale nemohu na podlaze najít přístup zeshora k nádrži a čerpadlu. Je úplně vzadu pod kufrem. Poradíte?
Chlapi, kdo ví, kde najdu benzinový čerpadlo? Když startuju na benzin, tak cca 3 sekundy běží, pak zakucká a zhasne. Druhý start už v pohodě, je to pořád stejný. Prý snad zasekané sítko u palivovýho čerpadla, ale nemohu na podlaze najít přístup zeshora k nádrži a čerpadlu. Je úplně vzadu pod kufrem. Poradíte?
Bipowerák
Re: CNG - Problém se startováním
Našel jsem toto, hledal bych na podlaze někde mezi sedačkama a kufrem, jinde to být podle mě nemůže...
- Přílohy
-
- bipower.jpg (22.56 KiB) Zobrazeno 10900 x
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: CNG - Problém se startováním
Díky za schema, taky to vypadá, že vývd uprostřed je trochu utopený pod hodní hranou nádrže. Ptal jsem se přímo na Fiatu, dívali se do dílenské příručky a nenašli přístup k benzinovýmu čerpadlu. Podle nich musím vyndat nádrž, abych se dostal k přesuvné matici a čeropadlu. Vyndal jsem koberec a tlumicí hmotu na podlaze od zadku kufru až těsně za přední sedačky a našel jsem jenom gumovou krytku 2x3 cm (v místě pod prostřední zadní sedačkou), ze které leze kabelový svazek. To by odpovídalo tomu, co mi řekli v servisu - kabely k čepadlu a čidlu množství benzinu jdou nad podlahou, ale čerpadlo je tam fakt až pod plechem podlahy bez jakékoliv zátky či možnosti průchodu dolů. Jinak další specialita bipowerky - má filtr paliva, a to až v motorovém prostoru vlevo a vypadá podobně jako ten na naftu - tedy válec na stojáka. Podívám se na něj. Taky zkusím sehnat někoho, kdo mi změří tlak benzinovýho čepadla až na vývodu v motorovém prostoru.
Že bych sundaval nádrž s tím, že to není tutovka chyba v čerpadle, tak to zkusím prověřit ještě jednodušeji.
Že bych sundaval nádrž s tím, že to není tutovka chyba v čerpadle, tak to zkusím prověřit ještě jednodušeji.
Bipowerák
Re: CNG - Problém se startováním
Pokud to má benzínový filtr, tak určitě zkusit vyměnit - jen jsem tuto položku v seznamu Autokelly nenašel, asi to taky bude specialitka. Změřit tlak taky dobrý nápad a teprve potom pro čerpadlo. Poruchy na multiple prostě nesmí mít jednoduché řešení
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: CNG - Problém se startováním
Je u CNG zajištěno,že při provozu se netočí palivové čerpadlo v benzínové nádrži?
Re: CNG - Problém se startováním
Tak jedna věc je jistá, nádrž se musí pro přístup k čerpadlu demontovat. Zkusím tedy zkontrolovat tlak benzinu a pak uvidím.
Bipowerák
Re: CNG - Problém se startováním
Na CNG nejde nastartovat? Tedy čistě teoreticky. U manuálních systémů LPG tak lidé v létě startují běžně.
Re: CNG - Problém se startováním
Na cng běžně nastartuju do 0 oC. Napoprvé chytí a běží jako hodinky. Jenže při větším mrazu od - 5 oC chytá na cng strašně špatně, když bylo -10 oC, tak to jen točilo a nic. Do mrazu tedy potřebuji, aby fungovalo startování na benzin, které blbne i v těchto teplotách - chytí a po cca 3 sek běží sekundu nepravidelně a pak úplně zhasne. Po druhém nastartování už běží v pohodě. Tak to jepořád stejné.
V mrazu v prosinci kolem - 8 prostě starter točil jako blazen - dal jsem to přes kabely a baterku druhýho auta - klidně půl minuty a nic. Ani na cng ani na benzin. Odtáhl jsem auto Fiatu servisu, dali do tepla a ráno auto chytlo jako hodinky naporvé. Dignostiku udělali a čistá. Jenže pak pokles venkovní teploty a opět problém. Vidím to v přívodu benzinu, protože na plyn chytá nad nulou bezva, tedy elektrika by měla být OK.
Dostal jsem tip na zoxidované kontakty relátek - palivového čerpadla - přechodový odpor. Včera vyčistil, stále stejné. Dám klíček na jedničku a cca dvě sekundy slyším tlačit palivové čerpadlo.
Svíčky jsem dal v prosinci po stávce auta nové - Brisk Silver přímo na LPG/CNG, ale proti těm starým to podle mně chytá na benzin ještě trochu hůř. Nechce se mi kupovat další nové svíčky, připadal bych si jako blázen.
Vstřiky benzinové mám čerstvě propláchnuté - považoval jsem to za prvotní závadu. Zacpané nebyly, hodnoty před a po proplachu téměř stejné - taky se start na benzin po proplachu nezměnil. Bipowerka automticky startuje na to, na co dojela. Dá se nějak zjistit, zda benzinové čerpadlo správně tlakuje - četl jsem, že má mít 2,8-3,2 atmosféry? K čerpadlu se totiý dostanu, jen když demontuju nádrž - specialita verze Bipower.
V mrazu v prosinci kolem - 8 prostě starter točil jako blazen - dal jsem to přes kabely a baterku druhýho auta - klidně půl minuty a nic. Ani na cng ani na benzin. Odtáhl jsem auto Fiatu servisu, dali do tepla a ráno auto chytlo jako hodinky naporvé. Dignostiku udělali a čistá. Jenže pak pokles venkovní teploty a opět problém. Vidím to v přívodu benzinu, protože na plyn chytá nad nulou bezva, tedy elektrika by měla být OK.
Dostal jsem tip na zoxidované kontakty relátek - palivového čerpadla - přechodový odpor. Včera vyčistil, stále stejné. Dám klíček na jedničku a cca dvě sekundy slyším tlačit palivové čerpadlo.
Svíčky jsem dal v prosinci po stávce auta nové - Brisk Silver přímo na LPG/CNG, ale proti těm starým to podle mně chytá na benzin ještě trochu hůř. Nechce se mi kupovat další nové svíčky, připadal bych si jako blázen.
Vstřiky benzinové mám čerstvě propláchnuté - považoval jsem to za prvotní závadu. Zacpané nebyly, hodnoty před a po proplachu téměř stejné - taky se start na benzin po proplachu nezměnil. Bipowerka automticky startuje na to, na co dojela. Dá se nějak zjistit, zda benzinové čerpadlo správně tlakuje - četl jsem, že má mít 2,8-3,2 atmosféry? K čerpadlu se totiý dostanu, jen když demontuju nádrž - specialita verze Bipower.
Bipowerák