O.K. tak zkusim cuchnout k tomu vyfuku kdyz to bude stat Co stoji pretesnit hlavu?Orientacne?BrutalAge píše:U Punt je zcela běžný značný únik oleje. Těsnění pod hlavou vydrží sotva 120 tisíc km, pak je nutné její přetěsnění. Mě Punto žralo cca. 1l/500km, z výfuku šel po delším stání na místě (při nastartovaném motoru cca. 5 minut a víc) šedivý kouř, ze kterého bylo krásně cítit, že motor spaluje nejen benzín, ale i olej. Přetěsnění hlavy to spravilo.
spotreba oleja
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: spotreba oleja
- Reklama
Re: spotreba oleja
Hlava se přetěsnit nedá. Tam pouze měníš těsnění a srovnává se hlava. Když motor žere olej, pak je nutno vyměnit pístní kroužky, protože to je většinou závada v tomto (ještě i přes dříky ventilů).
Co se týče nákladů, tak zaleží na servisu. Počítej do pěti tisíc za tesnění pod hlavou, to by ses mohl vlézt (podle toho co všechno tam budou dělat-zda broušení ventilových sedel, výměna ventilů, výměna netěsných dříků ventilů).
Co se týče nákladů, tak zaleží na servisu. Počítej do pěti tisíc za tesnění pod hlavou, to by ses mohl vlézt (podle toho co všechno tam budou dělat-zda broušení ventilových sedel, výměna ventilů, výměna netěsných dříků ventilů).
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: spotreba oleja
Pěkné pohádky.
Re: spotreba oleja
Jak to myslis Pohadky?Petr1968 píše:Pěkné pohádky.
Re: spotreba oleja
U Punt je zcela běžný značný únik oleje. Těsnění pod hlavou vydrží sotva 120 tisíc km, pak je nutné její přetěsnění.Tomu se říká pohádka,to je nějaký výtah ze statistiky,nebo podle sebe soudím tebe?
Re: spotreba oleja
Petr1968: Vím, že celkem hodně čteš tady na fóru, tak předpokládám, že si něco pochytil. Když se podíváš na to, kolik lidí tady řeší prasklé těsnění na motoru, tak by ses ani nedivil. Možná by stálo za to, udělat hlasování, pak by si měl i tu zmiňovanou statistiku.
Ze svého okolí znám pět lidí, co mělo/mají Punto a všichni toto řešili. Je to možná náhoda, ale mám to potvrzené i od servisáka (je to Fiat servis, ne však autorizovaný). Prostě je to fenomén, tak jako je u motoru 1,4 12V (na Bravě) zadřené vačky z důvodu přicpaných mazacích trubek.
S tím olejem to je vždy závislé na předchozí údržbě. Když tomu motoru budeš dávat co to má, nepřejíždět výměny, netočit to příliš za studena, vydrží to hodně. Víme sami, která skupina majitelů si Punto pořizují - mladí lidé a ženy ...to něco o té udržbě vypovídá.
Spíše bych chtěl vidět Tvůj pohled na věc, než jen psát, že to jsou pohádky.
Ze svého okolí znám pět lidí, co mělo/mají Punto a všichni toto řešili. Je to možná náhoda, ale mám to potvrzené i od servisáka (je to Fiat servis, ne však autorizovaný). Prostě je to fenomén, tak jako je u motoru 1,4 12V (na Bravě) zadřené vačky z důvodu přicpaných mazacích trubek.
S tím olejem to je vždy závislé na předchozí údržbě. Když tomu motoru budeš dávat co to má, nepřejíždět výměny, netočit to příliš za studena, vydrží to hodně. Víme sami, která skupina majitelů si Punto pořizují - mladí lidé a ženy ...to něco o té udržbě vypovídá.
Spíše bych chtěl vidět Tvůj pohled na věc, než jen psát, že to jsou pohádky.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: spotreba oleja
V první řadě zkontrolovat, jestli se do motoru lije správný olej. Pokud se do motoru konstruovaného na 10W40 nalije 5W40 nebo 0W40, jak to mají v oblibě votuzeři, mizí pak pochopitelně bleskem.
