bravo 1.6 16V bohatá směs
Moderátor: peta.smolik
bravo 1.6 16V bohatá směs
Mám fiat bravo 1.6 16v a myslím si, že je příliš bohatá směs. Protože svítí kontrolka vstřiku, svíčky jsou černé, a z výfuku se po prudkým přidání černě kouří. Vyměnil jsem svíčky, vyčistil škrtící klapku, dal nový vzduchový filtr, vyčistil snímač tlaku v sacím potrubí, proměřil lambda sondu. A stále nic. Ještě mohu dodat, že kabely od svíček vypadají celkem nově i s cívkou. Nevíte po čem ještě jít? popřípadě jak změřit jednotlivý snímače? Co jsem tak pochopil tak to může být ještě snímač polohy klikový hřídele, snímač polohy vačkového hřídele, ten snímač tlaku v sání, lambda sonda, popř. rozvody? Diagnostiku na to právě nemám a nevím, kdo by v okolí měl je tam ten 2pin nebo 3 pin nebo jak to tam je. Děkuji
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22 zář 2023, 22:33
Re: bravo 1.6 16V bohatá směs
Do you have obligatory test in Czech Republic? They test brakes, suspension, look for corrosion and check emissions (gas analyzer)?
Is it called "STK"? Also, any good garage, professional mechanic, should have a gas analyzer.
Go and check the emissions, don't guess (that you have a rich mixture, maybe there is other problem, like oil consumption, burning).
Of course basics like coils, leads, sparkplugs, timing belt (skipped or installed wrong way), fuel pressure (and filter) and injectors, sensors (temperature, MAP) are worth checking.
But you will not check the lambda sensors and catalytic converter (unless they are completely dead) at home. Not easy to diagnose.
Oxygen sensors (lambdas) are ageing, getting older and have slower response (plus they drift to the lean side typically, not rich).
Is it called "STK"? Also, any good garage, professional mechanic, should have a gas analyzer.
Go and check the emissions, don't guess (that you have a rich mixture, maybe there is other problem, like oil consumption, burning).
Of course basics like coils, leads, sparkplugs, timing belt (skipped or installed wrong way), fuel pressure (and filter) and injectors, sensors (temperature, MAP) are worth checking.
But you will not check the lambda sensors and catalytic converter (unless they are completely dead) at home. Not easy to diagnose.
Oxygen sensors (lambdas) are ageing, getting older and have slower response (plus they drift to the lean side typically, not rich).