zvýšení spotřeby u 1.6i
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
zvýšení spotřeby u 1.6i
poslední půlrok mi mlok začíná čím dál tím víc papat benál.X let jezdím stále stejnou trasu Prostějov-Vyškov po "dálnici" .Dříve sem měl
prům. spotřebu dlouhodobě 8,3 L/100 km při ustálených 130 km/h.Potom se začala nenápadně zvedat na současných 10 (!!!) litrů.Zkusil sem jezdit týden rychlostí 115-120 km/h,ale se spotřebou to ani nehlo.Auto jede přitom naprosto v poho,žádné kolo mi nepřibržduje,motor je živý, atd...Jediný rozdíl byl v tom že mi dva metry za zády dýchali tiráci.Kromě toho problémy s ranním moč...ehm startováním.Místo abych řešil tisíc různých důvodů,radši až se mi sejdou peníze tak asi přesedlám z autobusu na "minimultiplu" Fiat Idea.
prům. spotřebu dlouhodobě 8,3 L/100 km při ustálených 130 km/h.Potom se začala nenápadně zvedat na současných 10 (!!!) litrů.Zkusil sem jezdit týden rychlostí 115-120 km/h,ale se spotřebou to ani nehlo.Auto jede přitom naprosto v poho,žádné kolo mi nepřibržduje,motor je živý, atd...Jediný rozdíl byl v tom že mi dva metry za zády dýchali tiráci.Kromě toho problémy s ranním moč...ehm startováním.Místo abych řešil tisíc různých důvodů,radši až se mi sejdou peníze tak asi přesedlám z autobusu na "minimultiplu" Fiat Idea.
- Reklama
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
Místo řešení tísíce různých důvodů bych zkusil diagnostiku motoru, třeba to něco ukáže. Koupil jsem svého miláčka teprve letos v únoru a počítač mi ukazoval různá hausnumera jako např. 23 l, 11 l apod. ale skutečná spotřeba je podle počtu najetých km a spotřebovaného benzínu kolem 8 l.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
...nebyly ty hausnumera okamžitá spotřeba??? Tam jsou takový i vyšší čísla normální (při rozjezdu apod.).andreapipo píše:Místo řešení tísíce různých důvodů bych zkusil diagnostiku motoru, třeba to něco ukáže. Koupil jsem svého miláčka teprve letos v únoru a počítač mi ukazoval různá hausnumera jako např. 23 l, 11 l apod. ale skutečná spotřeba je podle počtu najetých km a spotřebovaného benzínu kolem 8 l.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
na examineru jsem byl už 3x a výpis je čistý jak panenka marie.Udivuje mě přístup zástupců Fiatu kteří si s tímto (a nejen tímto) problémem nevědí rady,ač se tento motor vyrábí dobrých 12 let do Bravy či "Makrely".
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
A jak vypadají ty problémy se startováním?
Jsou proměřený čidla (na spotřebu asi hlavně lambda)? Vyčištěná klapka? Nemohls nabrat nějakej blé benzin?
Asi to bude chtít zkoušet a pozorovat a z toho něco dedukovat...
Jsou proměřený čidla (na spotřebu asi hlavně lambda)? Vyčištěná klapka? Nemohls nabrat nějakej blé benzin?
Asi to bude chtít zkoušet a pozorovat a z toho něco dedukovat...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
ŽE BY BIOBENZÍN? ZELENÍ DO PLYNU. 1,6 má EGR sviňa ventil?darko píše:na examineru jsem byl už 3x a výpis je čistý jak panenka marie.Udivuje mě přístup zástupců Fiatu kteří si s tímto (a nejen tímto) problémem nevědí rady,ač se tento motor vyrábí dobrých 12 let do Bravy či "Makrely".
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
Myslím, že 1,6 by neměla touto vymožeností disponovat.Petr1968 píše: ŽE BY BIOBENZÍN? ZELENÍ DO PLYNU. 1,6 má EGR sviňa ventil?
Ještě mě napadl termostat???
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
Prubnu tu lambdu.Jestli je ale v háji,tak si šáhnu hezky hluboko do kapsy.Na druhou stranu se mi to vrátí v ušetřeném palivukubiii píše:A jak vypadají ty problémy se startováním?
