Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Moderátor: peta.smolik

sterdasjozef
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 08 říj 2021, 15:16

Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od sterdasjozef »

Zdravím vám potrebujem radu, všimol som si že mi stúpa hladina oleja v motore, auto má najazdené už cez 200 000km možno aj viac, popri Tom mi klesá chladiaca kvapalina, keď som otvoril viečko oleja žiadny kondez som tam nevidel takisto ani olej v chladiacej kvapaline stalo sa niekomu niečo podobné ?
Motor je 1.9 JTD 88kw,
Za každú radu budem vďačný.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od Gembler »

Ak klesá chladiaca pozri pod auto keď zaparkuješ či tam niesu škvrny alebo či ide z výfuku biely dym. Do oleja môže isť aj palivo, dokým jazdí dolievaj :lol:
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
sterdasjozef
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 08 říj 2021, 15:16

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od sterdasjozef »

Skôr by som potreboval odlievať z toho.oleja 😂 môže to byť tesnenie pod hlavou ? Alebo nejako.prssknuty blok motora ?
Palivo by sa tam dostávalo ako ?
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od Vladka1 »

Pokud neni voda v oleji tak do něj jde nafta, nejspíš se do oleje stírá přes kruhy.. Má to DPF? Nafta v oleji je problém u Mazdy kdy kvůli regeneraci se vstřikuje víc nafty do válce a kruhy to stíraj do oleje.. Takže možná hlavní příčina je že protejkaj/ blbě rozprašujou vstřiky..
Olej s naftou blbě maže, takže je třeba měnit jinak se vydřou vačky, ložiska turba atd.
Asi ekonomicky nejlepší řešení je sehnat "za odvoz" shnilý auto s dobrým motorem, přehodit motory a shnilý poslat na vrakáč..
Mizí chladicí kapalina - hledej růžový fleky, často teče napojení hadic nebo vodní pumpa.. VAdný těsnění hlavy má obvykle příznaky - olej ve vodě voda v oleji, bublinky ve vodě, hadice tlakujou, bílej čoud...
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od tatko Tom »

V Alfe 156 85kW mi dosť rýchlo mizla chladiaca kvapalina - pol litra za 2000 najazdených km (upozornil na to predchádzajúci majiteľ), použil som JLM Radiator Stop Leak 250ml a prestala miznúť.
V Multiple JTD nám tiež olej pomaly pribúda respektíve sa do výmeny po 16000 km nedoliala ani kvapka a vyšiel spod pol označenia na mierke až 2-3 milimetre nad hornú hranicu.
Môže to robiť aj jazda na krátke trasy a prevažne malé otáčky, lebo to čudo ťahá doslova od voľnobehu.
V dvojkovom Punte sa tak isto nedolievalo od výmeny do výmeny nič.
Otázka je, ako rýchlo olej pribúda. A pravda že ak je príliš narieďovaný naftou, môže to zhoršiť mazanie. Ja to neriešim, používam špičkové aditíva do nafty aj motorového oleja.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
sterdasjozef
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 08 říj 2021, 15:16

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od sterdasjozef »

Ďakujem vám moc za odpoveď trochu ste .ma upokojili, budem jazdiť na vyšších otáčkach a meniť olej po 8-10 tis km snáď motor ešte poslúži.
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od tatko Tom »

300 000 má najazdené Multipla (na profilovke). Ide ako hodinky, málo žerie, vynikajúco ťahá.
Posledný rok s ňou jazdí manželka a nedá na ňu dopustiť.
Alfu mám len od októbra, tá má najazdené len 200 000 :) S tou mám nejaké starosti - nezmyselne pribrzďuje do ľavých zákrut, snaží sa dymiť, neťahá z nízkych otáčok atd no postupne to riešim.
V Multiple mám príslušné Metabondy - v prevodovkovom oleji, v motorovom, do nafty dávam Megasel.
Alfu to do olejov ešte len čaká. Zvažujem, či MEtabond ECO alebo Liqui Moly Ceratec... Ostatne Multipla teraz s výmenou oleja dostala práve ten Ceratec.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
sterdasjozef
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 08 říj 2021, 15:16

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od sterdasjozef »

