Přestalo mi fungovat naklápění předních světel. Motorek naklápění je dle čísla shodný s motorkem z Octavie 1. generace.
Bohužel při jeho výměně jsem narazil na problém, zatímco u Octavie jsou šroubky přichycující motorek umístěné tak, aby se na ně dalo dostat klíčem, u Pandy jsou z druhé strany t.j. mají hlavičky směrem ke sklu paraboly. Nevím tedy, jak motorek demontovat
Buď tam byl motorek namontován před přilepením skla paraboly a nebo je na jeho demontáž nějaký jiný fígl o kterém nevím.
V příloze jsou fotky pro lepší představu, světlo je originál fiat a kromě nefunkčního naklápění je velmi zachovalé.
Výměna motorku naklápění předních světel
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Výměna motorku naklápění předních světel
Odpovím si tedy sám
Motorek se musí opatrně, tak aby zůstali v porádku úchyty v parabole rozlámat (roztavit) pomocí odporové páječky, kleští a šroubováku na malé dílky.
Dílky se postupně vyndají z paraboly, tak až zůstanou v parabole jen víceméně holé ty dva otočené šrouby, potom už je stačí jen kleštěmi za závit vyšroubovat a je hotovo
Pak jen provrtat dírky na šrouby z vnějšku z druhé strany, vložit nový motorek z oktávky a při příští výměně již nebude žádný problém.
Pokud by to chtěl někdo dělat šetrnějším způsobem, tak hlavičky šroubů mají křížovou drážku (já jelikož tam není vidět zkoušel torx). Po naohýbání nějakého čínského blátošroubováku by to možná šlo povolit bez rozlámání.
Motorek byl uvnitř totálně zoxidovaný, takže fungovat nemohl, zajímavé je, že parabola byla suchá a bez známek zatékání. Auto stojí venku, takže případné zatékání by se ukázalo. Pravděpodobně tam někdo v minulosti dal asi špatně zadní kryt, dovnitř nateklo, zničil se motorek a pak to nechal vyschnout.
Fotky přikládám, při samotné preparaci jsem na focení neměl čas, takže jen výsledek.
Motorek se musí opatrně, tak aby zůstali v porádku úchyty v parabole rozlámat (roztavit) pomocí odporové páječky, kleští a šroubováku na malé dílky.
Dílky se postupně vyndají z paraboly, tak až zůstanou v parabole jen víceméně holé ty dva otočené šrouby, potom už je stačí jen kleštěmi za závit vyšroubovat a je hotovo
Pak jen provrtat dírky na šrouby z vnějšku z druhé strany, vložit nový motorek z oktávky a při příští výměně již nebude žádný problém.
Pokud by to chtěl někdo dělat šetrnějším způsobem, tak hlavičky šroubů mají křížovou drážku (já jelikož tam není vidět zkoušel torx). Po naohýbání nějakého čínského blátošroubováku by to možná šlo povolit bez rozlámání.
Motorek byl uvnitř totálně zoxidovaný, takže fungovat nemohl, zajímavé je, že parabola byla suchá a bez známek zatékání. Auto stojí venku, takže případné zatékání by se ukázalo. Pravděpodobně tam někdo v minulosti dal asi špatně zadní kryt, dovnitř nateklo, zničil se motorek a pak to nechal vyschnout.
Fotky přikládám, při samotné preparaci jsem na focení neměl čas, takže jen výsledek.
Re: Výměna motorku naklápění předních světel
Dobrá práca. Díky že si to sem dal.
Re: Výměna motorku naklápění předních světel
Zde tedy poslední fotky, šrouby pro uchycení jsou provrtané a namontované zvenku. Z vnitřní strany motorku jsem použil jako matice pro šrouby provrtaná plastová kolečka. Motorek je usazen a zajištěn. Hlavy šroubů jsou jako ochrana proti zatékání zality tavnou pistolí. Motorek byl použit z odkazu na fotce. V týdnu namontuji a vyzkouším
Re: Výměna motorku naklápění předních světel
No na světle made in poland, tak to pšonci zase trochu nedomysleli
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87