Proc jsi odpojoval bodycomputer a jeho napájení? Kde ti to Erk1 radil?Kiňas píše:Dnes jsem se pustil do boje s blikajícími Km,dle rad od Erk1,jsem našel bodycomputer,odpojil Can A a Can B svorkovnice od bodycomputeru,odpojil napájení + i -,odpojil bodycomputer od pojistkové skříňky.Sestavil zpět,připojil napájení a svorkovnice Can A i B,a výsledek.
Paludní počítač vymazaný a Km blikají dál.Asi to bude chtít složitější zákrok do bodycomputeru.
Pokud někdo znáte řešení,nebo někoho kdo to umí odstranit,tak to sem hoďte.
Zdarec Kiňas stilo 1.9 Multijet 88kW rv.2006
Jinak to schéma samozřejmě funguje, dnes sem si ho postavil. Zítra ho zkusím v autě. Dám vědět, jak to dopadlo, ale bude to fungovat. Kolega udělal to samé s el. relé. a je to v pohodě.
Princip toho obrázku a funkčnost obvodu je jasná. Jakmile otočíš klíčkem v zapalování, sepne se relé K2. pomocí rozpínacího kontaktu se začne nabíjet kondenzátor. Jakmile se nabije, přes tranzistor sepne relé K1. K1 musí mít dva spínací kontakty, pomocí kterých připojíš CANA a CANB.
Místo připojení je konektor do rádia: Pin 1 a 3 jsou CAN linky. Pak tam máš zem i 12V spínaných klíčkem. Rozhodně bys neměl odpojovat cokoliv z bodycompu a už vůbec ne jeho napájení.
Jinak ten kondenzátor je už dost velký. Nabíjení na laboratorním zdroji trvá 16s. V autě to bude samozřejmě rychlejší. Odhad kolem těch 12s. Pro správnou fčnost stačí 4sec.