DISKUZE - Optimálne radenie prevodovych stupňov
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
DISKUZE - Optimálne radenie prevodovych stupňov
Ahojte,
som cerstvy Puntak 1.2 8V classic 2006. Rád by som sa opytal, ako je najvhodnejsie radit prevodove stupne - myslim pri akych otackach, resp. rychlostiach.
A ako toto nove auto spravne zabehnut?
diky.
som cerstvy Puntak 1.2 8V classic 2006. Rád by som sa opytal, ako je najvhodnejsie radit prevodove stupne - myslim pri akych otackach, resp. rychlostiach.
A ako toto nove auto spravne zabehnut?
diky.
Naposledy upravil(a) bluesman dne 01 kvě 2007, 17:15, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Ja som svoje zabehol teraz v januari, preradoval som v meste pri cca 3000 ot. na dialnici 3000-4000 podla situacie a potreby. Obcas som to vytocil do 6000 ot. takto mi to bolo povedane v predajni. Maximalka pocas prvych 2000 km bola na 120 km/h Teraz mam za sebou 9000 km, chodim na nom 500 km trasy rychlostou 120-160, samozrejme spotreba nad 110 stupa, ale... V meste (Bratislava) mam po zabehu 5-6l / 100 km mimo mesta ak sa mi podari dodrziavat rychlost jazdim za 4,8l / 100 km. Tolko moj postreh zo zabehnutia auta...
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
Ak preradzujes pri 2000, motor sa trochu viac namaha, ale ci mu to vyslovene skodi, to neviem.
Ja osobne riadim tak, ze pokial mam pocas jazdy rucicku medzi 2000 a 3000, tak je to OK.
PS: Inak nie celkom mi je jasne, ci sa pytas kedy preradit alebo podradit?
Ja osobne riadim tak, ze pokial mam pocas jazdy rucicku medzi 2000 a 3000, tak je to OK.
PS: Inak nie celkom mi je jasne, ci sa pytas kedy preradit alebo podradit?
Naposledy upravil(a) dellilah dne 30 dub 2007, 21:24, celkem upraveno 1 x.
hej to som cital, 2500 to ma max krutiaci moment.
zaroven sa ale snazim jazdit na spotrebu, tak sa snazim zistit co je optimalne, predsalen je to relativne nizkootackovy motor - pohybujem sa tak niekde 1500 az 2700, priemer 2000, ci mu to nejak neskodi.
pri tych 2700 radim na vyssi.
tych 1500 je fakt extrem, pomala jazda v meste, vtedy uz definitivne podradujem.
tych 2000 mam pri rovnomernej jazde, ked idem na 3000 tak sa mi zda relativne vysoka spotreba.
no, skusim, teda trosku zvysit tie otacky, aby sa netrapil, snad po zabehu spotreba klesne.
zaroven sa ale snazim jazdit na spotrebu, tak sa snazim zistit co je optimalne, predsalen je to relativne nizkootackovy motor - pohybujem sa tak niekde 1500 az 2700, priemer 2000, ci mu to nejak neskodi.
pri tych 2700 radim na vyssi.
tych 1500 je fakt extrem, pomala jazda v meste, vtedy uz definitivne podradujem.
tych 2000 mam pri rovnomernej jazde, ked idem na 3000 tak sa mi zda relativne vysoka spotreba.
no, skusim, teda trosku zvysit tie otacky, aby sa netrapil, snad po zabehu spotreba klesne.
Naposledy upravil(a) bluesman dne 30 dub 2007, 21:28, celkem upraveno 1 x.
Prvych 2-3 tis. km je jazdit na spotrebu nezmysel, ja som mal v meste 8l a mimo mesta (dialnica) 6-6,5l casom sa to ustali, ako som uz pisal vyssie, mam teraz v meste 5-6 mimo mesta 4,8lbluesman píše:a co ten zabeh, ako ho najlepsie zabehnut?
...ak ti mozem poradit trosku pridaj, takymto jazdenim sice jazdis mozno na spotrebu ale takto motor nezabehnes, radsej investuj teraz do benzinu nez aby ta potom na rozbeh a spotrebu zlozila stara skodovecka spotreba sa casom ustali...
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
asi tak no... na stvorke predbieham obcas v meste ak nesonduju fizli (jazdim pomerne rychlo ) ale nejaky extra tah to nema, aj trojka do kopca neje ziadna slava ale ak motor vytocis nad 3tis. otacok tak to ide ako raketa takisto je to aj so stvorkou, chce to viac dupnut na plyn a je to...
FIAT PUNTO MK2b 1.2 44kW r.07
FIAT MULTIPLA 1.6 76kW r.99
BMW 525TDS A/T TOURING 2,5 V6 105kW r.98
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele: