Nemrznuca zmes

Moderátor: peta.smolik

blcha24
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 29 čer 2008, 10:12

Nemrznuca zmes

Příspěvek od blcha24 »

Vedel by mi tu niekto poradit aku mam dat nemrznucu zmes do fiat stilo 1,9 JTD. dik
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

nejlip PARAFLU v poměru 1:1 :wink:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
baky
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 29 zář 2009, 20:57

Re:

Příspěvek od baky »

liborko píše:nejlip PARAFLU v poměru 1:1 :wink:

a nieco co maju aj v tejto zemepisnej oblasti by si nevedel???
baky
--------------------------------
Punto Clasic, 1,2, 8V, r.v.2005
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od Petr1968 »

Fridex G + Pokud je tam růžová(původně) Pokud jsi věřící tak Paraflu. :wink: Protože motory a chladiče od Fiatu jsou přece naprosto jiné než běžná evropská produkce :idea: :idea: :idea: Po výměně za Fridex G+(případně G48) začne vše masivně téct. To dá rozum přece :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
ekr1
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 13 dub 2007, 19:42
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od ekr1 »

I když už tady odpověď zazněla,zeptám se,jakou máš chladící kapalinu teď.Jde o to že růžová se mění co 5 let a modrá zelená a žlutá(myslím že víc jich není) tyto se mění co 3 roky :wink:
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od Petr1968 »

To měl říct první co tam má. :wink:
Kiňas
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 17 říj 2009, 19:56

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od Kiňas »

Paraflu je nemrznoucí směs na bázi ethylenglykolu,takže je jedno,jestli tam dáš fridex G plus,G 11,G 48 atd,sám jsem paraflu dolil G plus fridexem a nic se neděje.Italové preferují jen svoje značky jak olejů,filtrů,nemrznoucích směsí a přitom u nás koupíš naše nebo jiné značky s ještě lepšími vlastnostmi a za podstatně příznivější ceny.
Takže bych se toho vůbec nebál,koupil bych Fridex G plus,naředil 1:1 s destilkou a nalil to tam a máš na pět let pokoj.Vždyť je to ve škodovkách,wolksvagnech a kdo ví kde ještě a bezproblémů.
Běž si do Fiatu koupit litr paraflu a uvidíš že od velvany máš čtyřlitrovku G pluska,naliješ to tam a jsi vysmátej.
Zdarec :lol:
Stilo 1,9 Multijet 88kW
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od mad mike »

Kiňas píše:Paraflu je nemrznoucí směs na bázi ethylenglykolu,takže je jedno,jestli tam dáš fridex G plus,G 11,G 48 atd,sám jsem paraflu dolil G plus fridexem a nic se neděje.Italové preferují jen svoje značky jak olejů,filtrů,nemrznoucích směsí a přitom u nás koupíš naše nebo jiné značky s ještě lepšími vlastnostmi a za podstatně příznivější ceny.
Takže bych se toho vůbec nebál,koupil bych Fridex G plus,naředil 1:1 s destilkou a nalil to tam a máš na pět let pokoj.Vždyť je to ve škodovkách,wolksvagnech a kdo ví kde ještě a bezproblémů.
Běž si do Fiatu koupit litr paraflu a uvidíš že od velvany máš čtyřlitrovku G pluska,naliješ to tam a jsi vysmátej.
Zdarec :lol:
přesně, všechny nemrzky na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a nezáleží na barvě,možná je ještě rozdíl mezi hliníkem a litinou(nevím jistě)snad umí každý číst nápisy na flašce, já osobně používám Sheron, jak pro benzín tak kdysi i pro diesel a pohoda
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
ekr1
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 13 dub 2007, 19:42
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od ekr1 »

Tak si skus nalít růžovou do příkladně modré(castrol od fiatu)a sám uvidíš že se nespojí.K těm letům použitelnosti,jedná se o to že se sníží vlastnosti tkz.inhibitorů koroze a stává se po uvedených letech z nemrzky tkz, kyselina která ti rozežere těsnění pod hlavou a i vyžere díry do hlavy.Vím o čem mluvím musel sem si nechat vyvařit hlavu,neb v těch děrách se dalo jezdit 5ti korunou a dát nové těsnění.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od mad mike »

proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
ekr1
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 13 dub 2007, 19:42
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od ekr1 »

mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně

No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok :shock:
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň :wink:
Kiňas
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 17 říj 2009, 19:56

