Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Zdravím všetkých nadšencov Punta . mám MkII a neidú mi povoliť šrúby na kolesách, neviem či sú strhané závity alebo aky tam može byť problém? Skúšal som ich povoliť trocha mi išli no potom ich znova seklo a nechceli viac ísť nechcel som ich na silu povoľovať pretože sa bojím aby som neodtrhol hlavičku šruby. Mali ste už niekto taký problém? Ako ste ho vyriešili? Dik za všetky rady
napr. mám šrubu nahriať z kyslik-plynom a povoliť ju s pneumatickou doťahovačkou?
napr. mám šrubu nahriať z kyslik-plynom a povoliť ju s pneumatickou doťahovačkou?
- Reklama
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Já bych to první vystříkal penetračním olejem. To nejde ani jeden? I když se kolové šrouby mazat nemají,já je mažu Copaslipem http://www.prumyslovamaziva.cz/prumyslo ... 500g-plech" onclick="window.open(this.href);return false; Nahřívat to autogenem není dobrý nápad,neprohřeješ to rovnoměrně a tím spíš urveš hlavu
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Vyskúšaj ich povoliť na silu. Čo to dá ako sa vraví. Hlavičku by si nemal urvať, je to M12 skrutka a tá unese okolo cca 200 kilogramov na tah. A na krut by mala rádovo vydržať takú istú zátaž. Ak to nepojde potom pomôže už iba odvrtanie.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Také řešení Když to nejde silou,použij ještě větší sílu. Ale urvat šroub zase takový problém není. Pokud nasadí na klíč metrovou lešeňovku,tedy doufám na normální klíč,ne ten co mám v autě,z hliníku
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Na ořech navař pořádnou kulatinu a stoupni si na to. Takto utažený to může ubýt jedině ze servisu utahovákem
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Fiat GP 1.9 (2006)
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Tak je pravda, že občas sa aj skrutka urve. Ale tie skrutky čo máme na kolesách su neni len tak z obyčajnej ocele. Sú to valcované šroby, kde aj ten záviť nebol vyrobený vyrezaním klasickym závitovým očkom ale vyrobený špecialnymi valcovacími stolicami. Len sa neboj a skús to riadne odtiahnúť. Ja som strojár a u nás v robote si dakedy musia pomôcť aj 2metrovou trubkou čo dajaký umelec to utiahol. Ja si myslím, že ísť povoliť pôjdu. Skôr strhneš 6hran na klúči ako urveš tú skrutku.Petr1968 píše:Také řešení Když to nejde silou,použij ještě větší sílu. Ale urvat šroub zase takový problém není. Pokud nasadí na klíč metrovou lešeňovku,tedy doufám na normální klíč,ne ten co mám v autě,z hliníku
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Strhneš i ty válcované a né ,že né
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Tak jak psali výše, nemusíš se bát toho, že bys to utrhnul. Ten šroub by měl vydržet zatížení necelých 5 tun (dle tabulek průřezu, pevnost v tahu okolo 800MPa).
Pokud máš origo klíč (taková fajfka), tak se na to normálně postav, nebo si poskoč. Musí to jít povolit. Já tak povoluji šrouby vždycky a vždycky šly dolů Když si to chceš trochu ulehčit, prostříkni to předem WD40, pak to půjde lépe.
Pokud máš origo klíč (taková fajfka), tak se na to normálně postav, nebo si poskoč. Musí to jít povolit. Já tak povoluji šrouby vždycky a vždycky šly dolů Když si to chceš trochu ulehčit, prostříkni to předem WD40, pak to půjde lépe.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Origo klíč je z hliníku Používám ten z bývalého Favoritu. Poctivá ocel 5tun v tabulkách sice vypadá dobře ,ale urvaných šroubů jsem už viděl hodně.Asi vada materiálu
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Mno na ten hliník si přišel jak? Já tam mám teda pozinkovanou ocel. Asi jiná výbava je v těch novějších Puntech Bohužel jsem neviděl žádný zlomený šroub z kola, navíc já hovořil o pevnosti v tlaku, ne v krutuPetr1968 píše:Origo klíč je z hliníku Používám ten z bývalého Favoritu. Poctivá ocel 5tun v tabulkách sice vypadá dobře ,ale urvaných šroubů jsem už viděl hodně.Asi vada materiálu
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
K čemu je pevnost v tlaku když tím šroubem kroutíš? 1,5 lešeňovka a pořádný klíč a urveš i ten tvůj pětitunový šroub A v Puntu je fakt super klíč ,mě teda nepřipadá z oceli ,je to jak hračka . Jinak poznámka na okraj. Fiat Punto má pár věcí pěkně forových . Nádržka ostřikovačů je jak Tesco okena,většina interiérových krycích plastů je jak hračka z Číny. Hodnota interiéru nedosahuje ani na Felicii. A vrcholem jsou zadní švihadla Upevnění jak kolo na kočárku. Ale to je už ot a vlastně mi to nevadí,mám auto na dopravu Čím modernější auta tím větší sračky. Všude se šetří.
