punto nchce startovat
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
punto nchce startovat
zdravim všetkych puntov mam problem.teraz cez zimu,ked mrzne nejde natočit motor popišem priebeh celeho procesu .rano sadnem do punta 55. 1,1 benzin otočim klučikom motor naskoči a potom zhasne a koniec už nenaskoči štarter toči vobec neodpaluje,benzin tam ide iskru dava iba že sviečky su po vyšroubovani mokre ked ho dam na noc do tepla naskoči a ide v pohode aj pred zimou to bolo ok.poradte mi niekto prosim čo to može byt? dik Oto
- Reklama
- pink-jackass
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 10 kvě 2007, 17:46
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: punto nchce startovat
Zdravim... Nepodarilo se ti to nahodou vyresit? Resim podobnej problem, ale uz jsem nenastartoval normalka toci, jiskra je benzin jde a uz fakt nevim co... Neporadi nekdo??
Re: punto nchce startovat
Jsem na tom úplně stejně. Startovalo mi to v poho i v těch mrazech - ještě v sobotu ráno jsem normálně startoval a jezdil, pak jsem zaparkoval u domu a v sobotu večer už to nenaskočilo. Baterka ok, když otočím klíčkem do první polohy, tak vše bzučí, nabíhá, svítí všechny tři kontrolky, ale po otočení do druhé - startovací polohy to nechytne. Myslel jsem, že třeba zamrzla nějaká voda v benzinu a něco se přicpalo a tak jsem čekal do včera a také do dneška, kdy mrazy povolily a teploty jsou během dne v plusu, ale stále nic. Tak jsem to dneska už s pomocí kolemjdoucího kluka zkusil roztlačit a pustit z kopce, ale motor nenaskočil. stojím teď kdesi pod kopcem a sehnal jsem odtah až na zítra ráno do servisu. Snad to tam v teple rozmrzne a doufám, že to nebude něco horšího. Měli jsme jet na svátky k rodičům drahé polovičky na Moravu a asi pojedeme do prde..
m,
PS: Někdo mi totiž z pátku na sobotu vybrakoval (vykradl) auto. Nevím jak tam vlezl, ale nic nebylo rozbité a ukradl jen futrál s CDčky a pár blbostí (nic spešl jsem tam neměl) a tak doufám, že tam něco nepojebal, když to potom ráno ještě startovalo a jelo (k partnerce do práce a zpět asi tak 3km)...
Doplněno 23.12. 11:04hod - Tak už je to od rána v servisu a mechanik se do toho naštěstí ještě dnes pustil. Takže začnu trošku zeširoka. Už pár týdnů zpět mi při běžícím motoru něco z pravé části (někde z prostoru u alternátoru) lehce pískalo. Měl jsem to zhruba před měsícem v servisu aby se na to koukli a řekli co to je - a na ten popud mi vyměnili řemen u alternátoru, že už byl prý načnutý a vytahaný atp.a že za to pískání mohl on. Také jsem upozorňoval na bílý dým z výfuku (větší než je obvyklé a to i po zahřátí motoru) - prý za to může zima... Takže ok, ale začalo se postupně později objevovat, hned po nastartování, ještě větší pískání (zvuk podobný jako když se zapne klíček do první polohy a chvilku pracuje hvízdavě to vstřikování - ale tenhle zvuk byl mnohonásobně hlasitější), stačilo nato ale zhasnout motor a znovu natočit a bylo to zase tiché a "ok"... A teď k tomu, na co dnes přišli - vysypalo se ložisko (zhruba má asi tak odhadem 7 až 8cm? v průměru) kdesi v tom soukolí těch zubatých kol a koleček u motoru (vypadala z něj polovina kuliček a ten střed se vyklá jak malý špunt u vany) a tím pádem sklouzl hlavní hnací řemen na motoru a kousl se tam. Jak byl pod tím plastovým krytem, tak jsem si toho ani nevšiml (máme punťase chvíli a zatím ani nevím pořádně co kde je a také jak se to jmenuje - proto tenhle můj neodborný popis problému) a navíc jsem to ještě zkoušel roztlačit z kopce a dnes také při tažení