Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Po pul roce co jsem si objednal ty silenbloky na stabilizator jsem se pustil konecne do dila. Nevypadaji opotrebovane, ale co uz, vymenim je,pac furt neco klepe, kdyz to nepomuze, tak uz jedine horni ulozeni tlumicu, zbytek je novej. To jsem si rikal v sobotu, ale kdyz jsem levej dostal ven, tak jsem zjistil, ze to co mi poslali neni ono. Prumer otvoru silenbloku je vetsi asi o 4mm. Ma byt 19mm a je nejakych 23. Kua, takze auto stoji na spalkach a musim cekat na postaka. Takze mam cas na premysleni :
Jak dlouho vam vydrzely ty novy gumy, precejen druhovyroba z tajemnych zemi stoji vzdycky za prd. A vlastne jeste jedna otazka, utahovali jste domecek toho silenbloku ve stavu ramen svesenych dolu, nebo v poloze jakoby vozu na kolech. Jde mi o to, jak je stabilizator napruzeny. Myslim, ze je to jedno, ze se v gume stejne muze, sice ztuha, ale muze pootocit.
Jo a kdyz uz jsem zjistil, ze ty novy gumy jsou k nicemu, tak jsem sedl k netu a prosel Mareacky forum, kde resijou stejny problem. Ony i ty gumy jsou shodny. Tak jsem se docetl, ze nekdo radi, pod puvodni silenblok vrazit kus tlustostene hadice. Pak to stahnout a je to pry reseni navzdy. Ovsem nikdo kdo to fakt zkusil tam uz zkusenost nepise. Kdyz uz bylo auto na spalcich tak jsem to zkusil, ovsemse slabostenou (~2mm) hadici. Moc nechapu vyznam tohodle zlepsovaku, pac si myslim, ze silenblok zustane natolik rozevreny, ze neudrzi stabilku ve spravne poloze. Nezkousel jste to nekdo? Jen mne zajima nazor,na aute to takhle nechavat nebudu.
Jak dlouho vam vydrzely ty novy gumy, precejen druhovyroba z tajemnych zemi stoji vzdycky za prd. A vlastne jeste jedna otazka, utahovali jste domecek toho silenbloku ve stavu ramen svesenych dolu, nebo v poloze jakoby vozu na kolech. Jde mi o to, jak je stabilizator napruzeny. Myslim, ze je to jedno, ze se v gume stejne muze, sice ztuha, ale muze pootocit.
Jo a kdyz uz jsem zjistil, ze ty novy gumy jsou k nicemu, tak jsem sedl k netu a prosel Mareacky forum, kde resijou stejny problem. Ony i ty gumy jsou shodny. Tak jsem se docetl, ze nekdo radi, pod puvodni silenblok vrazit kus tlustostene hadice. Pak to stahnout a je to pry reseni navzdy. Ovsem nikdo kdo to fakt zkusil tam uz zkusenost nepise. Kdyz uz bylo auto na spalcich tak jsem to zkusil, ovsemse slabostenou (~2mm) hadici. Moc nechapu vyznam tohodle zlepsovaku, pac si myslim, ze silenblok zustane natolik rozevreny, ze neudrzi stabilku ve spravne poloze. Nezkousel jste to nekdo? Jen mne zajima nazor,na aute to takhle nechavat nebudu.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
fšem
není to sice až tak na téma stabilizátoru, ale přeci jen:
na jaře jsem vyměnil všechny gumy na přední nápravě (silentbloky stabilizátoru, sil. ramen i kosti stabilizátoru). Jenže tam furt něco poklepávalo, nebo rezonovalo na kostkách, takový tlumený kovový buchnutí.
Dneska na STk mi zahýbali kolama, vše co jsem měnil je OK, jen je vůle v ložiskách tlumičů. To už se tu psalo.
A taky mám prasklý péro, první závit odspodu. A to už se tu taky psalo.
Takže si to všechno radši skoukněte.
není to sice až tak na téma stabilizátoru, ale přeci jen:
na jaře jsem vyměnil všechny gumy na přední nápravě (silentbloky stabilizátoru, sil. ramen i kosti stabilizátoru). Jenže tam furt něco poklepávalo, nebo rezonovalo na kostkách, takový tlumený kovový buchnutí.
Dneska na STk mi zahýbali kolama, vše co jsem měnil je OK, jen je vůle v ložiskách tlumičů. To už se tu psalo.
A taky mám prasklý péro, první závit odspodu. A to už se tu taky psalo.
Takže si to všechno radši skoukněte.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
4 pacholda
...možná bude i to druhý naprasklý, uvidíme při výměně, až se vyndají. Samozřejmě jsem objednal dvě péra a obě ložiska tlumičů. Když měním, obě strany.
Až vyměním, dám vědět. Jinak objednaný jsou péra nějaký švédský, pro mě cena 1.700,- Kč/ks. Prý slušný. Bůra za origo italský péro nedám, když praská všem a pořád a na všech Mlokách...
...možná bude i to druhý naprasklý, uvidíme při výměně, až se vyndají. Samozřejmě jsem objednal dvě péra a obě ložiska tlumičů. Když měním, obě strany.