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Pevnost v tlaku je právě jen proto, aby to udrželo kolo na svém místě. Nemyslíš, že primární f-ci bude tlak? Chceš řící, že utahuješ kola lešenářskou trubkou? Jinak vezmi si magnet a uvidíš, že to je ocel
Trocha OT, neodpustím si také komentář. Je třeba se na to dívat i z jiného úhlu pohledu. Dělám v automotive, konkrétně vývoj klima komponent, takže vím, jaké tam jsou tlaky na úspory. Veškeré věci podléhají kontrolám a testování. Specifikace na komponenty přesahují bezpečnost. To že některé automobilky je mají přísnější než ostatní je zřejmé (například skupina okolo německých OEM - VW, Audi, Daimler...je mají celkem hodně přísné). Auta by byla levnější nebýt dealerské sítě, která samotnou cenu celkem význačně navyšuje (30 a více procent). Je pouze na nás zákaznících, kterým to výrobkem se necháme zlákat. Každé má to svoje.
Trocha OT, neodpustím si také komentář. Je třeba se na to dívat i z jiného úhlu pohledu. Dělám v automotive, konkrétně vývoj klima komponent, takže vím, jaké tam jsou tlaky na úspory. Veškeré věci podléhají kontrolám a testování. Specifikace na komponenty přesahují bezpečnost. To že některé automobilky je mají přísnější než ostatní je zřejmé (například skupina okolo německých OEM - VW, Audi, Daimler...je mají celkem hodně přísné). Auta by byla levnější nebýt dealerské sítě, která samotnou cenu celkem význačně navyšuje (30 a více procent). Je pouze na nás zákaznících, kterým to výrobkem se necháme zlákat. Každé má to svoje.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Petr1968 píše:K čemu je pevnost v tlaku když tím šroubem kroutíš? 1,5 lešeňovka a pořádný klíč a urveš i ten tvůj pětitunový šroub A v Puntu je fakt super klíč ,mě teda nepřipadá z oceli ,je to jak hračka . Jinak poznámka na okraj. Fiat Punto má pár věcí pěkně forových . Nádržka ostřikovačů je jak Tesco okena,většina interiérových krycích plastů je jak hračka z Číny. Hodnota interiéru nedosahuje ani na Felicii. A vrcholem jsou zadní švihadla Upevnění jak kolo na kočárku. Ale to je už ot a vlastně mi to nevadí,mám auto na dopravu Čím modernější auta tím větší sračky. Všude se šetří.
... omlouvam se, ze vstupuju do teto diskuze ... nazory uzivatele Petr1968 jsou na urovni maleho ditete neli az na urovni
postizeneho cloveka - tem se omlouvam taktez, protoze ti nebudou srat do veci o kterych vi hovno ... za dobu co je tento uzivatel ragistrovan zde na foru nenapsal jediny rozumny prispevek, ktery by nekomu pomohl nebo aspon daval smysl ...
... ma punto a porad si stezuje a nadava na neho ... proc sis ho teda kupoval??? ... jeho hodnota nazoru a prispevku zde
je hluboko pod bodem mrazu ... tento clovek chce byt za kazdou cenu u vseho - vsechno zna a vse je podle nej na hovno ...
... toto je muj nazor ... no a jestli se to nekoho dotklo, tak ma holt smulu ... ikdyz takovyho blba asi ani urazit nejde ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
Mně se plně osvědčil klíč do kříže - Tesco za asi 99 Kč. Flexou jsem uřízl jeden z nepotřebných ořechů, takže a) se klíč vejde do ráfku 13" rezervy, b) dá se na něj nasadit trubka, kterou standardně vozím s sebou a kterou jsem si uřízl tak, aby se vešla pod tapecír podlážky kufru do prolisu pro rezervu. Šrouby mažu měděnou pastou na výfuky.
Punto 55S Mk I
Re: Strhané závity na šruboch - neidú povoliť
ten krizovy kluc je dobra vec no ta trubka je aj tak trochu zbytocna vec v pohde mi stacia paže a doteraz sa mi nic nestalo
Fiatu už "nefandím"