Tachometr

Moderátor: peta.smolik

Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Tachometr

Příspěvek od Boris »

Prosím o radu:
Přestal mi fungovat tachometr. Nejprve začala ručka oscilovat, pak přestala ukazovat rychlost docela. Když jsem zvýšil rychlost asi na 90, tak ručka chvíli ukazovala správně, ale pak byl konec a od té doby je už stále na nule. Kilometry to počítá asi tak, že po ujetí 10 km se přetočí pouhých 100 metrů.
Sám tomu nerozumím, nedovedu rozdělat ani palubní desku.
Nevím ani, jestli je tachometr mechanický nebo elektrický. Jestli je závada v náhonu nebo v budíku.
V servisu bych dal za opravu 2000 (předběžně jsem se zeptal), to se mi zdá hrozně moc.
Můžete mi někdo prosím poradit jak na to? Díky moc za radu!
Reklama
 

stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

rekl bych ze nahon....ale jak se k nemu leze nvm :roll:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Příspěvek od Boris »

stifmajstrABARTH píše:rekl bych ze nahon....ale jak se k nemu leze nvm :roll:
Takže tachometr není elektrický?
stifmajstrABARTH
Znalec
Příspěvky: 725
Registrován: 09 led 2007, 18:35

Příspěvek od stifmajstrABARTH »

musim rict ze nevim ale vsadil bych moje najky ze neni.... :wink:
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Robili sa seicenta s lankom ale aj elektrika ale to len tie posledné pri tvojom prejavení klepania z ručičkou by som to videl na lanko len treba upresniť či máš 900ku alebo 1,1 motor popr vin karoserie
kukni www.pop-art.cz a do vyhladávača daj AKR 25224 -to je pre 900
AKR 25225 -to je pre 1,1
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

Seicento 0,9 a 1,1 SPI, budík s analogovými hodinami=mechanický náhon (lanko)
Seicento 1,1 MPI, budík s digitálními hodinami (oranžový)=elektronický tacho (bez lanka)
Budík se odštoubuje tak, že se odmontuje spodní a horní kryt pod volantem (4 šrouby zespoda ve spodním krytu). Potom už je přístup ke dvoum imbusům pod budíkem a třetí imbus je do palubky za budíkem shora pod krytkou. Pak už to jde sundat.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Příspěvek od Boris »

radek.s píše:Seicento 0,9 a 1,1 SPI, budík s analogovými hodinami=mechanický náhon (lanko)
Seicento 1,1 MPI, budík s digitálními hodinami (oranžový)=elektronický tacho (bez lanka)
Budík se odštoubuje tak, že se odmontuje spodní a horní kryt pod volantem (4 šrouby zespoda ve spodním krytu). Potom už je přístup ke dvoum imbusům pod budíkem a třetí imbus je do palubky za budíkem shora pod krytkou. Pak už to jde sundat.
Mám 1,1 rok výroby 1999, budík analogový. Tedy budu mít zřejmě mechanický náhon.
Spodní kryt pod volantem jsem odšrouboval v pohodě, horní se mi nepodařilo - nevím za co to drží, bojím se, aby kryt při použití násilí neprasknul... ??
Ten imbus po krytkou - nějakou krytku za palubkou jsem objevil, ale drží fest:)
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

rok 1999 ma mechanicky nahon-lanko. mal som ho uz ciastocne vymontovane (nedobrovolne :D ) ..ked som daval dolu pristrojovku,tak som ho jemne povytiahol z motorovej casti a neukazoval rychlost. pristup je dost myzerny. tak ako uz niekto pisal, na tri imbusy. vrchny kryt drzi na dvoch krizovych sroboch, su len schovane,treba sa zohnut zasvietit si tam a najdes ich! silu urcite nepouzivaj, ide to lahko.
na odpojenie lanka je potom potrebne trochu pootocit "objímku" toho lanka a on osa uvolni.viac na:
http://milan.konzum.sk/seicento_tachometer.php
PS: urcite je chyba v lanku. aj mne coraz viac trasie...ktovie kolko este vydrzi.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Příspěvek od Boris »

autoholik píše:rok 1999 ma mechanicky nahon-lanko. mal som ho uz ciastocne vymontovane (nedobrovolne :D ) ..ked som daval dolu pristrojovku,tak som ho jemne povytiahol z motorovej casti a neukazoval rychlost. pristup je dost myzerny. tak ako uz niekto pisal, na tri imbusy. vrchny kryt drzi na dvoch krizovych sroboch, su len schovane,treba sa zohnut zasvietit si tam a najdes ich! silu urcite nepouzivaj, ide to lahko.
na odpojenie lanka je potom potrebne trochu pootocit "objímku" toho lanka a on osa uvolni.viac na:
http://milan.konzum.sk/seicento_tachometer.php
PS: urcite je chyba v lanku. aj mne coraz viac trasie...ktovie kolko este vydrzi.
Díky, pěkný návod i obrázky :)
Není tam ale jak oddělat ten vrchní plast na volantu?
spodní je ok - tam jsou 2 a 2 šroubky, ale ten vrchní stále za něco drží...
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

ak myslis tu krytku srobu a ten horny imbus,tak to vylupni srobovakom..je tam len nastrceny.
ak myslis nieco ine,napis.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Příspěvek od Boris »

autoholik píše:ak myslis tu krytku srobu a ten horny imbus,tak to vylupni srobovakom..je tam len nastrceny.
ak myslis nieco ine,napis.
Asi to budu muset nafotit a označit šipkou, takhle se to špatně vysvětluje.
Inu, zkrátka - je plastový kryt pod volantem na 2+2 šrouby a naproti němu nahoře je druá část toho krytu. Tu mám na mysli.
Pak samozřejmě i (horní) kryt samotné přístrojové desky-palubky.
Jestli to není zřejmé, nafotím to.
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

ten vrchny je na dvoch medenych samorezkach :D
ako pisem..musis si pod volant lahnut, zobrat baterku a zasvietit. potom ich najdes. su dost utopene. su na strane blizsie k volantu.
ten vrchny pod krytkou - tu krytku len vylupni srobovakom. je z gumy..dost makka.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Příspěvek od Boris »

Tak (bohužel) je tam tachometr elektrický, tedy elektrický snímač.
A vypadá to, že je odpálený... takže budu muset vrazit 1400 Kč do nového :(
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

Jestli máš vadnej budík a chceš něco ušetřit, nedávno jsem ho viděl tady: http://www.fiatdily.cz/cs/seicento:vnit ... y-ovladani
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Příspěvek od Boris »

Tak přátelé - problém byl u čidla - elektronického snímače otáček. Čidlo a hlavně kontakty-vývody jsou až neuvěřitelně blízko motorové části, a prostě doško k mechanickému narušení. Chlapík v servisu ho otočil tak, aby kontakty z čidla vedly na druhou stranu a zatím je to ok. Byla to prý ale piplavá práce, navíc musel pustit motor trochu dolů, aby se na čidlo vůbec dostal. Takže to zabralo dost času. No řekl si 450 Kč, takže mi to vyšlo snad líp než v autoriz. servisu...
Odpovědět

Zpět na „Seicento“