DIZKUSE - Ako na nizku spotrebu
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
DIZKUSE - Ako na nizku spotrebu
Zdravim
Tak som si kupil Punto MK1, 1.7 TD (46kW)
Rad by som jazdil pokial mozno co najekonomickejsie, a tak by som ocenil niejake rady... teda okrem toho mat lahku nohu.
Inac povedane:
V akych otackach optimalne drzat motor
Pod ake otacky uz urcite nechodit a radsej preradit
ked stojim v kolone, ktora sa pomalicky hybe... nevadi motoru ked tam necham jednotku... a auto sa hybe bez plynu ?? Aka je pri tom spotreba ??
Akekolvek ine pripomienky uvítam.
Vdaka
Tak som si kupil Punto MK1, 1.7 TD (46kW)
Rad by som jazdil pokial mozno co najekonomickejsie, a tak by som ocenil niejake rady... teda okrem toho mat lahku nohu.
Inac povedane:
V akych otackach optimalne drzat motor
Pod ake otacky uz urcite nechodit a radsej preradit
ked stojim v kolone, ktora sa pomalicky hybe... nevadi motoru ked tam necham jednotku... a auto sa hybe bez plynu ?? Aka je pri tom spotreba ??
Akekolvek ine pripomienky uvítam.
Vdaka
- Reklama
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 253
- Registrován: 30 dub 2007, 21:17
- Bydliště: Košice - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Ak podraďuješ tak, že ti neklesnú otáčky pod určitú hodnotu (neviem koľko ale tuším je to niekde v rozmedzí 1000-1500 rpm) a nemáš ani trochu stlačený plyn, tak sa odstaví dodávka paliva, až kým ti otáčky pod túto hodnotu neklesnú. Tým pádom je spotreba 0Vencapunto píše:Tak to já přesně na opak .Ale je fakt že v autoškole taky učej brzdit kvaltama
Hej to s tou odstavkou paliva poznam ..aj ked neviem presnu hranicu.Semo píše:Ak podraďuješ tak, že ti neklesnú otáčky pod určitú hodnotu (neviem koľko ale tuším je to niekde v rozmedzí 1000-1500 rpm) a nemáš ani trochu stlačený plyn, tak sa odstaví dodávka paliva, až kým ti otáčky pod túto hodnotu neklesnú. Tým pádom je spotreba 0Vencapunto píše:Tak to já přesně na opak .Ale je fakt že v autoškole taky učej brzdit kvaltama
Motorom sa snazim brzdit vzdy ked sa to da...
Ako je to so spotrebou pri neutrale ??? je skutocne minimalna, respektive najnizsia mozna okrem toho pripadu ked brzdim motorom ???
A ako je to s tym preradovanim a optimalnymi otackami ??
Napr ked prechadzam mestom... a necham tam 5ku... tak aby som siel 60 km/h musia byt otacky na cca 1600 - 1700 ... nevadi mu to ?? ...niekto mi spominal ze si vtedy motor najme pri rozbiahani cucne viac...
Zdarec fandové "bodu"...nechci zakládat nové téma a tak si trochu přihřeju polívčičku tady. Jedná se mi o ten samý "problém" akorát že mám Mk1 v benzínu, 1,2 - 44kW. Jaké by jste měli rady (nejen) pro mě? Jezdím s 90% po městě (Ostrava) a dlouhodoběji mám spotřebu cca 7,8l/100km a rád by jsem to co nejvíce snížil. Zdá se mi to dost na takové mrně...ale co se dá dělat když už jsem se pro něj rozhodl...8( Myslím že téma je to při současném vývoji cen více než zajímavé...tak díky za podnětné rady...
Naposledy upravil(a) Tarabys dne 14 kvě 2007, 14:56, celkem upraveno 1 x.
Ved hej ... zhruba do 1500 - 1600 sa to este da... ako tak... iba ten rozbeh je potom trosku tazsi... a prave tam sa bojim ci si to vtedy nejako vela necucne.
Podotykam, ze nemam presnu predstavu ako riadiaca jednotka davkuje palivo a tie veci okolo ...
Mam iba tu zjednodusenu predstavu ze cim vyssie otacky ... tym vyssia spotreba...
Ale ak je to ale naozaj iba take jednoduche... tam potom je to ok...