zkoušel jestli to nanaskočí na zařazenou čtyřku. Je možné, že už mi sklouzl ten hnací řemen v tu sobotu, kvůli tomu vadnému ložisku a proto to točilo (startérem), ale nechytal motor, ale také se mohlo stát, že jsem to měl pouze zamrzlé a rozesral jsem to tím roztlačováním? Nebo už ten řemen kvůli tomu načnutému ložisku proklouzl v minulosti a proto, než to odešlo úplně, ty hvízdavé zvuky, neřiměřený dým z výfuku...? Ale v každém případě rada mechanika ze servisu zní: V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ TYTO VOZY PRÝ NEROZTAHOVAT, NEROZTLAČOVAT! Takže mi v servisu (který je tady kousek od domu) teď narychlo (měli mít dnes otevřeno jen do 12 hodin, ale zůstanou tam kvůli mě max. do 13hod) mění řemen, kladku, ložisko, štelují ventily a kdoví co ještě. To bude asi mastné (drahé), ale co se už dá dělat, jen aby to zmákli a mohlo se frčet na svátky na Moravu.
m,
PS: Někdo mi totiž z pátku na sobotu vybrakoval (vykradl) auto. Nevím jak tam vlezl, ale nic nebylo rozbité a ukradl jen futrál s CDčky a pár blbostí (nic spešl jsem tam neměl) a tak doufám, že tam něco nepojebal, když to potom ráno ještě startovalo a jelo (k partnerce do práce a zpět asi tak 3km)...
Doplněno 23.12. 11:04hod - Tak už je to od rána v servisu a mechanik se do toho naštěstí ještě dnes pustil. Takže začnu trošku zeširoka. Už pár týdnů zpět mi při běžícím motoru něco z pravé části (někde z prostoru u alternátoru) lehce pískalo. Měl jsem to zhruba před měsícem v servisu aby se na to koukli a řekli co to je - a na ten popud mi vyměnili řemen u alternátoru, že už byl prý načnutý a vytahaný atp.a že za to pískání mohl on. Také jsem upozorňoval na bílý dým z výfuku (větší než je obvyklé a to i po zahřátí motoru) - prý za to může zima... Takže ok, ale začalo se postupně později objevovat, hned po nastartování, ještě větší pískání (zvuk podobný jako když se zapne klíček do první polohy a chvilku pracuje hvízdavě to vstřikování - ale tenhle zvuk byl mnohonásobně hlasitější), stačilo nato ale zhasnout motor a znovu natočit a bylo to zase tiché a "ok"... A teď k tomu, na co dnes přišli - vysypalo se ložisko (zhruba má asi tak odhadem 7 až 8cm? v průměru) kdesi v tom soukolí těch zubatých kol a koleček u motoru (vypadala z něj polovina kuliček a ten střed se vyklá jak malý špunt u vany) a tím pádem sklouzl hlavní hnací řemen na motoru a kousl se tam. Jak byl pod tím plastovým krytem, tak jsem si toho ani nevšiml (máme punťase chvíli a zatím ani nevím pořádně co kde je a také jak se to jmenuje - proto tenhle můj neodborný popis problému) a navíc jsem to ještě zkoušel roztlačit z kopce a dnes také při tažení zkoušel jestli to nanaskočí na zařazenou čtyřku. Je možné, že už mi sklouzl ten hnací řemen v tu sobotu, kvůli tomu vadnému ložisku a proto to točilo (startérem), ale nechytal motor, ale také se mohlo stát, že jsem to měl pouze zamrzlé a rozesral jsem to tím roztlačováním? Nebo už ten řemen kvůli tomu načnutému ložisku proklouzl v minulosti a proto, než to odešlo úplně, ty hvízdavé zvuky, neřiměřený dým z výfuku...? Ale v každém případě rada mechanika ze servisu zní: V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ TYTO VOZY PRÝ NEROZTAHOVAT, NEROZTLAČOVAT! Takže mi v servisu (který je tady kousek od domu) teď narychlo (měli mít dnes otevřeno jen do 12 hodin, ale zůstanou tam kvůli mě max. do 13hod) mění řemen, kladku, ložisko, štelují ventily a kdoví co ještě. To bude asi mastné (drahé), ale co se už dá dělat, jen aby to zmákli a mohlo se frčet na svátky na Moravu.
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
Re: punto nchce startovat
Tak si mechanik řekl o 3000,-Kč. 1500,-Kč za sadu k výměně rozvodového řemene a 1500,-Kč za práci... Vodní čerpadlo neměnil, prý bylo OK a navíc ani neměl nové hned k dispozici a protože jsem na to spěchal, tak je to bez výměny čerpadla. Za práci si prý ručí a že mám na dalších 80 tisíc km klid... Šlape to teď jak hodinky a i kouř z výfuku je jak má být. Myslím si, že ten řemen musel proklouznout už někdy v uplynulých dvou měsících a teď "pouze" už i spadnul kvůli tomu vysypanému ložisku. Takže nic nezamrzlo, chyba byl ten hnací řemen.
m,
m,
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
Re: punto nchce startovat
Blahopřej si, že máš motor FIAT FIRE 8V. U jakéhokoliv jiného motoru bys měl o průvan v peněžence postaráno, protože by se ti potkaly ventily a písty a bylo by vymalováno.
Z toho vyplývá, že výrobce nepředepisuje interval výměny řemene a přítlačného ložiska pro srandu králíkům (u 1108 ccm FIRE stojí řemen 400,-, ložisko 400,- a výměna zabere nejvýš hodinu i s přestávkou na kafe)
Z toho vyplývá, že výrobce nepředepisuje interval výměny řemene a přítlačného ložiska pro srandu králíkům (u 1108 ccm FIRE stojí řemen 400,-, ložisko 400,- a výměna zabere nejvýš hodinu i s přestávkou na kafe)
Punto 55S Mk I
Re: punto nchce startovat
Nojo, ale "nejlepší" na tom ještě je,že jsme ojeté Punto koupili teď v létě s +/- 138 tisíci najetých kilometrů a na tom plastovém krytu řemenu bylo fixou (nebo něčím podobným) vyznačeno, že řemen+další byl měněn při 109 tisících km. Při prodeji auta na to ještě prodávající poukazoval, že je to měněno a tím pádem je o starost (investici) méně. Buď to byl jeho podvod, nebo ještě někoho před ním... Mechanik mi totiž podle stavu toho ložiska atp. říkal, že tam nic měněno nebylo ani náhodou a že to vše vypadá ještě původní! Takže mě to teď při 141 tisících odešlo tímto způsobem... Udělali mi to v tom servisu na mou prosbu přednostně s tím, že jsem jim sám nabídl trošku finančně přitlačit. Vím, že je štěstí, že se tam nemohou ventily potkat a děkuji za to tvůrcům tohoto motoru u Fiatu (1242ccm - Punto 75).corleone píše:Blahopřej si, že máš motor FIAT FIRE 8V. U jakéhokoliv jiného motoru bys měl o průvan v peněžence postaráno, protože by se ti potkaly ventily a písty a bylo by vymalováno.