Dobre vedieť ,tiež chcem meniť olej v prevodovke a ako tak čítam tak skúsim pridať do oleja tiež nejaké aditivum, tieto motory čo sa týka jazdných vlastností sú super,zatiaľ som mal skúsenosti len s TDI a tá výkonnosť a krivka JTD mi prijde ďaleko viac vyuzitelnejsia ako ste spomínali, pohodlnejšia na rozbiehanie krásny ťah od spodu, ďakujem za vaše skúsenosti.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od Vladka1 »

U tý Mazdy motory kvůli naftě v oleji končí na zadření :mrgreen:
Trošku nafty voleji nevadí, ale nesmí to jít přes horní rysku, pak to kromě horšího mazání háže olej do vejfuku a odchází všechno tam = EGR, lambdy, kat, DPF...
Aditiva do olejů kromě speciálních aplikací na konkrétní problém považuju za vyhozený prachy a můžou spíš i uškodit. Mnohem víc motoru prospěje olej měnit včas, tj. u nafty na běžný ježdění 10kkm/ 1 rok, v převodovce tak 150kkm/ 10 let (obvykle se spojkou).. Z aditiv má smysl do nafty VIF kvůli mazivosti a cetanovýmu číslu.
Netáhne a čoudí v nízkých otáčkách - to jsme řešili, podle mně ten zaslepenej EGR a mapy s tim nepočítaj, tak je rozhozenej poměr vzduchu a nafty... Na 99% ŘJ počítá se vzduchem z vejfuku a ten tam kvůli zaslepení EGR nejde, = moc nafty málo vzduchu.. Dál do toho může kecat lambda, váha vzduchu, čidlo teploty i regulace tlaku turba, příp. i nízký tlak z railu, blbě rozprašující vstřiky atd., ale to už nemá smysl nějak řešit, tam je výhodnější vyměnit auto :mrgreen:
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od tatko Tom »

Výmena oleja v prevodovke zvykne pomôcť aj bez akýchkoľvek aditív. Doporučujem dať presne taký, ako predpisuje výrobca. (Aj keď náš mechanik dáva aj iné ak súhlasí predpísaná špecifikácia).
Ja som doteraz dával do všetkých našich JTD do oleja METABOND ECO akurát do Multiply ten Ceratec teraz zo zvedavosti.
Prevodovkám METABOND GT Plus - v jednotkovom Punte kde pôvodne hodne pišťala prevodovka alebo diferák to spravilo doslova zázrak, prevodovka parádne stíchla a šlo potom radiť dvojku aj za studen čo prv nešlo.

Ak iné aditíva - odporúčam držať sa oveených značiek typu Liqui Moly, JLM, PRO-TEC a odobne, ktoré majú dlhoročnú tradíciu a dajú sa dohľadať merania skúšobní. Ak Metabondy, skúsenosti s nimi mám počas veľa rokov.

Treba dať pozor ak by bol motor silno zakarbónovaný, nesmie do oleja nič, čo čistí, teda spúšťa karbón! Olej by relatívne rýchlo zhustol, dá sa to spoznať na mierke že začne pripomínať riedky med - vtedy hrozí zadretie!
(No a samozrejme automatickú prevodovku by čokoľvek znižujúce trenie zahlušilo...)

Vladka1 - o tých aditívach si kľudne mysli svoje, ja mám iné poznanie. Tá mulica na obrázku nám s nimi jazdí dlhšie trasy za 4,2-4,5 litra nafty na 100 kilometrov.
Dymenie Alfy riešim, má problém s niečim v okruhu turba (snímač tlaku, baňka, nejaká netesnosť - neviem ešte čo, no náje sa), s odpojenou hadičkou od ventilu regulácie tlaku turba absolútne nedymí, ťahá parádne od voľnobehu a s malou spotrebou no pochopiteľne neide poriadne do výkonu v otáčkach.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od Vladka1 »

