Fiat Panda 1.1. 40 kW v.r. 2008
Moderátor: peta.smolik
Fiat Panda 1.1. 40 kW v.r. 2008
Zdravím. Chci se zeptat na změnu specifikace oleje v motoru. Psalo se tu ledacos. V mé Pandě je 10w40 ale bylo mi doporučeno změnit zpět na 5w40 a před vypuštěním provést výplach motoru nějakým přípravkem co se přidává do starého oleje. Hlavní je že motor má natočeno 125tis.kilometrú a není jasné jak dlouho na 10w40 pracoval. Zajímá mě jestli se nezadře pokud tuhle změnu z polosyntetického na syntetický udělám a pokud je to možné bez rizik tak jestli doporučujete i výplach motoru.
- Reklama
Re: Fiat Panda 1.1. 40 kW v.r. 2008
5W40 není problém, proplach je zbytečnost, naopak spíš může uškodit. Ale klidně můžeš nechat 10W40, s tím problém není. 5W40 je řidší jen za studena, = vhodnější na krátké jízdy a na zimu, jinak to je jedno. Dobrej olej je Helix HX7, filtr dop. Mann.
Důležitější je měnit po 10kkm/1rok, olejová náplň je dost malá a víc ten olej reálně nedává.. I když tenhle motor snese hodně a stačí mu i mazut Vim o autě kde se snad 100 kkm olej neměnil jen dolíval a furt to jezdilo Tyhle auta neumíraj na motor ale shnilou kastli.
BTW koukni tu ve fóru na kabeláž ke světlům - konektor k bodycomputeru se vypaluje, dobré řešit... (Téma "Nesvítí potkávačky")
Pokud proplach, tak je lepší obětovat litr novýho oleje - staý olej vypustit, novýho nalít litr (aby sací koš čerpadla byl pod hladinou), protočit motor a zase vypustit. Ale jsou to perly sviním, praktický význam to nemá, jen dobrý pocit že děláš něco extra
Důležitější je měnit po 10kkm/1rok, olejová náplň je dost malá a víc ten olej reálně nedává.. I když tenhle motor snese hodně a stačí mu i mazut Vim o autě kde se snad 100 kkm olej neměnil jen dolíval a furt to jezdilo Tyhle auta neumíraj na motor ale shnilou kastli.
BTW koukni tu ve fóru na kabeláž ke světlům - konektor k bodycomputeru se vypaluje, dobré řešit... (Téma "Nesvítí potkávačky")
Pokud proplach, tak je lepší obětovat litr novýho oleje - staý olej vypustit, novýho nalít litr (aby sací koš čerpadla byl pod hladinou), protočit motor a zase vypustit. Ale jsou to perly sviním, praktický význam to nemá, jen dobrý pocit že děláš něco extra