Z toho vyplývá, že výrobce nepředepisuje interval výměny řemene a přítlačného ložiska pro srandu králíkům (u 1108 ccm FIRE stojí řemen 400,-, ložisko 400,- a výměna zabere nejvýš hodinu i s přestávkou na kafe)
m,
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
Re: punto nchce startovat
Tak to je kabrnak. Pretoze dnes rucit za suciastky je ako si uviazat maslu okolo krku. A s tym vodnym cerpadlom aj keby som sa ponahlal tak suhlasit nebudem. dobry mechanik ak je ozaj dobry dokaze v 90% pripadoch zohnat suciastku do 24 hodin a to uz nie je tak zle. rozhodne by som nerucil za daco co uz ma nabehane tisic kileciek. mam dobreho mechanika ktory ak uz pri rozvodoch meni jedno vymeni aj druhe pretoze sa mu stalo, že zakaznik trval na ne-vymene vodnej pumpy a na druhy den stal. Takisto ako aj v pripade sponovacich kladiek atd. atd. Ma bohate skusenosti. a co je najhorsie ,ze v konecnom dosledku sa to predrazi majitelovy a jemu pribudne robota navyse pretoze ak chce daco reklamovat tak musi dodat presny technologicky postup vymeny i ked dnes nie je ani to problem napisat akokolvek, ale je to robota navyse.leo69 píše:Tak si mechanik řekl o 3000,-Kč. 1500,-Kč za sadu k výměně rozvodového řemene a 1500,-Kč za práci... Vodní čerpadlo neměnil, prý bylo OK a navíc ani neměl nové hned k dispozici a protože jsem na to spěchal, tak je to bez výměny čerpadla. Za práci si prý ručí a že mám na dalších 80 tisíc km klid... Šlape to teď jak hodinky a i kouř z výfuku je jak má být. Myslím si, že ten řemen musel proklouznout už někdy v uplynulých dvou měsících a teď "pouze" už i spadnul kvůli tomu vysypanému ložisku. Takže nic nezamrzlo, chyba byl ten hnací řemen.
m,
Fiatu už "nefandím"
Re: punto nchce startovat
Nemaluj tu zbytečně čerty na zeď, na řemen i ložisko platí normální 2letá záruka na materiál a pokud mechanik věděl, co dělá, nechápu, proč by si za svou prací nemohl stát. Životnost kladky/řemene je asi 100 tkm, přitom řemen se doporučuje měnit po pěti letech bez ohledu na ujeté kilometry.
Vysypané přítlačné ložisko rozvodového řemene bych taky vyměnil rovnou s řemenem, ale ani by mě nenapadlo měnit kvůli němu vodní čerpadlo (pokud je samozřejmě v pořádku)
Životnost toho čerpadla je zhruba 200 tkm.
Vysypané přítlačné ložisko rozvodového řemene bych taky vyměnil rovnou s řemenem, ale ani by mě nenapadlo měnit kvůli němu vodní čerpadlo (pokud je samozřejmě v pořádku)
Životnost toho čerpadla je zhruba 200 tkm.
Punto 55S Mk I
Re: punto nchce startovat
k tomu asi len tolko. môj nazor proti tvojmu. to nie je malovanie certa na stenu to su skusenosti toho kto s tym robi. kazdy nech sa zariadi ako vie osobne ked to budem robit tak to urobim a viem ,ze ma to vela stat nebude. tych par eur navyse sa mi oplati investovat. a to co kolko ma vydrzat je len v mudrych knihach realne nic nevydrzi tolko kolko vyrobca garantuje. A ako som uz spomenul radsej jedna oprava a vymena vsetkeho potrebneho ako dalsie oprava tej istej ceny a nervy navyse.
Fiatu už "nefandím"
Re: punto nchce startovat
Moje zkušenost:při 120ts. jsem měnil řemen a kladku.Pumpa vypadaly velmi dobře.Hřídelka se otáčela o.k.,tak jsem pumpu nechal starou.Po dvou týdnech začala kapat a tak jsem si rozvody zopakoval znovu a pumpu vyměnil.
Proto doporučují vyměnit i pumpu a bude,alespoň jistota z poctivě odvedené práce.
Proto doporučují vyměnit i pumpu a bude,alespoň jistota z poctivě odvedené práce.
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG