Otazkou je proc to chces delat a co tim sledujes. Pokud chces nejakym zpusobem zvysovat vykon (zvysenim kompresniho pomeru), pocitej s tim, ze se to projevi na zivotnosti motoru.
V kazdem pripade pokud praskne tesneni pod hlavou a musi se srovnavat hlava (pokud je pokrivena prehratim) tak se dava vyssi tesneni, pokud ne, tak dosahnes toho sveho ucelu.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
HanibalKiller píše:nevim no jenom zvyseni vykonu ale jako je vice mene otazka abych věděl jak to je má tu vůbec někdo sníženou hlavu?
Podle mne to ma kazdy, kdo musel podstoupit vymenu praskleho tesneni a srovnani hlavy, coz u punta bude skoro kazdy druhy okolo 100tis km. Neni nutne vzdy srovnavat. U naseho Punta to delane bylo. Je otazka, zda tam v servise davali vyssi tesneni ci nikoliv. Urcite to nebylo vsak zamerne delane.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
já když sem jí dal dolu, tak jsem to dal pro sichr na srovnání... stáhnul mi jí o 0,012 mm!!! za 400 korun... kdybych to věděl, tak mu řeknu at mi to vezma aspoň o 0,5mm nebo at se na to vykašle uplně
l-cizek píše:já když sem jí dal dolu, tak jsem to dal pro sichr na srovnání... stáhnul mi jí o 0,012 mm!!! za 400 korun... kdybych to věděl, tak mu řeknu at mi to vezma aspoň o 0,5mm nebo at se na to vykašle uplně
Jsi si jisty, ze Ti ten dotycny stahoval pouhych 12 tisicin mm? Na cem to delal (frezka/bruska/CNC centrum)? Jinak se srovnava hlava dle pokriveni, radove v desetinach mm.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Většinou se to dělá na magnetkách, a pokud vim tak neni problém ji stáhnout o 12tisícin.Kolega z práce si nechal rovnat hlavu,nevim o kolik,ale u nás si řekli 15kč.Čuměl sem jak půl prdele z houští když mi to řek
Futile Italian Attempt at Transportation Very Weird
l-cizek píše:já když sem jí dal dolu, tak jsem to dal pro sichr na srovnání... stáhnul mi jí o 0,012 mm!!! za 400 korun... kdybych to věděl, tak mu řeknu at mi to vezma aspoň o 0,5mm nebo at se na to vykašle uplně
Jsi si jisty, ze Ti ten dotycny stahoval pouhych 12 tisicin mm? Na cem to delal (frezka/bruska/CNC centrum)? Jinak se srovnava hlava dle pokriveni, radove v desetinach mm.
to nevim na čem to dělal, jen sem to tam dovez a druhej den si pro to přijel... on doma renovuje zbraně a tam si myslim že je potřeba veliká přesnost, tak jestli to dalal na nějaký mašince co dělá i ty zbraně... nevim
Ked my prehrievalo motor tak som si myslež je to prasknuté tesnenie pod hlavou tak som ju dal zhodiť.
Nakoniec to bola vodná pumpa, ale pod hlavu muselo ist nove tesnenie (cca. 2000.- sk) samozrejme hlava bola pre istotu na magnetke a išlo z nej dolu -0,26 mm.
A ide teraz úplne v pohode (12.000 km po výmene tesnenia).
Fiat CROMA 1,9 JTD 16V M-JET 110Kw 150k r.v. 09/2006