Aký má byt tlak oleja na budiku??

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od PotkanGT »

Minule som niekde cital ze GTcko ma ma na volnobeh tlak oleja cca v polovici stupnice budiku.co som si ja vsimol a pytal som sa byvaleho majitela tak GTcko ma tu rucicku skoro stale na max.je to chyba alebo to tak ma byt???
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Reklama
 

Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od Toti »

Neviem aky tlak oleja ma GTčko ale mne ukazuje na TD tiež stále skoro plny tlak oleja až ked je motor ohriaty tak tlak poklesne na volnobehu asi tak o tretinu, ale asi to aj záleží aky je tam olej a aj či je ohriaty alebo je to za studena.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Uživatelský avatar
cuki
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2009, 19:37

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od cuki »

po nastartovani mam tlak oleje tak ve 2/3. pri zatizeni motoru nebo pri zvyseni otacek se samozdrejmne tlak zvysi. pri sportovni jizde je na max.
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od PotkanGT »

ked som sa na punte isiel previest pred tym ako som mal rozobraty motor tak som si vsimol ze,rucicka je stale na max a klesla len vtedy ked som dal nohu z plnynu a otacky spadli az na cca 500 vtedy mi obcas preblikla kontrolka dobijania a rucikcka bol vtedy v stvrtke.ked som trosku pridal tak stupla.uvidim co to ukaze ked to dam teraz do poriadku
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
motycz
Začátečník
Příspěvky: 49
Registrován: 24 čer 2008, 09:59

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od motycz »

slyšel jsem,že správně to má být tak,že když je v zátahu tak plný a když stojíš na volnoběh se zahřátým motorem,tak má být v půlce.
Fiat Punto 1,4 GT 98 kw
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od PotkanGT »

tažko povedat ako to má vlastne byt.uvidim ked poskladam auto a pojdem na skusobnu jazdu.ked tak natocim videjko toho budíku aby ste videli co to robí
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od PotkanGT »

tak.sice som nenatocil videjko ale po par dnoch jazdenia som si okukal ten tlak oleja.
takze rano za studena plný
a pri zohriatom motore na volnobehu 3/4 stupnice
malinko pridam a stupne doplna
tak isto aj za jazdy.
takze som spokojny ze je vsetko ok jak ma byt
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
earthquaker
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 03 črc 2010, 09:46
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od earthquaker »

Přesně tak, zdravé GT maže přesně jak popisuješ, ačkoli to většinu lidí děsí a považují to za závadu.Mám přídavný měřák na tlak oleje a celkem chápu proč ten seriovej udělali tak krátkej.Nemusí tě zajímat jestli to maže 5 ale musí tě zajímat aby to nemazalo pod 2, pak je nemocnej motor.Takže máš motor v kondici. :D
sperhy
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 16 čer 2009, 14:01

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od sperhy »

takze pokial mam na zohriatom motore rucicku len v stvrtine a pri plnom zosliapnuti plinu len tesne pri 3 dke moze byt problem? :D
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od PotkanGT »

presne tak. ako som uz pisal pri studenom musi byt plný,pri zohriatom presne v polovici a v obidvoch pripadoch v otackach musi ukazovat plny.to znamena ze mas niekde chybu. moze to robit cidlo alebo aj samotne cerpadlo.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
sperhy
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 16 čer 2009, 14:01

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od sperhy »

no asi skúsim vymeniť čerpadlo... len neviem kde by som ho zohnal za rozumný peniaz :D
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Aký má byt tlak oleja na budiku??

Příspěvek od PotkanGT »

sperhy píše:no asi skúsim vymeniť čerpadlo... len neviem kde by som ho zohnal za rozumný peniaz :D
zrovna menit ho nemusis.staci sa nan mrknut a skusit zistit preco malo tlaci.
kamosovi na une 1.3T tlacilo málo,tak sa s tym pohral a teraz tlaci jak za mlada :D
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“