1.3Jtd bez DPF 51Kw - netáhne, lenoch
Moderátor: peta.smolik
1.3Jtd bez DPF 51Kw - netáhne, lenoch
Zdravím, jsem tady nový a hned se zeptám. Koupil jsem za levno auto s 1.3Jtd 51KW. Autu praskla tlaková hadice u turba a spadlo do nouze, pak již nešlo nastartovat. Já jsem ho takto koupil, pro nastartování jsem odpojil váhu vzduchu a pak motor naskočil. Já jsem pak dojel po ose cca 300 Km. Doma jsem vyměnil hadici za novou, vyměnil jsem všechny filtry a žhaviče, vymazal paměť závad. Auto pěkně naskočilo, ale závada přetrvává. Na volnoběh točí v pohodě 3000, 4000,- to si trošku zdravě zakouří. Ale v tahu při jízdě je to mrtvola. Jako kdyby turbo nebylo. Zkusil jsem EGR ventil, ten cvaká, turbo obtok tlakem vzduchu je pohyblivý. Ale neměl jsem turbo ani EGR venku. Jestli i tak něco nedovírá? Každopádně teď je vše bez chyb v ECU. Nevíte, čím by to mohlo být? Turbo má znatelnou radiální vůli, ale axiální skoro nic. Nepíská a není moc od oleje. Nějaký nápad? Zítra přesto zkusím turbo vyndat a EGR také a uvidíme. Možná měl někdo podobnou zkušenost. Děkuji za případné rady.
- Reklama
Re: 1.3Jtd bez DPF 51Kw - netáhne, lenoch
To chce diagnostiku a podívat se na hodnoty... Bude tam špatný poměr vzduch/ nafta, tj. turbo a regulace tlaku, EGR, pak tlak paliva + vstřiky, váha vzduchu.. Když jsme na 1,9 JTD63kW měl zatuhlej solenoid EGR, tak to bylo do 2k chcíplý jak auto bez turba, ve vyšších otáčkách OK. Po rozhýbání tyčky táhlo prakticky z volnoběhu.. = pokud to je chcíplý v celým rozsahu otáček tak by to EGR být neměl, ale zase za těch 300 km s ruplou hadicí se mohl zasvinit karbonem natolik že chodí blbě... Těžko říct. Záleží jestli tam byla opravdu jen ruplá hadice nebo i něco jinýho už předtim - málokdo by prodal auto jen kvůli hadici za pár stovek.. Zkontroluj i podtlaky + vývěvu... A u tohohle motoru je třeba měnit olej po 10kkm/ 1 rok, dlouhý intervaly olej nedává, pak se zadíraj vačky atd.
Re: 1.3Jtd bez DPF 51Kw - netáhne, lenoch
Děkuji, Egr ventil jsem vyndal a je zdravě špinavý, tedy jen lehce od sazí a po propojení elektromagnetu hezky cvaká a otevírá, nedrhne. Tedy zde to nebude. Sundal jsem i sání, to je zasviněné parádně. Tak to zkusím co nejvíc vyčistit Carlanem, pak štětka na nádobí a vapku. A pak již zbývá jen turbo. Alespoň ho vyndám a pohledem zkontroluji. Z hadice za coolerem teď po opětovném rozebrání vyteklo zase docela dost oleje. A to jsem včera hadici z cooleru měl celou venku až k sání a notně špinavou a nahoře zakarbonovanou jsem jí čistil. To z toho taky teklo proudem. Jestli to turbo opravdu již nepropouští a nepřidírá se? Bohužel se fakt neví, co s tím bylo.
Re: 1.3Jtd bez DPF 51Kw - netáhne, lenoch
Děkuji, turbo vyměněno za nové. Ještě před tím proplach motoru. Teď je vše ok.