Punto 55S Mk I
Re: spotreba oleja
Jeden zdejší ekojezdec dokonce 5W30 Nějakej Jan Horáků : olej ELF Evolution 5W/30, A5/B5 (ostatní lehkoběžné=s úsporou paliva 5W třicítky mají A1/B1 - nebrat), budete mazat hned po nastartování (i pod -25°C) a sníží se spotřeba paliva hlavně u studených startů a popojíždění po městě, budete mít lepší emise a bohužel zvýšenou spotřebu oleje, to je u těchto olejů normální, ale úspora paliva tu spotřebu oleje převýší celkově o cca 100% (vztaženo na 1000 km) https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... t%C5%99eba
- superhuman
- Začátečník
- Příspěvky: 19
- Registrován: 04 zář 2009, 23:16
Re: spotreba oleja
caute vsetci mam na vas otazku??? mam fiat punto HGT ma nabehaných 125 tisic km. od výmeny som spravil 10000km a zozralo mi to 3 litre oleja. je to vela? je to normalne? aku mate spotrebu oleja vy? u HGT dakujem za odpovede
winkelmes@gmail.com
Re: spotreba oleja
no v chytré knize knize je napsáno že by motor neměl spotřebovat víc jak 0,7L/1000km. já osobně jsem po 5000km dolil necelý litr. takže podle knihy 3deci/1000km u tebe je normál. ovšem mě se to zdá teda dost
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: spotreba oleja
Jsem na tom se spotřebou oleje podobně.. Už jsem měl taky obavy, že to budu muset dát do servisu, ale ptal jsem se schválně několika lidí co dělají u Fiatů a každý mi řekl, že tyto fiaty bohužel papají olej víc než dost už od výroby
Zajímavé je, že jsem před Puntem vlastnil Mareu r.v.96, taky 1.8 a ta měla spotřebu oleje minimální...
No nezbývá nic jiného než častěji kontrolovat a dolévat
Zajímavé je, že jsem před Puntem vlastnil Mareu r.v.96, taky 1.8 a ta měla spotřebu oleje minimální...
No nezbývá nic jiného než častěji kontrolovat a dolévat
FIAT Punto II 1.8 HGT 16V
- superhuman
- Začátečník
- Příspěvky: 19
- Registrován: 04 zář 2009, 23:16
Re: spotreba oleja
no dakujem zatial za odpovede to je OK ze je to v norme ale aj tak sa mi to zda vela. medzi dvoma vymenami tam dolejem viac ako 4l takze ako keby cela výmena
winkelmes@gmail.com
Re: spotreba oleja
já jsem moji spotřebu napsal blbě byl to litr na 15000km. jo taky jsem slyšel že HGT jsou náročné na olej, proto tam liju jen Selenii. i když podle všeho se spotřebou oleje nemám problém. jinak v knize uváděná spotřeba se týká všech motorizací punto2, nejen hgt
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: spotreba oleja
V knize udávaná spotřeba je silně nadhodnocená. Jako u všech aut a je silně individuální.Výrobce si tím dělá aliby
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: spotreba oleja
Zdravím Vás pánové-majitelé hgt. Já myslím, že otázky ohledně spotřeby oleje zvláště u hgt budou asi nekonečné. Ve fiatu mi řekli že u těchto motorů je docela běžné i 1litr na 1000km. Dost jsem se tomu divil, ale třeba fóbie 1.4 16V 100koní, tak tam známý na 5tis km dolévá tak 3-3,5 litru oleje-podle škodovky je to normální. Takže kdo ví, jaká spotřeba oleje u hgt je normální.???? Už jsem to tu někde psal....pátral jsem po tom, proč tomu tak je a mechanik, co dělá závodní motory do wrc a motory tunerům mě tvrdil toto: 1.základní chyba je v konstrukci motoru, jeho postavení v autě a tomu špatně vyřešeným odtokovým kanálkům oleje, který odvádí olej z hlavy zpět do vany. V kombinaci, kdy někdo mění olej u HGT po 15tis km a víc, se udájně na víc ještě tyto kanálky zanášejí a tím se změnšuje průměr odtokových děr. Také důrazně podotknul, že zásadní chyba je i v tom, že když se mění těsnění pod hlavou, tak některé no name těsnění údajně mají ještě i o chlup menší díru, než je samotný odtokový kanálek a tím ho tedy ještě zmenší-na vzniklém přesahu se pak uchycuje olej,ten se připíká,zakarbonuje.....