Až vyměním, dám vědět. Jinak objednaný jsou péra nějaký švédský, pro mě cena 1.700,- Kč/ks. Prý slušný. Bůra za origo italský péro nedám, když praská všem a pořád a na všech Mlokách...
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
fór bikus
Já neobjednal ještě nic, šetřím na spojku
Já neobjednal ještě nic, šetřím na spojku
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Achjo , muzu zopakovat sve otazky?:
Jak dlouho vam vydrzely ty novy gumy z druhovyroby?
Utahovali jste domecek silenbloku ve stavu ramen svesenych dolu, nebo v poloze jakoby vozu na kolech?
Neslyseli jste nekdo, nebo nezkouseli ponechat puvodni (jiste kvalitnejsi) silenbloky + hadici jako to delaji na Mareach?
Jak dlouho vam vydrzely ty novy gumy z druhovyroby?
Utahovali jste domecek silenbloku ve stavu ramen svesenych dolu, nebo v poloze jakoby vozu na kolech?
Neslyseli jste nekdo, nebo nezkouseli ponechat puvodni (jiste kvalitnejsi) silenbloky + hadici jako to delaji na Mareach?
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Zatím je mám cca 1,5roku - najeto asi 20tkm. Mechanik mi to dělal tak, že měl auto zvednuté za prahy, tedy ramena svěšená.Mark L. píše:Achjo , muzu zopakovat sve otazky?:
Jak dlouho vam vydrzely ty novy gumy z druhovyroby?
Utahovali jste domecek silenbloku ve stavu ramen svesenych dolu, nebo v poloze jakoby vozu na kolech?
Neslyseli jste nekdo, nebo nezkouseli ponechat puvodni (jiste kvalitnejsi) silenbloky + hadici jako to delaji na Mareach?
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Tak mám vyměněny pružiny. Jsou to Monroe za 1650Kč ks + 700 práce. Mechanik přišel na to proč pružiny praskají. Prý je to proto, že když se zatáčí tak se spodek pružiny otáčí spolu s kolem, zatímco vršek pružiny se nehýbe - nebo možná naopak. Proto tam dochází k namáhání a časem to praskne.pacholda píše:fór bikus
Já neobjednal ještě nic, šetřím na spojku
Co z toho vyplývá? Pokud nechcete, aby vám pružiny praskly, tak NEZATÁČEJTE!!!
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
4 pacholda a všem ostatním
Já mám taky vyměněno: švédský péra Lessfjöres, nebo tak nějak, dopor. MOC 2.200,-/ks, se slevou pro mě 1.700,-/ks + práce (basa piva a dvoje Startky). Vyměnil jsem i ložiska tlumičů, tzn.: Sachs za dopor. 580,-/ks, se slevou 420,-/ks.
A podle mého mechanika praskají proto, že se přidírají ložiska tlumičů nahoře a péro se pak při otáčení vlastně kroutí, namísto toho, aby se protočilo na obou stranách.
Takže vlastně skoro totéž, jako napsal "Pacholda".
Rozhodně je znát, že chyběl na jednom péru jen jeden závit. Auto se tolik neboří na stranu v zatáčce a na příčné nerovnosti, nebo kanálu, co jen cvrkne a jede se dál, místo bouchnutí a zhoupnutí jako před tím. Doporučuji.
Já mám taky vyměněno: švédský péra Lessfjöres, nebo tak nějak, dopor. MOC 2.200,-/ks, se slevou pro mě 1.700,-/ks + práce (basa piva a dvoje Startky). Vyměnil jsem i ložiska tlumičů, tzn.: Sachs za dopor. 580,-/ks, se slevou 420,-/ks.
A podle mého mechanika praskají proto, že se přidírají ložiska tlumičů nahoře a péro se pak při otáčení vlastně kroutí, namísto toho, aby se protočilo na obou stranách.
Takže vlastně skoro totéž, jako napsal "Pacholda".
Rozhodně je znát, že chyběl na jednom péru jen jeden závit. Auto se tolik neboří na stranu v zatáčce a na příčné nerovnosti, nebo kanálu, co jen cvrkne a jede se dál, místo bouchnutí a zhoupnutí jako před tím. Doporučuji.
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Par fotek z vymeny silenbloku stabilizatoru pro ty, kteri nevi jak na to .
1. Zvednou a zajistit auto vepredu, sundat predni kola.
2. Povolit a vysroubovat dva srouby drzaku silenbloku pristupne zespodu skrz otvory v napravnici (trubkovy klic 13). Predem je dobre nastrikat zavit, ktery je orezly, aby slo lip a bez nasledku povolit.
prava strana
3. Zvedakem pozvednout rameno, aby se drzak trochu uvolnil a po tyci stabilizatoru posunou drzak i se silenblokem smerem ven, k sobe. Jde to lip, kdyz se orezla tyc namaze treba vazelinou.