Podotykam, ze nemam presnu predstavu ako riadiaca jednotka davkuje palivo a tie veci okolo ...
Mam iba tu zjednodusenu predstavu ze cim vyssie otacky ... tym vyssia spotreba...
Ale ak je to ale naozaj iba take jednoduche... tam potom je to ok...
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 253
- Registrován: 30 dub 2007, 21:17
- Bydliště: Košice - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Pri konštantnom zaťažení plynového pedálu je to tak, že čím nižšie otáčky, tým nižšia spotreba. Len spotreba sa viac odvíja od toho ako tlačíš na plyn. Ak ideš napríklad 60 v 5-ke a chceš zrýchliť, tak je lepšie podradiť a menej zatlačiť na plyn ako dať plný v 5-ke. Chápeš čo myslím nie?AppleBred píše:Ved hej ... zhruba do 1500 - 1600 sa to este da... ako tak... iba ten rozbeh je potom trosku tazsi... a prave tam sa bojim ci si to vtedy nejako vela necucne.
Podotykam, ze nemam presnu predstavu ako riadiaca jednotka davkuje palivo a tie veci okolo ...
Mam iba tu zjednodusenu predstavu ze cim vyssie otacky ... tym vyssia spotreba...
Ale ak je to ale naozaj iba take jednoduche... tam potom je to ok...
Tarabys: Ja som ani nechcel a keď som roznášal pizzu, tak som na 1,1-ke spravil 9litrov Potom som to znížil na 8l
Malé objemy nemajú krútiaci moment, preto spotreba veľmi závisí od tempa jazdy a od toho koľkí ste v aute naložení...
Mám Palio 1,7TD a spotřebu mám teď pod 6 a myslím. že se to dá i po městě.Jen je potřeba si uvědomit , že kola se točí i sami-dojíždět bez kvaltu,to brzdění motorem by mělo fungovat ale nevím do kolika -já to pod 2000 nedělám a raději vyřadím.U TD je spotřeba závislá na tlaku turba a to je zase závislé na otáčkách motoru.Ale zase podtáčet si myslím není vhodné,optimum považuji mezi 2-3000. Akcelerace spotřebuje asi nejvíc,když mě nikdo netlačí zezadu tak moc nepřidávám-auto se rozjede i tak,jen to dýl trvá.A není od věci si představit sebe jak tlačíme naloženej kotouč a chceme se z bodu A dostat do bodu B abychom se co nejmíň unavili.O víkendu jsem jel do Bratislavy po dálnici-tam sem udržoval 110 a zpátky 120-dost naloženej a spotřeba 5,8.Pomohl vítr,ale teda ježdění po Bratislavě-to je hrůza.A v pátek to bylo obzvlášť chutný-průtrž jak sviňa.
U felcky 1,3MPI jsem měl zapojený měřicí přístroj na jeden vstřikovač a v podstatě mi ukazoval spotřebu.Při brzdění motorem se podtlakem vyplo vstřikování,ale ve 2000 to začlo zase stříkat.Syn to má na citroenu BX a jemu to začne až v 1200-je to holt individuální.Pokud jde o diesel,tam je to děláno mechanicky odstředivýma závažíma na regulátoru ale tohle měřit neumím,takže nevím jak je to s otáčkama a zavřením vstřiku.
-
- Znalec
- Příspěvky: 826
- Registrován: 17 led 2007, 20:29
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Radim taky brzdit kvaltama když se brzdí motorem tak tam nejde skoro žádné palivo a ještě se ušetří brzdy
No a přeřazovat tak akorát to je cejtit na motoru že už netáhne a nechce se z lehka rozjed a zase ho moc nevitáčet když jedeš na spotřebu.
No a jízda na volnoběh u diesela tam je velká síla takže to nevadí a nafty tam jde jako na volnoběh hodně málo snad cca 1litr za hodinu
No a přeřazovat tak akorát to je cejtit na motoru že už netáhne a nechce se z lehka rozjed a zase ho moc nevitáčet když jedeš na spotřebu.
No a jízda na volnoběh u diesela tam je velká síla takže to nevadí a nafty tam jde jako na volnoběh hodně málo snad cca 1litr za hodinu
FANDAKUV FIJÁTEK--> STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v <--115hp r.v.:11/2003
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996