CNG

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Jenda B
Začátečník
Příspěvky: 32
Registrován: 23 lis 2007, 00:54

CNG

Příspěvek od Jenda B »

V poslední době mám problém , že po uvolnění nohy z plynu se volnoběh zahoupe a někdy i zhasne motor při provozu na CNG, na benzín to nedělá..
A druhý dotaz: mají se nějak ošetřovat ventily? Ikdyž jsou samostavitelné hydraulikou automaticky asi na CNG více trpí?

Díky za rady

Jenda B.
Reklama
 

XpavelX
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 08 říj 2007, 10:22

Re: CNG

Příspěvek od XpavelX »

Zrejme skrtici klapka, uz se to tu resilo... Zkus ji pricistit, podrobnosti jsou nekde v jinem vlaknu...
-----------------------------------
Multipla 1,6 BiPower, r.v. 2000
Jenda B
Začátečník
Příspěvky: 32
Registrován: 23 lis 2007, 00:54

Re: CNG

Příspěvek od Jenda B »

Mě se ale zdá, že škrtící klapka je společná pro oba paliva a na benzínu mi to nedělá, tak to asi bude něco jiného?

J.B.
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CNG

Příspěvek od Alda »

Jenda B píše:Mě se ale zdá, že škrtící klapka je společná pro oba paliva a na benzínu mi to nedělá, tak to asi bude něco jiného?

J.B.
Měl jsem stejný problém a byla to klapka, pomohlo jen pročištění k tomu určeným sprejem. Od té doby (2,5 roku) v pohodě. Může to být určitě i něco jiného, ale tohle je hned udělané a nic to nestojí.
1,6 16V BiPower
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CNG

Příspěvek od kubiii »

Alda píše:Měl jsem stejný problém a byla to klapka, pomohlo jen pročištění k tomu určeným sprejem. Od té doby (2,5 roku) v pohodě. Může to být určitě i něco jiného, ale tohle je hned udělané a nic to nestojí.
Tu klapku jsi čistil sprejem stříkaným do sání? Já to v létě dělal sprejem Liqui Molly, který má i takovou prodlužovací hadičku, ale motor měl při vstřiku vždycky tendenci se rychle udusit. Pak ani nešel nastartovat motor, než čistící tekutina neodtekla. Dělal jsem to podle návodu, ale nevím, jestli jsem přecejen nedělal něco špatně... :?:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CNG

Příspěvek od Alda »

kubiii píše:
Alda píše:Měl jsem stejný problém a byla to klapka, pomohlo jen pročištění k tomu určeným sprejem. Od té doby (2,5 roku) v pohodě. Může to být určitě i něco jiného, ale tohle je hned udělané a nic to nestojí.
Tu klapku jsi čistil sprejem stříkaným do sání? Já to v létě dělal sprejem Liqui Molly, který má i takovou prodlužovací hadičku, ale motor měl při vstřiku vždycky tendenci se rychle udusit. Pak ani nešel nastartovat motor, než čistící tekutina neodtekla. Dělal jsem to podle návodu, ale nevím, jestli jsem přecejen nedělal něco špatně... :?:
Jo byl to sprej přímo do (před) škrtící klapku. Dělal mi to můj mechanik, já jen stál a koukal. Pokud má paměť sahá, nechali jsme to po pročištění asi 1/4 hod "působit". Co to bylo přesně za značku nevím, ale je fakt že je to od té doby v pohodě. Předtím to na CNG nedrželo otáčky, našlo by se to někde tady na fóru aneb než se zeptám tak hledám!! (že Darko)
1,6 16V BiPower
Jenda B
Začátečník
Příspěvky: 32
Registrován: 23 lis 2007, 00:54

Re: CNG

Příspěvek od Jenda B »

V mém případě to však není tím, že by mi nedržely volnoběžné otáčky.
Myslíte, že se ta škrtící klapka týká i toho, když to dělá jen u okamžitého ubrání plynu?
Mě se to při okamžitém ubrání plynu asi 3x zhoupne, a pak už otáčky drží normálně. Někdy se to zhoupne i tak, že motor zhasne úplně. Při provozu na benzín se mi toto neprojevuje. Jelikož škrtící klapka je pro benzín i plyn společná, pak by se to přece mělo projevit u plynu i u benzínu, ne? Fakt nevím. Ale s tím sprejem to můžu zkusit. Díky za rady. J.
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CNG

Příspěvek od kubiii »

Alda píše:Jo byl to sprej přímo do (před) škrtící klapku. Dělal mi to můj mechanik, já jen stál a koukal. Pokud má paměť sahá, nechali jsme to po pročištění asi 1/4 hod "působit". Co to bylo přesně za značku nevím, ale je fakt že je to od té doby v pohodě...
Když to dělal mechanik, tak to se divím, že klapku nečistil tak, jak by se čistit měla - tedy vydělat a hadřík a čistič do ruky. Já si na to netroufal, ale asi zbytečně, jsou to jen 3 nebo 4 šrouby (možná je to s plynem složitější?). Sprej je jen "hotfix". Podle návodu se má nastříkat a nechat působit, ale potom se má i stříkat za chodu a při tom se to strašně dusilo (měly by se tím čistit i vstřiky).
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“