4. Ostrym tenkym sekacem oddelit oba dily drzaku silenbloku. Nejlip vypodlozit drevem, at se tluce proti opore. Povoli to vcelku brzo, je tam jen roztemovany konec matice.
prava strana
prava strana
Az to povoli tak rozseknout i druhou stranu.
5. Celek vyndat, vycistit. Kulatym pilnikem je dulezite zapravit otvory ve spodnim dilu drzaku. Ne moc zvetsovat, ale cim vic se zvetsi, tim lip a driv se trefite pri montazi z5. Ja jsem si diru trochu upravil do konusu.
drzak na stole
6. S trochou trpelivosti namontovat zpet, tyc stabilizatoru je dulezite usadit do puvodni polohy. Na mym aute byly na tyci po vnitrnich stranach drzaku plastove krouzky, ktere brani posouvani tyce. Bohuzel jeden lezel na napravnici na dva kusy. Prozatim jsem to vyresil provizorne hadicovou sponou, ale necham si utocit krouzek ze dvou kusu, tak aby se dal na pevno chytit z venkovnich stran na tyc
leva strana
Silenbloky se daji koupit treba na http://www.autoklucka.cz/
Praci bych typoval na 1,5 az 2 hodiny, zalezi jak rychle to jde povolit, rozseknout, ... jak moc jsou ruce volsovy , je to individualni. Mne to trvalo vic nez tyden, pac jsem mel jiny silenbloky
Doufam, ze to nekomu pomuze.
1. Zvednou a zajistit auto vepredu, sundat predni kola.
2. Povolit a vysroubovat dva srouby drzaku silenbloku pristupne zespodu skrz otvory v napravnici (trubkovy klic 13). Predem je dobre nastrikat zavit, ktery je orezly, aby slo lip a bez nasledku povolit.
prava strana
3. Zvedakem pozvednout rameno, aby se drzak trochu uvolnil a po tyci stabilizatoru posunou drzak i se silenblokem smerem ven, k sobe. Jde to lip, kdyz se orezla tyc namaze treba vazelinou.
4. Ostrym tenkym sekacem oddelit oba dily drzaku silenbloku. Nejlip vypodlozit drevem, at se tluce proti opore. Povoli to vcelku brzo, je tam jen roztemovany konec matice.
prava strana
prava strana
Az to povoli tak rozseknout i druhou stranu.
5. Celek vyndat, vycistit. Kulatym pilnikem je dulezite zapravit otvory ve spodnim dilu drzaku. Ne moc zvetsovat, ale cim vic se zvetsi, tim lip a driv se trefite pri montazi z5. Ja jsem si diru trochu upravil do konusu.
drzak na stole
6. S trochou trpelivosti namontovat zpet, tyc stabilizatoru je dulezite usadit do puvodni polohy. Na mym aute byly na tyci po vnitrnich stranach drzaku plastove krouzky, ktere brani posouvani tyce. Bohuzel jeden lezel na napravnici na dva kusy. Prozatim jsem to vyresil provizorne hadicovou sponou, ale necham si utocit krouzek ze dvou kusu, tak aby se dal na pevno chytit z venkovnich stran na tyc
leva strana
Silenbloky se daji koupit treba na http://www.autoklucka.cz/
Praci bych typoval na 1,5 az 2 hodiny, zalezi jak rychle to jde povolit, rozseknout, ... jak moc jsou ruce volsovy , je to individualni. Mne to trvalo vic nez tyden, pac jsem mel jiny silenbloky
Doufam, ze to nekomu pomuze.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Moj mechanik to zvlada za pol hodinku.
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
AlexAG píše:Moj mechanik to zvlada za pol hodinku.
Nojo asi su volsovej. Tvuj mechanik, ten ma zrejme k dispozici rampu. Ja nejsem mechanik a myslim, ze nikdo z nas tady, ani nemam rampu. Taky bych to uz ted podruhe zvladl rychleji kdyz vim jak na to. Ono jen nez si zvednes na heveru auto a zajistis a sundas kola, tak to nejakej cas zabere.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Dnes mi u Dojacka v Praze potěšili sdělěním, že mám utržený stabilizátor a je třeba jej vyměnit - a to za nekřesťanskou cenu.
Musím na sebe říci, že nejsem žádneý mechanik a hlavně nemám žádné vybavení a nářadí a raději bych si to nechal někde udělat.
Poraďte mi nějaký servis v Praze či okolí, kde máte dobré zkušenosti a m ůžete mi jej doporučit.
Díky moc.
Pavel
papa1@seznam.cz
Musím na sebe říci, že nejsem žádneý mechanik a hlavně nemám žádné vybavení a nářadí a raději bych si to nechal někde udělat.
Poraďte mi nějaký servis v Praze či okolí, kde máte dobré zkušenosti a m ůžete mi jej doporučit.
Díky moc.
Pavel
papa1@seznam.cz
Multipla 1.9 JTD 2001, start.cislo 36.
Re: Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
tady jste psali, že se zadírají ložiska tlumičů a pak praskají pružiny. Tak se ptám, jestli by ty ložiska nešly nějak přimáznout, aby se nezadíraly. Má někdo nějaký typ, jak na to?