Nez.topení
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Nez.topení
Zdravím,nevi ,prosím,někdo jestli se dá sehnat použité nez.teplovodní topení do jtd?Je to výborná věc,ale nové stojí tolik,co polovina auta...Snad někde na vrakači..?
- Reklama
Re: Nez.topení
Já jsem ho vydražil na ebay.de za 85 euro,ale jednalo se o konkrétní kus na výměnu za můj nefunkční.Tady chtěli za opravu 7-10 tisíc
MULTIPLA JTD 115,
2002
2002
Re: Nez.topení
Nemáte niekto skusenosť s montážou nezávislého kúrenia WEBASTO ? Totiž mám doma jednu multinu 105 na náhradné diely a v nej to kúrenie a chcel by som ho premontovať do mojej 110.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nez.topení
To je asi tak jediná šance - jedna věc je sehnat nez.topení a druhá je připojit ho na stávající soustavu. Topení se dá v podstatě požít jakékoliv z os. aut (je v podstatě identické se SHARANEM, ALHAMBROU a pod.), problém je vymodelovat hadice a vše připojit tak, aby to fungovalo, mj. přívod paliva, ovládací elektronika. Znám opravdu málo dobrodruhů, kteří to zkusili a ještě méně jich uspělo...
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Re: Nez.topení
Ale však hadice mám len či to bude vedieť ovládať riadiaca jednotka ?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nez.topení
U tohoto vozidla bohužel není komfortní jednotka jako je zvykem u VW group.
"Bufík" má svoji jednotku, tedy vlastně dvě: jedna je přímo v topení a druhá ve vozidle. Zařízení je to poměrně blboučké, vyhodnocuje: běžící motor x teplota média x spuštěný kabinový ventilátor. Ještě záleží na tom, jestli je ve voze manuální klima popř "bezklima", nebo climatic (taky se říká poloklima) - pak je vše jinak...
Existuje také verze s plným komfortem a dálkovým ovládáním.
"Bufík" má svoji jednotku, tedy vlastně dvě: jedna je přímo v topení a druhá ve vozidle. Zařízení je to poměrně blboučké, vyhodnocuje: běžící motor x teplota média x spuštěný kabinový ventilátor. Ještě záleží na tom, jestli je ve voze manuální klima popř "bezklima", nebo climatic (taky se říká poloklima) - pak je vše jinak...
Existuje také verze s plným komfortem a dálkovým ovládáním.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Re: Nez.topení
Jen tak pro zajímavost, nezkoušel někdo vybavit svýho nafťáka předehřevem motoru. Jednou jsem o tom slyšel na Radiožurnálu pořad, mimo jiné tam zaznělo, že každý studený start způsobí naftovému motoru opotřebení jako 20.000 ujetých kilometrů...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nez.topení
Ahoj,
shodou okolností jsem kdysi jedno auto (ne Multinku) vybavil elektrickým předehřevem na 230V. Jednalo se o profesionální zařízení "vytažené" z vyřazené záchranky. Nakonec jsem to používal vyjímečně, protože to dost papalo - 2kW. Mělo to vlastní čerpadlo a bylo to velké asi jako litrová termoska , připojovalo se to na okruh radiátoru.
Nové vozy mají elektrický předehřev, vypadá to jako žhavící svíčky píchnuté do soustavy.
Ve služebním Roomsteru mám jak el.předehřev vody (12V, pracuje hned po nastartování), tak el. předehřev vzduchu v klimatizačním systému (takový teplovzdušný ventilátor). Je to fakt paráda, po cca 100m už fouká vlažný vzduch a topí to po kilometru. Mimochodem, je to nafťák.
shodou okolností jsem kdysi jedno auto (ne Multinku) vybavil elektrickým předehřevem na 230V. Jednalo se o profesionální zařízení "vytažené" z vyřazené záchranky. Nakonec jsem to používal vyjímečně, protože to dost papalo - 2kW. Mělo to vlastní čerpadlo a bylo to velké asi jako litrová termoska , připojovalo se to na okruh radiátoru.
Nové vozy mají elektrický předehřev, vypadá to jako žhavící svíčky píchnuté do soustavy.
Ve služebním Roomsteru mám jak el.předehřev vody (12V, pracuje hned po nastartování), tak el. předehřev vzduchu v klimatizačním systému (takový teplovzdušný ventilátor). Je to fakt paráda, po cca 100m už fouká vlažný vzduch a topí to po kilometru. Mimochodem, je to nafťák.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nez.topení
Rád bych s blížící se zimou oživil toto téma, resp. téma předehřev motoru. Hledal jsem na netu nějaké info o předehřevu vody pro JTD. Informace jsou protichůdné, někdo píše, že to bylo u starších modelů, někdo zase že u novějších. Našel jsem stránku kde je alespoň fotka JTD s touto vymožeností, ale je to Brava, ne MPLA (http://www.fiatbravaklub.com/fiat/disku ... &id=483820). Prohledal jsem pohmatem prostor za motorem své MPLA JTD 115 12/2002 a nenašel jsem nic. Dobastlit to asi nebude takový problém, ale jak pořešit elektriku a řízení spínání? Nemá to někdo z vás v autě?
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: Nez.topení
ahoj,mám mulťu od letošního dubna,je to 1,9 jtd,rok 2000,77kw.koupil jsem ji právě i s nezávislým topením webasto.nevíte někdo,jak se to ovládá?po výměně baterie se to vyresetovalo a teď se s tím nemůžu domluvit,poradíte mi někdo?