Olej stačí dodržet specifikaci výrobce je vedlejší. U převodovek je zásadní u "klasiky" na GL4 nedat "lepší" olej GL5 - aditiva v něm nekamarádí s bronzem v synchronech a zničí je. Převodovka pro GL5 má synchrony z jinýho materiálu.. GL4+ je něco mezi..
Tys to dával protí pískání a blbýmu řazení - ano jak píšu na konkrétní problém aditiva ano, ale pokud funguje dobře tak nvýznam nemaj..
To může souviset - chybí vzduch přes EGR (v nízkých otáčkách má být otevřený), s odpojenou regulací turbo dává vyšší tlak tak to chybějící vzduch vyrovná. Ve vyšších otáčkách množství vzduchu máš rozhozený proto netahne zase tam. Prostě rozhozený poměr palivo - vzduch = blbě to hoří = menší tlak na píst = nižší výkon... Jdeš na to stylem asi jako na třmenu blbě se vracející páka ručky kvůli orezlý/ zatuhlý hřídelce, tak místo repase třmenu dáš silnější vratnou pružinu - odstranil jsi následek ale ne příčinu... Máš zaslepenej EGR, mapy tomu neodpovídaj tak je málo vzduchu. Otevřením turba to vyrovnáš ale zas to rozhodíš v jiný oblasti otáček, protože jsi vyřadil regulaci tlaku.
Ale tvoje auto, názor máš dál to řešit nebudu. Stejně tak si aditivuj klidně vodu v ostřikovači.
To info o olejích atd. je pro ostatní.
sterdasjozef
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 08 říj 2021, 15:16

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od sterdasjozef »

Vďaka za info , chcem sa este spýtať čo robiť ak je to stúpanie medzi výmenami oleja také že to je kúsok nad Max. Riskou.
A ešte či existuje nejaký spôsob či zistím či sa mi primiesava do oleja nafta alebo chladiaca kvapalina, a zopakujem že žiadny žltý kondenz na vycku oleja nieje ani v nádobe chladiacej kvapaliny nevidím žiadne olejové skvrny, a ani naftu v oleji necítim ale som laik tak možno tam tá nafta je.
Za odpoveď ďakujem
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od Vladka1 »

Voda v oleji (i z chladiče) = žlutobílý šlem na olejovým víčku. Naftu v oleji moc nepoznáš, leda udělat rozbor, tam koukej na zvětšení objemu, počítej že oleje motor sežere tak 0,3 L na 10kkm...
Záleží kolik bylo oleje, pokud nová náplň byla do 3/4 rysky nebo víc a vylezlo to přes max., tak můžeš odsát (např. slabou hadičku místo měrky a stříkačkou vycucneš),
Pokud nová náplň byla na min. rysku, tak stoupnutí přes max už je třeba vyměnit celou náplň, přibylo tam už přes litr nafty, to už maže blbě a může to motor poškodit..
Asi je rozumný kompromis novou náplň nalejvat do poloviny mezi ryskama a když to přeleze přes max. tak olej vyměnit.. Nebo na to kašlat a být připravený časem na výměnu motoru, tyhle auta končí shnilý s dobrým motorem, takže po vrakáčích je motorů hodně, moc o ně zájem neni a hází se to do šrotu, takže není problém sehnat motor za levno (ačkoliv, vrakáče neví co za to chtít, viz nabídky typu jetej tlumič za 700,- a novej Sachs stojí 900,- :mrgreen:
sterdasjozef
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 08 říj 2021, 15:16

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od sterdasjozef »

Super ďakujem za odpoveď moc ste mi pomohli.
A únik nafty do oleja spôsobuje vlastne čo ? Normálne mi bolo povedané že DPF keď je poškodené,
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Narastajúca hladina oleja Fiat bravo tv.2008 1.9jtd 88kw

Příspěvek od Vladka1 »

Pokud je DPF, tak regenerace probíhá "vypálením", kdy do výfuku jde nafta která v něm shoří a spálí saze v DPF. pokud neni extra vstřik ve vejfuku, tak se to řeší vstřikováním velký dávky nafty do válců, ta ve válci neshoří všechna, dostává se na stěnu válce a kroužky jí stíraj pod píst do oleje.. Vadný DPF potřebuje regeneraci často proto je i hodně nafty v oleji..
Pokud DPF neni, tak to může stírat za studena (problém např. u TSI motorů kde to do oleje za studena stírá benzín), nebo vstřiky nerozprašujou dokonale a na stěně válce pak je nafta kterou kruhy setřou pod píst...
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“