2. špatně vyřešeno odvětrání hlavy. Když se motor vytočí-jako že hgt se vytáčí, tak se v hlavě hromadí olej, který tam dotlačí čerpadlo. Přímo nad vačkami je dost nešťastně vyřešeno odvětrání a je vedeno pod sací klapku. Vlivem rychlého otáčení vaček, které chvístají olej všude možně je tento olej značným podtlakem nasávan do sání a následné spalován-jak jsem již psal někde tady, sundejte si klapku, střčte prst do sání a budete se sakra divit, co je tam za sajrajt. Poradil mě jednu věc a to tu-když ti to žere olej, tak zkus to hgt nevytáčet. Jezdi chvílu a nevytáčej ho a pak zkontroluj olej-pokud bude hladina stejná nebo max 1dc zežere, nemáš závadu v kruzích...,ale v tom, co jsem popisoval. Tvrdil mě, že je jedno jestli tam je selenia,castrol...... důležitý je měnit olej po 10tis, nebo po roce(hlavně dodržovat výměnu k vůli variátoru). Předepsaný je selenia 10W40, já jezdím na BP 5W40. Motor točím, nijak zvlášť ho nešetřím a po 8tis km a teď přes zimu a krátký studený jízdy jsem dolíl něco DO 0.5litru oleja.
Známý mechanim mě říkal, že při brouzdání po netu našel někde nějakou debatu, kde se prý dočetl, že je potřeba u těchto motorů sledovat hladinu oleja. Že si někdy tento motor vezme 2dc, někdy 2litry, ale že pokud je na měrce hodně pod spodní rysku, tak je zle.Ten motor normálně jede,hned se nezadře ale prý to vydrží tak 10-15tis km a pak je hrůza. V drtivé většině to prý pak odnese 3 válec-údajně nikdo neví, proč právě 3 válec.
2. špatně vyřešeno odvětrání hlavy. Když se motor vytočí-jako že hgt se vytáčí, tak se v hlavě hromadí olej, který tam dotlačí čerpadlo. Přímo nad vačkami je dost nešťastně vyřešeno odvětrání a je vedeno pod sací klapku. Vlivem rychlého otáčení vaček, které chvístají olej všude možně je tento olej značným podtlakem nasávan do sání a následné spalován-jak jsem již psal někde tady, sundejte si klapku, střčte prst do sání a budete se sakra divit, co je tam za sajrajt. Poradil mě jednu věc a to tu-když ti to žere olej, tak zkus to hgt nevytáčet. Jezdi chvílu a nevytáčej ho a pak zkontroluj olej-pokud bude hladina stejná nebo max 1dc zežere, nemáš závadu v kruzích...,ale v tom, co jsem popisoval. Tvrdil mě, že je jedno jestli tam je selenia,castrol...... důležitý je měnit olej po 10tis, nebo po roce(hlavně dodržovat výměnu k vůli variátoru). Předepsaný je selenia 10W40, já jezdím na BP 5W40. Motor točím, nijak zvlášť ho nešetřím a po 8tis km a teď přes zimu a krátký studený jízdy jsem dolíl něco DO 0.5litru oleja.
Známý mechanim mě říkal, že při brouzdání po netu našel někde nějakou debatu, kde se prý dočetl, že je potřeba u těchto motorů sledovat hladinu oleja. Že si někdy tento motor vezme 2dc, někdy 2litry, ale že pokud je na měrce hodně pod spodní rysku, tak je zle.Ten motor normálně jede,hned se nezadře ale prý to vydrží tak 10-15tis km a pak je hrůza. V drtivé většině to prý pak odnese 3 válec-údajně nikdo neví, proč právě 3 válec.