životnost bomb v multiple na zemák
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
životnost bomb v multiple na zemák
čau,je něgdo tak zdatný a mohl by vědět jakou životnost mají bomby v multiple original na cng 1.6
vyrobené v roce 2000,prý tam můžou být jak na 15 tak i na 20 let do tlakové zkoušky?
radči bych byl pro těch 20 let ,ale jak to je nevim... díky za odpověď
vyrobené v roce 2000,prý tam můžou být jak na 15 tak i na 20 let do tlakové zkoušky?
radči bych byl pro těch 20 let ,ale jak to je nevim... díky za odpověď
- Reklama
Re: životnost bomb v multiple na zemák
zdravím,já mám rok výroby 2001 a velkém tp mám napsanou životnost bomb 20 let.
1.6 BIPOWER 2001
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Ze zákona je to u nás 15 let, pokud výrobce nestanoví jinak. Myslím, že do roku 2000 to bývalo na 15 let a potom už to bylo schvalované podle EHK 110 a je to na 20 let. Nejjednodušší je kouknout zespoda na ty flašky, je tam životnost vyražená. Tlaková zkouška je jen taková hříčka, ale velká mejlka neboť se jedná skutečně o životnost nikoliv platnost tlak. zkoušky. Jak všichni normální víme, po životě už je prostě konec, nic...
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Tys tam byl?Mišan píše:Jak všichni normální víme, po životě už je prostě konec, nic...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: životnost bomb v multiple na zemák
No to je zas téma... Omlouvám se, nebyl. To bylo jen přirovnání a neuvědomil jsem si, že by to někdo mohl vzít vážně. U těch nádrží to je ale jasný. Držme se lahví, tedy.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: životnost bomb v multiple na zemák
A není to diskriminace lahví?Mišan píše:No to je zas téma... Omlouvám se, nebyl. To bylo jen přirovnání a neuvědomil jsem si, že by to někdo mohl vzít vážně. U těch nádrží to je ale jasný. Držme se lahví, tedy.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Nevím jestli zlatej, ale rozhodně drahej. A když my budeme chtít, můžeme na ten benzín jezdit taky. Máme to tam totiž.... Jenže my nechceme, stejně jako bys ty nejel autobusem za stovku, když Tě tam druhej může dovézt za padesát.
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Dobrý den, mám Multiplu BiPower r.2000 a chci se zeptat: Je možné vyměnit stávající tlakové láhve po uplynutí jejich předepsané životnosti za nové? A na kolik to celé vyjde (cca)? Děkuji.
Tlakové láhve lze vyměnit, jejich cena je 66.240,- Kč vč. DPH za ks.
Tlakové láhve lze vyměnit, jejich cena je 66.240,- Kč vč. DPH za ks.
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Tak to je vážně ranec,to je lepší auto nechat na nd a koupit druhý
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Nešiřme paniku!
Nádrže jsou někdy na 15 let, někdy na 20 (asi od r.v. 2000 dle EHK110). Úředníci to ale někdy při schvalování motali a byli zbytečně aktivní a tak zapisovali nesmysly. Například to schválili i jako pohon LPG místo CNG... Důležité je, co je na štítku přímo na nádrži.
Cena jedné nádrže je do 6000 Kč za jednu (x3) a pokud se nemění i ventily není to zas taková hrůza. Protože tabulky a štítky na nádržích nebyly dlouho jednotné, dá se to i trochu zmanipulovat a upravit (otočit nádrž štítkem nahoru a vyrazit jiný).
Takže nádrže za 66 tisíc opravdu, ale opravdu ne.
Nádrže jsou někdy na 15 let, někdy na 20 (asi od r.v. 2000 dle EHK110). Úředníci to ale někdy při schvalování motali a byli zbytečně aktivní a tak zapisovali nesmysly. Například to schválili i jako pohon LPG místo CNG... Důležité je, co je na štítku přímo na nádrži.
Cena jedné nádrže je do 6000 Kč za jednu (x3) a pokud se nemění i ventily není to zas taková hrůza. Protože tabulky a štítky na nádržích nebyly dlouho jednotné, dá se to i trochu zmanipulovat a upravit (otočit nádrž štítkem nahoru a vyrazit jiný).
Takže nádrže za 66 tisíc opravdu, ale opravdu ne.
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Rozhodně jsem paniku šířit nechtěl, jen jsem se zeptal v autorizovaném servisu. Ani jsem se ještě nedíval jestli mám 2015 nebo 2020, jen mne to zajímalo. Ty jsi tu cenu zjistil kde?
1,6 16V BiPower
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Kamarád je dováží z Itálie, cca 100 ks měsíčně. Ne přímo tenhle rozměr, ale podobné. Dám mu úkol, ať to zjistí přesně na Mulťu. Jen tak abysme to věděli a abysme, jak se říká, neumřeli blbbý...
Myslím, že autorizovaný servis toho o plynu ví pramálo, kdo ví na co koukali.
Myslím, že autorizovaný servis toho o plynu ví pramálo, kdo ví na co koukali.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: životnost bomb v multiple na zemák
ldid jestli budu mít multinu i 2023 tak to fakt nevím takže mám klid ještě 12 let
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
Re: životnost bomb v multiple na zemák
Zdravím vespolek,
právě jsem pořídil Multiplu s pohonem CNG/benzín (r.v. 2005) a studuji zajímavosti, které se k tomu vztahují. Téma tlakové láhve mi přijde opravdu zajímavé, protože když uviděl ten volný prostor pro čtvrtou láhev, docela jsem zatoužil tam ještě jednu přidat?
Máte již někdo nějaké bližší informace ohledně reálné ceny láhve (výše zmíněný dovoz z Itálie), jak by to bylo se vším všudy finančně náročné (je tu někdo, kdo to podstoupil), administrativa (láhev by nebyla v autě od výroby, byla by stejná životnost?) apod. Aktuální dojezd 450+ km je parádní, ale představa 600+ km je famózní.
Krásný večer,
mim
právě jsem pořídil Multiplu s pohonem CNG/benzín (r.v. 2005) a studuji zajímavosti, které se k tomu vztahují. Téma tlakové láhve mi přijde opravdu zajímavé, protože když uviděl ten volný prostor pro čtvrtou láhev, docela jsem zatoužil tam ještě jednu přidat?
Máte již někdo nějaké bližší informace ohledně reálné ceny láhve (výše zmíněný dovoz z Itálie), jak by to bylo se vším všudy finančně náročné (je tu někdo, kdo to podstoupil), administrativa (láhev by nebyla v autě od výroby, byla by stejná životnost?) apod. Aktuální dojezd 450+ km je parádní, ale představa 600+ km je famózní.
Krásný večer,
mim
Multipla 02/2005 (benzín/CNG)