Jsou proměřený čidla (na spotřebu asi hlavně lambda)? Vyčištěná klapka? Nemohls nabrat nějakej blé benzin?
Asi to bude chtít zkoušet a pozorovat a z toho něco dedukovat...
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
Cca 1300 za 4drát, který by tam měl patřit http://www.vyfukyonline.cz/Lambda-sondy---univerzalni/" onclick="window.open(this.href);return false; znám i dražší opravy. Já teď budu muset udělat komplet brzdy na předku, což bude obnášet tak 5 tyčekdarko píše:Prubnu tu lambdu.Jestli je ale v háji,tak si šáhnu hezky hluboko do kapsy.Na druhou stranu se mi to vrátí v ušetřeném palivu
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
holt žába nemá ani blbý,obyčejný teploměr motoru který má i nejstarší žigul.Taky možnostkubiii píše:Myslím, že 1,6 by neměla touto vymožeností disponovat.Petr1968 píše: ŽE BY BIOBENZÍN? ZELENÍ DO PLYNU. 1,6 má EGR sviňa ventil?
Ještě mě napadl termostat???
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
No, to je blbý (a otáčkoměr taky), já měl na Tempře blbej termostat a projevovalo se to jednak tím, že se voda neohřála na víc než 65-70°C a taky to občas mělo výpadky po sešlápnutí plynu, asi jak byl furt otevřenej sytič, tak to bylo přechlastaný. Někdo vzdělanější by to asi vysvětlil v odborných termínech, ale mně to každopádně po výměně termostatu přestalo a spotřeba se snížila odhadem tak o litr až litr a půl.darko píše:holt žába nemá ani blbý,obyčejný teploměr motoru který má i nejstarší žigul.Taky možnost
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
mohli ještě odstranit tachometr a palivoměr.Rychlost by odhadoval počítáním patníků za minutu a stav benzínu klackem v nádrži.Vznikla by ale ultravelká odkládací schránka ala R.Espace
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
Ad termostat:
Je celkem jednoduchá metoda, jak zjistit jeho funkčnost. Po nastartování studenýho motoru chytnout rukama hadicu před i za termostatem a pokud se začnou obě stejně zahřívat, je termostat furt otevřenej a tudíž v p... ve věčných lovištích!
Je celkem jednoduchá metoda, jak zjistit jeho funkčnost. Po nastartování studenýho motoru chytnout rukama hadicu před i za termostatem a pokud se začnou obě stejně zahřívat, je termostat furt otevřenej a tudíž v p... ve věčných lovištích!
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
Pani ja som si tiez myslel ze mi to zerie 15.4 podla palubneho,ale znamenalo to ze prejdem 15.4km na 1 liter bolo tam moznost prepnutia km/l alebo l/km a to je ta priemerna spotreba okolo 8l.
Re: zvýšení spotřeby u 1.6i
konečně vyřešeno:byl to termostat.Spotřeba i v mrazech klesla z 10 L na 8,5 L.Ovšem ten termostat je pěkně drahý špás,není to totiž ten klasický terčík s pružinou,ale celý hliníkový odlitek připomínajcí vzhledem nějaké čerpadlo. A to za 1600 kč a více.Nyní auto začne topit po cca 5 min jízdy i za velkých mrazů.
Fascinují mě motoristi,kteří si před chladič ,popř. na mřížku dají karton či alobal ve snaze dříve zahřát motor.Pokud ale mají v p...i termostat,můžou mít deset kartonu a je to na nic,v mrazu přeci termostat do chladiče stejně nic nepustí,pokud je tedy termostat v pořádku.Multipla má tlamu jak sumec a topí hned i bez papundeklu.
Fascinují mě motoristi,kteří si před chladič ,popř. na mřížku dají karton či alobal ve snaze dříve zahřát motor.Pokud ale mají v p...i termostat,můžou mít deset kartonu a je to na nic,v mrazu přeci termostat do chladiče stejně nic nepustí,pokud je tedy termostat v pořádku.Multipla má tlamu jak sumec a topí hned i bez papundeklu.