Řeším následující problém na Ducatu 3,0D 2010, ale jde o problém s robotickou převodovkou / robotem Magneti Mirelli CFC-348 a ty jsou i na jiných autech.
Jak se závada projevuje na autu. V modu automatu zařadíte při rozjezdu 1 a robot nikdy nepřeřadí jinam.
Pokud přepnete na manuál, rozjedete se na 1 a pak chcete přeřadit pomocí + auto hlásí, že rychlost není k dispozici a nepřeřadí. Pokud, ale přeřadíte na neutrál a pak pomocí +, auto řadí a pokud vždy vložíte neutrál a pak + lze řadit všech 6 stupňů. Dolu lze řadit normálně pomocí -.
Mám Multiecuscan a v řídící jednotce byla chyba P0856 , což je asi chyba komunikace po CAN. Vymazal jsem ji a žádná změna.
Díval jsem se na tlaky a i ty jsou OK 36 až 43 barů.
Zkusil jsme autokalibraci při kterém ECU postupně zkouší řadit všechny stupně a bez problémů skončilo to OK a robot nakvrdlal vše co měl.
Mezitím se v jednotce znovu objevila chyba P0856.
Z vše uvedeného usuzuji, že robot jako takový je v pořádku a problém je v řídící jednotce nebo její schopnosti komunikovat.
Co mě k tomu vede?
Dvě věci.
1. Všiml jsem si, že když vyčtu napětí baterie z ECU robota je o cca 500 až 600 mV nižší než je skutečnost a než vyčtu třeba z ECU motoru.
2. Když nechám Multiecuscan vykreslit graf třeba s napětím baterie čtené z ECU robota, ale i třeba tlak kapaliny robota, jsou na něm vidět poklesy napětí k 0, nemyslím si že by napětí klesalo, ale Multiecuscan bud nevyčte správná dat a vykreslí to jako pokles na 0 a pak opět návrat na 12,7V. Stejné chyby vidím i při vykreslování tlaku hydraulické kapaliny. Tlak je třeba 40 baru a měla by se vykreslit prakticky přímka, ale vidím tam třeba 4x jako že pokles na 0 a při dalším čtení opět 40 barů.
Problém by teoreticky mohl být na CAN sběrnici, ale když nechám vykreslit napětí baterie z ECU motoru je napětí správné a graf bez výpadků a přitom komunikuji po stejné CAN sběrnici.
Tak jsem vyndal ECU robota , otevřel ji a tak nějak čekal unavené elektrolytické kondenzátory. No jsou tam 3ks 47uF 35V, ale těma to není . V jednotce je jeden 8bit procesor ST72F324 a jeden 16 bit ST10F280, jako vysílač pro CAN je tam TJA1O4O, ale vše vypadá OK. Deska je 4 vrstva a ST10F280 je BGA čili pro reverzní engenering to nejhorší možné.
Tak kdyby někoho napadlo kudy dál
Takhle vypadá to ECU
Robotická převodovka M40 závada?
Moderátoři: peta.smolik, Globusman
- Reklama
Re: Robotická převodovka M40 závada?
Předem říkám, že nerozumím robotickým převodovkám. Už to tu ale někdo řešil celkem nedávno a možná se tam dobrali řešení. Z textu vyplývá, že může být problém v čidle otáček na motoru, převodovce, rychlosti vozidla, nebo kontaktu u těchto čidel. Ten modul asi nikdo jinak nedokáže prověřit a asi ani najít závadu. Co zjistit, kde všude se tahle jednotka používá, projít fora a nebo zkusmo na vrakovišti, když je to 13 let starý model ? Na vrakáči by nemusel být problém požadovat vykoušet funkčnost na autě a kdyžtak nekoupit. Nižší napětí na jednotce je jednoznačně slabým přívodním vodičem k jednotce, nebo přechodový odpor na něm v lisování nebo na kontaktu konektoru. Úbytek napětí by podle měl být neměřitelný, tedy stejné napětí. 0,5 až 0,6 V na 2 m kabelu je hodně. Může to mít vliv na funkci teoreticky dobré jednotky. A začal bych u něj, pak ty čidla a nakonec tu jednotku.