Tachometr
Moderátor: peta.smolik
Tachometr
Prosím o radu:
Přestal mi fungovat tachometr. Nejprve začala ručka oscilovat, pak přestala ukazovat rychlost docela. Když jsem zvýšil rychlost asi na 90, tak ručka chvíli ukazovala správně, ale pak byl konec a od té doby je už stále na nule. Kilometry to počítá asi tak, že po ujetí 10 km se přetočí pouhých 100 metrů.
Sám tomu nerozumím, nedovedu rozdělat ani palubní desku.
Nevím ani, jestli je tachometr mechanický nebo elektrický. Jestli je závada v náhonu nebo v budíku.
V servisu bych dal za opravu 2000 (předběžně jsem se zeptal), to se mi zdá hrozně moc.
Můžete mi někdo prosím poradit jak na to? Díky moc za radu!
Přestal mi fungovat tachometr. Nejprve začala ručka oscilovat, pak přestala ukazovat rychlost docela. Když jsem zvýšil rychlost asi na 90, tak ručka chvíli ukazovala správně, ale pak byl konec a od té doby je už stále na nule. Kilometry to počítá asi tak, že po ujetí 10 km se přetočí pouhých 100 metrů.
Sám tomu nerozumím, nedovedu rozdělat ani palubní desku.
Nevím ani, jestli je tachometr mechanický nebo elektrický. Jestli je závada v náhonu nebo v budíku.
V servisu bych dal za opravu 2000 (předběžně jsem se zeptal), to se mi zdá hrozně moc.
Můžete mi někdo prosím poradit jak na to? Díky moc za radu!
- Reklama
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
Robili sa seicenta s lankom ale aj elektrika ale to len tie posledné pri tvojom prejavení klepania z ručičkou by som to videl na lanko len treba upresniť či máš 900ku alebo 1,1 motor popr vin karoserie
kukni www.pop-art.cz a do vyhladávača daj AKR 25224 -to je pre 900
AKR 25225 -to je pre 1,1
kukni www.pop-art.cz a do vyhladávača daj AKR 25224 -to je pre 900
AKR 25225 -to je pre 1,1
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Seicento 0,9 a 1,1 SPI, budík s analogovými hodinami=mechanický náhon (lanko)
Seicento 1,1 MPI, budík s digitálními hodinami (oranžový)=elektronický tacho (bez lanka)
Budík se odštoubuje tak, že se odmontuje spodní a horní kryt pod volantem (4 šrouby zespoda ve spodním krytu). Potom už je přístup ke dvoum imbusům pod budíkem a třetí imbus je do palubky za budíkem shora pod krytkou. Pak už to jde sundat.
Seicento 1,1 MPI, budík s digitálními hodinami (oranžový)=elektronický tacho (bez lanka)
Budík se odštoubuje tak, že se odmontuje spodní a horní kryt pod volantem (4 šrouby zespoda ve spodním krytu). Potom už je přístup ke dvoum imbusům pod budíkem a třetí imbus je do palubky za budíkem shora pod krytkou. Pak už to jde sundat.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Mám 1,1 rok výroby 1999, budík analogový. Tedy budu mít zřejmě mechanický náhon.radek.s píše:Seicento 0,9 a 1,1 SPI, budík s analogovými hodinami=mechanický náhon (lanko)
Seicento 1,1 MPI, budík s digitálními hodinami (oranžový)=elektronický tacho (bez lanka)
Budík se odštoubuje tak, že se odmontuje spodní a horní kryt pod volantem (4 šrouby zespoda ve spodním krytu). Potom už je přístup ke dvoum imbusům pod budíkem a třetí imbus je do palubky za budíkem shora pod krytkou. Pak už to jde sundat.
Spodní kryt pod volantem jsem odšrouboval v pohodě, horní se mi nepodařilo - nevím za co to drží, bojím se, aby kryt při použití násilí neprasknul... ??
