Odpojenie baterie

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
fero1943
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 14 čer 2009, 15:13

Odpojenie baterie

Příspěvek od fero1943 »

Dobry den, mam Punto 60 SX, rocnik 1996. Prosim o radu: docital som sa, ze po odpojeni baterie sa vymazu vsetky diagnosticke udaje o chode motora a nastavenie radia(heslo). Mam toto auto iba tyzden, neviem, ci mozem odpojit kvoli nabitiu baterku, ci sa nieco nepokazi ako je to s ppamatou prevadzkovych nastaveni vozidla, da sa to znova obnovit? Dakujem
Naposledy upravil(a) fero1943 dne 14 čer 2009, 20:12, celkem upraveno 1 x.
Punto MK1 60SX 1,2 43kW 3dv. r.1996
Reklama
 

Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Re: Odpojenie baterie

Příspěvek od Anduril »

Pokud znas heslu k radiu (v pripade ze je skutecne kodovane), tak se nic nepokazi :)
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
Eater
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 08 pro 2009, 11:55
Bydliště: Svitavy ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojenie baterie

Příspěvek od Eater »

Nabíjet můžeš i se zapojenou baterií.....Pokud máš kde :wink:
Punto Mk1,55 S, centrál dálkový, 3dvř., rádio s dotk.displayem a TV, repro+zesilovač......
Foto: http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 9b8872e5b0" onclick="window.open(this.href);return false;
Miltus
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 28 čer 2009, 16:00

Re: Odpojenie baterie

Příspěvek od Miltus »

Baterie – demontáž a montáž
Baterie je na levé straně v motorovém prostoru.



Demontáž
Pozor: po odpojení baterie dojde ve vozidle k vymazání následujících elektronických registrů:
– Z řídící jednotky se vymažou tzv. „naučené“ provozní hodnoty, nutné pro běh motoru, např. ovládání volnoběhu, přizpůsobené každému konkrétnímu motoru. Po opětovném připojení baterie se proto mohou krátkodobě zhoršit jízdní vlastnosti vozidla (zahlcování, vynechávání při zrychlování nebo nepravidelný až špatný chod při volnoběžných otáčkách).
– Z registru závad se vymažou případně uložené kódy závad vstřikovací a zapalovací soustavy. To stíží nebo znemožní diagnostiku závad při pozdější kontrole v servisu.
– Z rádia se vymaže bezpečnostní kód a nastavené frekvence vysílačů. Sériové montovaná rádia mají zpravidla bezpečnostní kódování proti krádeži. Jestliže neznáme kód, můžeme nechat uvést rádio znovu do provozu jen v odborném servisu FIAT.
Aby nedošlo k výše popsanému nepříjemnému vymazání registrů, používají v odborném servisu tzv. „paměťový kabel“. Tento kabel je spojen se suchou devítivoltovou baterií a připojuje se nejjednodušeji přes zapalovač cigaret. Tento kabel můžeme zakoupit v obchodě s náhradními díly. Můžeme si ho však vyrobit i sami. Jestliže nemáme „paměťový“ kabel k dispozici, měli bychom si před odpojením baterie zjistit bezpečnostní kód rádia a nechat vyvolat registr závad (práce pro odborný servis).

Je to teoria z návodu nemam to este potvrdene neskusal som to ...
Mozno ti tu poradi este niekto skusení..

______________________________________________
FIAT PUNTO SX 60 , R.V.1997
Uživatelský avatar
karelsoucek
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 úno 2009, 22:52
Bydliště: Jihlava

Re: Odpojenie baterie

Příspěvek od karelsoucek »

Miltus má pravdu, já připojuji do zapalovače 12 V baterii hlavně kvůli rádiu (lenost znovu nastavovat všechny stanice). Pozor ale na demontovaný + kabel od baterie, nesmí se dotknout kostry.Dále zástrčka do zapalovače musí mít na prostředním kontaktu připojeno +.
Karel Jihlava
Fiat Punto Cabriolet 1,2 16V 85
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“