zdravim,vcera jsem se stal majitelem 95 coupe turbo.
auto ma uz co to zasebou,ale zda sa ze frci dobre,aj podvozok je celkom ok.
mam par otazok. na kolkych stupnoch ma byt teplota vody,teplota oleja,za aky cas na tieto hodnoty vystupi.
tlak oleja pred a po zahriati?
aka velke je spozdenie turba?
kde asi bude chyba ked mi nejde vrchne osvetlenie interieru?
dakujem.
vcera jsem koupil a chci zopar rad
Moderátoři: peta.smolik, Globusman
- Reklama
Re: vcera jsem koupil a chci zopar rad
Sice nejsem Coupeckar, ale neco prispeju.sucho píše:zdravim,vcera jsem se stal majitelem 95 coupe turbo.
auto ma uz co to zasebou,ale zda sa ze frci dobre,aj podvozok je celkom ok.
mam par otazok. na kolkych stupnoch ma byt teplota vody,teplota oleja,za aky cas na tieto hodnoty vystupi.
tlak oleja pred a po zahriati?
aka velke je spozdenie turba?
kde asi bude chyba ked mi nejde vrchne osvetlenie interieru?
dakujem.
Je to 4val, nebo petival?
Stupne vody: jako klasicky auto. Pri normalni jizde je provozni teplota 90 stupnu, pri zatezi i 100. Na provozni teplotu by ses mel dostat cca po 5 km? Tezko odhadovat. Vetsinou neni problem cas, za ktery se na teplotu dostanes, ale jestli se na ni vubec dostanes. Byva spatny termostat.
Teplota oleje taky kolem 90 - 100, pri zatezi muze jit i na 120 a pak je potreba dat nohu z plynu . Tyto motory, jestli se nepletu maji temostat i na oleji, takze pokud se ti olej ohriva pomalu, je mozny, ze je tento termostat spatny.
Tlak oleje na volnobeh by nemel jit pod 2 bary, normalni je kolem 3 baru, pri zvysenych otackach muze jit i na pet.
Zpozdeni turba? To je relativni pojem. V podstate plny tlak turba ses schopen dosahnout kolem 3tis. otacek. Pokud ses nad temato otackama a pustis plyn a potom prudce pridas, tak plnyho tlaku bys mel dosahnout za cca 1 sekundu. To je ale turbo v dobrym stavu. Pokud mas velky lag pri prerazovani, castecne to vyresi jiny BOV, seriovy je sice funkcni, ale neodpousti prebytecny tlak v sani tak rychle a turbo se ti vic zbrzdi. Uplne nejlepsi je najit nekoho se stejnym motorem a porovnat...
A vrchni osvetleni interieru? To myslis budiky? Mrkni na ty maly zarovcicky, jestli nejsou vypaleny.
Jinak na Coupe obcas praskaji turba, pac to ma turbo vepredu a chcije na to voda, vhodny je vymyslet trosku jinej kryt, aby bylo vice chraneny. Davej tomu kotel az vyleze teplota oleje. Neznamena, ze kdyz se zahreje voda, ze je zahraty i olej. A olej ma mazaci vlastnosti takove, jake ma mit, az se zahreje. Takze sledovat spise teplotu oleje. No a po jizde, kde to zenes na maxx to nech chvilku vydechnout, nejlepe pred zastavenim tak jeste 2 kilaky pojezdit, at se schladi turbo. Ale to je stejny u vsech turbomotoru. Uf. To je vyplach.
Hod fota, at se pokochame.
Hustokrutost