Ten imbus po krytkou - nějakou krytku za palubkou jsem objevil, ale drží fest:)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 171
- Registrován: 13 zář 2005, 17:05
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
rok 1999 ma mechanicky nahon-lanko. mal som ho uz ciastocne vymontovane (nedobrovolne ) ..ked som daval dolu pristrojovku,tak som ho jemne povytiahol z motorovej casti a neukazoval rychlost. pristup je dost myzerny. tak ako uz niekto pisal, na tri imbusy. vrchny kryt drzi na dvoch krizovych sroboch, su len schovane,treba sa zohnut zasvietit si tam a najdes ich! silu urcite nepouzivaj, ide to lahko.
na odpojenie lanka je potom potrebne trochu pootocit "objímku" toho lanka a on osa uvolni.viac na:
http://milan.konzum.sk/seicento_tachometer.php
PS: urcite je chyba v lanku. aj mne coraz viac trasie...ktovie kolko este vydrzi.
na odpojenie lanka je potom potrebne trochu pootocit "objímku" toho lanka a on osa uvolni.viac na:
http://milan.konzum.sk/seicento_tachometer.php
PS: urcite je chyba v lanku. aj mne coraz viac trasie...ktovie kolko este vydrzi.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)
http://www.milan.konzum.sk
http://www.milan.konzum.sk
Díky, pěkný návod i obrázkyautoholik píše:rok 1999 ma mechanicky nahon-lanko. mal som ho uz ciastocne vymontovane (nedobrovolne ) ..ked som daval dolu pristrojovku,tak som ho jemne povytiahol z motorovej casti a neukazoval rychlost. pristup je dost myzerny. tak ako uz niekto pisal, na tri imbusy. vrchny kryt drzi na dvoch krizovych sroboch, su len schovane,treba sa zohnut zasvietit si tam a najdes ich! silu urcite nepouzivaj, ide to lahko.
na odpojenie lanka je potom potrebne trochu pootocit "objímku" toho lanka a on osa uvolni.viac na:
http://milan.konzum.sk/seicento_tachometer.php
PS: urcite je chyba v lanku. aj mne coraz viac trasie...ktovie kolko este vydrzi.
Není tam ale jak oddělat ten vrchní plast na volantu?
spodní je ok - tam jsou 2 a 2 šroubky, ale ten vrchní stále za něco drží...
Asi to budu muset nafotit a označit šipkou, takhle se to špatně vysvětluje.autoholik píše:ak myslis tu krytku srobu a ten horny imbus,tak to vylupni srobovakom..je tam len nastrceny.
ak myslis nieco ine,napis.
Inu, zkrátka - je plastový kryt pod volantem na 2+2 šrouby a naproti němu nahoře je druá část toho krytu. Tu mám na mysli.
Pak samozřejmě i (horní) kryt samotné přístrojové desky-palubky.
Jestli to není zřejmé, nafotím to.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 171
- Registrován: 13 zář 2005, 17:05
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
ten vrchny je na dvoch medenych samorezkach
ako pisem..musis si pod volant lahnut, zobrat baterku a zasvietit. potom ich najdes. su dost utopene. su na strane blizsie k volantu.
ten vrchny pod krytkou - tu krytku len vylupni srobovakom. je z gumy..dost makka.
ako pisem..musis si pod volant lahnut, zobrat baterku a zasvietit. potom ich najdes. su dost utopene. su na strane blizsie k volantu.
ten vrchny pod krytkou - tu krytku len vylupni srobovakom. je z gumy..dost makka.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)
http://www.milan.konzum.sk
http://www.milan.konzum.sk
Jestli máš vadnej budík a chceš něco ušetřit, nedávno jsem ho viděl tady: http://www.fiatdily.cz/cs/seicento:vnit ... y-ovladani
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Tak přátelé - problém byl u čidla - elektronického snímače otáček. Čidlo a hlavně kontakty-vývody jsou až neuvěřitelně blízko motorové části, a prostě doško k mechanickému narušení. Chlapík v servisu ho otočil tak, aby kontakty z čidla vedly na druhou stranu a zatím je to ok. Byla to prý ale piplavá práce, navíc musel pustit motor trochu dolů, aby se na čidlo vůbec dostal. Takže to zabralo dost času. No řekl si 450 Kč, takže mi to vyšlo snad líp než v autoriz. servisu...