Světla na denní svícení
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Světla na denní svícení
Ahojte ,nemáte náhodou někdo světla na denní svícení na Mlokovi nebo alespoň nějakou zkušenost??Jde mi hlavně o to ,že světla nejsou stavěná na svícení furt a postupně slepnou a tohle by bylo celkem slušné řešení ......Kubas
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
- Reklama
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
Moc vtipné a bohužel i pravdivé,ale jak se vyhřejvaj paraboly tak prostě slepnou a postupně svítí míň a hůř a za pár let .........tak jsem jenom vytvořil dotaz ,jestli náhodou nemá někdo nějakou zkušenost ??tak děkuji za vtipné poznámky mimo mísu a ostatní se doufám vyjádří k věci čůs a hlavně opatrně ...Kubas
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
Už jsem o tom také uvažoval Koukal jsem na net a tyhle jsou celkem zajímavý
Kód: Vybrat vše
http://www.tuningshop.cz/svetla-pro-denni-sviceni-led-8-led.htm
Multipla1,6 100 16V
Tmavě modrá metla
Most
Tmavě modrá metla
Most
TAty už to bylo: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=1347&start=30
O světlech pro denní svícení jsem také uvažoval, nejlepší jsou samozřejmě LED. Mají velmi malý příkon a auto nejspíš přežijí o mnoho let. Dnešní legislativa je už naštěstí v tomto ohledu dost srozumitelná.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Trošku jsem hledal a první, který jsou už delší dobu na trhu (a cena jde pěkně dolů, jsou tyto:
http://uni.autodoplnky.cz/led-svetlomet ... 5l-s245441
Našel jsem ale také kulaté a levnější, které také obsahují modul, který zajišťuje zákonem vyžadovanou funkci (ty levnější to nemívají):
http://tuning.autodoplnky.cz/denni-sviceni/?smid=99
(Tento obchod mi vyhovuje, protože má možnost osobního odběru v Brně, ale jistě existují jiné a možná i levnější.)
Existují i levnější, ale ty nemají kompletní instalační materiál a moduly - tudíž nemají RL homologaci (v lepším případě mají E homologaci). Při TP by mohl nastat problém, protože na sobě nemají logo homologace.
Ještě jedna věc. Při uvedení faceliftované Octavie II jsem se dočetl, že tam budou funkci světel pro denní svícení zajišťovat mlhovky. To by nemusel být problém ani u Multinky, mlhovky jistě splňují zákonné podmínky, co se týče umístění (viz nahoře), ale nejsem elektrikář, takže netuším, jak by to šlo udělat, aby to předepsaně spínalo (jak bez návodu zapojit potřebný modul). Jistě by to šlo a bylo by to nejlevnější řešení. Třeba je někdo z vás tak šikovnej, že by věděl...
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Trošku jsem hledal a první, který jsou už delší dobu na trhu (a cena jde pěkně dolů, jsou tyto:
http://uni.autodoplnky.cz/led-svetlomet ... 5l-s245441
Našel jsem ale také kulaté a levnější, které také obsahují modul, který zajišťuje zákonem vyžadovanou funkci (ty levnější to nemívají):
http://tuning.autodoplnky.cz/denni-sviceni/?smid=99
(Tento obchod mi vyhovuje, protože má možnost osobního odběru v Brně, ale jistě existují jiné a možná i levnější.)
Existují i levnější, ale ty nemají kompletní instalační materiál a moduly - tudíž nemají RL homologaci (v lepším případě mají E homologaci). Při TP by mohl nastat problém, protože na sobě nemají logo homologace.
Ještě jedna věc. Při uvedení faceliftované Octavie II jsem se dočetl, že tam budou funkci světel pro denní svícení zajišťovat mlhovky. To by nemusel být problém ani u Multinky, mlhovky jistě splňují zákonné podmínky, co se týče umístění (viz nahoře), ale nejsem elektrikář, takže netuším, jak by to šlo udělat, aby to předepsaně spínalo (jak bez návodu zapojit potřebný modul). Jistě by to šlo a bylo by to nejlevnější řešení. Třeba je někdo z vás tak šikovnej, že by věděl...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Na Mareích se dávalo světla pro denní svícení místo mlhovek, dali se sehnat přesně padnoucí (tuším made in Poland). Ale já bych mlhovky nedal.
Možní by sedly i na Mulťu, tady je odkaz na montáž a fotky (přísvěk Roberta): http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... c&start=60
Možní by sedly i na Mulťu, tady je odkaz na montáž a fotky (přísvěk Roberta): http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... c&start=60
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Já si myslím, že u té oktávky je funkce mlhovek zachována.Matess píše:Na Mareích se dávalo světla pro denní svícení místo mlhovek, dali se sehnat přesně padnoucí (tuším made in Poland). Ale já bych mlhovky nedal.
Možní by sedly i na Mulťu, tady je odkaz na montáž a fotky (přísvěk Roberta): http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... c&start=60
Myslím si, že to funguje takto: Je pěkný den (tzv. nesnížená viditelnost), člověk přijde do auta, nastartuje a rozsvítí se mu mlhovky. Viditelnost se sníží, zapne potkávačky, mlhovky se automaticky vypnou, potom vjede do mlhy, zmáčkne čudl pro mlhovky, rozsvítí se mlhovky.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
- U Mareje a ruční přestavby nikoliv.
- U dvojkové Ochcávky netuším. Moje OCTAVIA II. má pouze mlhovky a ŘJ přeprogramovanou aby potkávací světla svítila pořád i při vypnutých svetlech. Ale to i s ostatními obrysovými světly, vynecháno je pouze podsvícení budíků.
- U dvojkové Ochcávky netuším. Moje OCTAVIA II. má pouze mlhovky a ŘJ přeprogramovanou aby potkávací světla svítila pořád i při vypnutých svetlech. Ale to i s ostatními obrysovými světly, vynecháno je pouze podsvícení budíků.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Spotřeba elektřiny, místo nějakých 150 - 200W je to něco přes 40W a s tím související výhody, kdo má třeba xenony a hodně přes den jezdí může ušetřit pár tisíc na vypálených výbojkách.Anduril píše:By me zajimalo, jakou vyhodu by melo rozsvecovat mlhovky namisto obycejnych potkavacich svetel. Tak jak pise Matess, je to imho logicke..
Jinak u té faceliftované Oktávky bude určitě funkce mlhovek zachována, jinak by to nemělo logiku. Přeprogramovaná jednotka, jak ji popisuje Matess, má význam jedině v tom, že člověk nezapomene rozsvítit nebo zhasnout světla (světla se taky rozsvěcí až nějakou vteřinu po startu, aby nedostávala zabrat baterka). Znám tuto funkci na Fabii.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW