Patrik píše: Od 1.3 JTD v Puntu bych čekal 4 i míň... To mě zklamalo.
Tak to mě nezklamalo. Onu trasu co uvádíte (60km I.tř.) při standardní jízdě pojede Punto tak 3,9 - 4,2l/100km podle toho jak budu spěchat (otáčky 2200-2600) a pojede to bez problémů 100.
Já jsem demonstroval stálé (testovní) trasy, na kterých jsem byl něco schopen posoudit. Ony testované trasy zpravidla jsou prostě dané svým charakterem provozu, style jízdy apod. A to se s tím moc nepárám, nekoukám jestli ušetřím nějaké deci nebo ne. Já jsem jen chtěl posoudit, zda to aditivum má cenu nebo ne.
Každý ať si udělá svůj závěr. Prezentuji zde jen to, co jsem zjistil.
Zkus se zeptat toho známého se zázračnou Octávií, když pojede Mnichov z Prahy za 4hodiny za kolik pojede? Řekneli něco pod 6l/100km, tak alespoň já si myslím své (i tu jsem měl v ruce, sice v kombi, ale to je fuk). Se Stilem jsem to jezdil i za 8,5 - 8,8, ani jsem nemrk a to mělo 6 kvaltů.
Za ten čas tuto vzdálenost a v tom provozu (před Mnichovem samá zácpa a pak to zase jede jak o život a zase stojíš a to několikrát) nemůžeš jet a to ani u nás pod 140. Jinak třeba Hranice jezdím +/-140 a to stále, kopec nekopec, nasadím 3000 ot/min a je vystaráno, pokud to samozřejmě jde s dopravním provozem, zpravidla jezdím tak 3,15 - 3,30hod, motor zase +/- 2900-3100ot/min.
A politik...fuj. Jinak s omlouvám za složité souvětí, ale píšu jak mě jde myšlenka na "jazyk".
A odpověď Kufimu - kolik to točím je patrné z odpovědi výše a k zatížení vozu. Jsem slušně živený 105, taktéž můj boxer a žena je sice subtilnější 58kg. Když to sečtu, tak v průměrné zatížení 250 až 30kg (v létě méně v zimně více). Také svoji roli hraje střešní nosič s boxem na lyže a to zejména po dálnicích.
Loňskou letní dvolenou - Sardini jsem jel v půměru za 4,6 (žádné roviny+dálnice). Například Livorno Praha jsem jel nonstop za 11hodin (nějaké menší přestávky) poměrně velmi svižně přes noc a bylo mě jedno zda to žere 4 nebo 6.