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od Kiňas »

Osobně si myslím,že snad tu není takový expert,co by modrou nemrzku dolíval růžovou.Samozřejmě je lepší vyměnit celou náplň za novou a je klid.Sám jsem Fridex G plus dal při výměně i do motorky Honda VFR 800 FI kde jsou hliníkové stěny mnohem tensí než v motoru u auta a je všechno v pohodě.Je to fridex určený pro celohliníkové motory.Dobré je tuto náplň při přípravě auta na zimu přeměřit,aspoň pro kontrolu a po stanovené lhůtě použitelnosti vyměnit,jestli si to pamatuju dobře tak 5 let nebo 200 tis.Km.
Jinak nemrznoucí směsy se vyrábějí na bázi ethylenglykolu a propylenglykolu a ty navzájem nesmísíš.
Zdarec Kiňas.
Naposledy upravil(a) Kiňas dne 28 říj 2009, 19:24, celkem upraveno 1 x.
Stilo 1,9 Multijet 88kW
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od mad mike »

ekr1 píše:
mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně

No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok :shock:
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň :wink:
moje chyba měl jsem napsat, že pokud si nejste jistí jestli tam máte nemrzku etylenglykol či jiný sajrajt, vyměnte celou nápln. a nemíchejte růžovou s modrou, podle všeho se nesmísí a po čase vám vyžerou díry do motoru o velikosti pětikačky.pokud vím tak jsem napsal, žekapaliny na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a že všichni umíme číst
sorry za SZ, překlepl jsem se
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
ekr1
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 13 dub 2007, 19:42
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od ekr1 »

Kiňas píše:Osobně si myslím,že snad tu není takový expert,co by modrou nemrzku dolíval růžovou.Samozřejmě je lepší vyměnit celou náplň za novou a je klid.Sám jsem Fridex G plus dal při výměně i do motorky Honda VFR 800 FI kde jsou hliníkové stěny mnohem tensí než v motoru u auta a je všechno v pohodě.Je to fridex určený pro celohliníkové motory.Dobré je tuto náplň při přípravě auta na zimu přeměřit,aspoň pro kontrolu a po stanovené lhůtě použitelnosti vyměnit,jestli si to pamatuju dobře tak 5 let nebo 200 tis.Km.
Zdarec Kiňas.



Tady ten expert není :roll: ale znám ho je to můj soused který tohle opravdu udělal že je smíchal dohromady a vypadalo to hezky jako koktejl :lol: takže vím že se to ale opravdu nesmísí dohromady,ještě teď se směji jak zuřivě jezdil na parkovišti před barákem tam a zpět aby to smíchal :lol: Ten samý člověk měl v předešlém autě nemrzku 10 let a divil se že mu to netopí neb se s toho stal sulc,vzpomínám si na to neb sem mu pomáhal proplachovat celý systém zahradní hadicí ,takových vzpomínek mám hodně :roll:
Uživatelský avatar
ekr1
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 13 dub 2007, 19:42
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nemrznuca zmes

Příspěvek od ekr1 »

mad mike píše:
ekr1 píše:
mad mike píše:proto je třeba pokaždé vyměnit komplet celou nápln chlazení za novou, pak se vyhnu dilematu typu smíchá se mi růžová s modrou? a nejlépe měnit každoročně

No jo ale konkrétně ty jsi psal že jsou všechny mísitelné,takže na barvě záleží a proč každý rok :shock:
Ale jak píšeš je nejlepší vyměnit celou náplň :wink:
moje chyba měl jsem napsat, že pokud si nejste jistí jestli tam máte nemrzku etylenglykol či jiný sajrajt, vyměnte celou nápln. a nemíchejte růžovou s modrou, podle všeho se nesmísí a po čase vám vyžerou díry do motoru o velikosti pětikačky.pokud vím tak jsem napsal, žekapaliny na bázi etylenglykolu jsou navzájem mísitelné a že všichni umíme číst
sorry za SZ, překlepl jsem se


Tak k té hlavě bylo to na starém fáčku, byl sem 2 majitel a ten přede mnou tam onu nemrzku neměnil od výroby a ty díry v hlavě udělali právě s té původní směsi která změnila chemické složení.Takže sem po koupi zjistil že mi tlakují hadice chlad.systému,čili kompres z motoru byla v chladícím sys.Tam kde měla být 1 atmosféra bylo najednou 10.
Odpovědět

Zpět na „Stilo“